Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste flitsset?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste flitsset?

    hey,

    ik ga zowat proberen te beginnen met strobistfotografie, met een studentenbudget; momenteel heb ik enkel 1 430exII flits, en ik zoek een goede beginnersflitsset:
    ik dacht te beginnen met een set met de cactus v4, (is deze goed?), een softbox met statief, en paraplu:



    anderzijds is er deze set met extra flits, een paraplu en statief , cactus v4, maar geen softbox



    waaraan zou ik het meest plezier beleven/meeste mogelijkheden hebben denk je? dus een softbox, of liever een extra flits? natuurlijk liefst beide maar het budget is nog te beperkt..
    of zijn er nog andere voorstellen voor een goede beginnersset?

    en best ook meteen een reflector kopen?


    alvast bedankt!



    Philippe
    Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

  • #2
    Re: Eerste flitsset?

    Oorspronkelijk geplaatst door skateflip Bekijk bericht
    hey,

    ik ga zowat proberen te beginnen met strobistfotografie, met een studentenbudget; momenteel heb ik enkel 1 430exII flits, en ik zoek een goede beginnersflitsset:
    ik dacht te beginnen met een set met de cactus v4, (is deze goed?), een softbox met statief, en paraplu:

    de voorgestelde setjes zullen je zeker in staat stellen om te starten, doch de componenten zijn niet de beste...
    als je beter wilt (en niet duurder), dan moet je de componenten los kopen.

    eerst en vooral het statief... zie ook hier een vergelijk. Het statief hier voorgesteld, is een groot zwaar statief (studio statief), 2,4kg... ik heb die ook en die blijven steenvast thuis... Een lumopro lp604 statief weegt nog niet de helft... en kost je 38€

    de trigger cactus V4, is best ok, doch d'r is beter voor dat geld... de geliefde trigger voor strobists is de RF602. Deze werkt beter, verder, is storing vrij (cactus heeft een gekend probleem met sommige canon toestellen) en heeft extra functies (voor dezelfde prijs...)

    de paraplu is ok in het packet, maar die kan je voor minder als 20€ op 't internet vinden

    de flitser vind je voor een 35€ op ebay, is ok...

    swivel lijkt me ok...

    de softbox... deze softbox ken ik persoonlijk niet, goede softboxen zijn best duur (westcott appolo), maar een softbox heb je absoluut niet nodig om te starten. Een paraplu is enorm veelzijdiger.

    zie hier voor meer info


    @admin: kan je deze topic naar het strobist forum verplaatsen?
    Last edited by d_oracle; 6 augustus 2010, 07:57.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Eerste flitsset?

      [Mod-LesC]Deze vraag komt inderdaad beter tot z'n recht in de Strobist rayon, en daarom ook daarheen verplaatst vanuit Accessoires.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Eerste flitsset?

        Het softboxje bij de starterkit is er eentje van 40 x40 cm.
        Is dus een zéér klein ding, waar je weinig mee kunt aanvangen. (60 x 60 is minimum voor portretten).

        Zoals d_oracle al heeft vermeld schaf je beter de onderdelen afzonderlijk aan.

        LP604 lightstand = 38 euro
        Swivel = 22 euro
        Paraplu's vind je overal en moet niet veel kosten (shoot-thru).
        Als je toch de Westcot wil:
        Westcott 43" 2 in 1 = 24 euro.

        Triggers koop je best de RF 602.
        RF602 = 60 euro.
        Deze zijn op ebay wel een stuk goedkoper te vinden.

        2e flits tussen de 60 en de 92 euro (ofwel een tweedehands flitser op de kop tikken).
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Eerste flitsset?

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Het softboxje bij de starterkit is er eentje van 40 x40 cm.
          Is dus een zéér klein ding, waar je weinig mee kunt aanvangen. (60 x 60 is minimum voor portretten).

          Zoals d_oracle al heeft vermeld schaf je beter de onderdelen afzonderlijk aan.

          LP604 lightstand = 38 euro
          Swivel = 22 euro
          Paraplu's vind je overal en moet niet veel kosten (shoot-thru).
          Als je toch de Westcot wil:
          Westcott 43" 2 in 1 = 24 euro.

          Triggers koop je best de RF 602.
          RF602 = 60 euro.
          Deze zijn op ebay wel een stuk goedkoper te vinden.

          2e flits tussen de 60 en de 92 euro (ofwel een tweedehands flitser op de kop tikken).
          2de flits tss de 60 & 92 euro?

          kan veel goedkoper, zoek maar eens de YN-460 op ebay, voor die 60 euro heb ik er daar 2 van
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Eerste flitsset?

            bedankt voor de tips!
            Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

            Comment


            • #7
              Re: Eerste flitsset?

              en wat over deze set:

              klik

              met deze Cactus Set:

              klik

              Ik zat naar deze set te kijken als beginnende set, niet te duur, maar toch wel goed genoeg of niet?

              Mvg,
              Oli
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Eerste flitsset?

                Deze volg ik, zit met zelfe als Oli & Skateflip.

                Heb nog geen enkele exteren flits, moet nog alles aankopen! Hoop hier wat wijze te worden...

                Edit:
                Met die cactus set kan je geen flits gebruiken op je camera? Dan zou je enkel werken met je 2 softboxen?
                Last edited by Thomas.A; 11 augustus 2010, 16:22.
                flickr
                Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste flitsset?

                  Met de Cactuszender kan tegelijkertijd werken met je on-shoe flits.
                  Je bevestigt de zender aan je flits met elastiekje of Velcro of ... en met een synchroonkabeltje naar je toestel.
                  Werkt prima. Geen misser.
                  [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste flitsset?

                    Om wat te experimenteren zou ik volgende dus kunnen kopen:

                    2 x softbox


                    2 x RF 602


                    en nog een flash voor de camera
                    YN-460

                    YN-468 TTL


                    Werkt dit allen samen met Canon 1000D want deze staat er bv bij de triggers/flitsers al niet bij?

                    Of toch voor ander materiaal gaan? Cactus of de RF602?
                    flickr
                    Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste flitsset?

                      Ik zit nu serieus te twijfelen voor mijn ( mischien toekomstige keuze ) vermits als het op verplaatsing is dan zal ik geen stroom hebben. En neen ik koop geen generator ofzo ik wil de kosten om te leren flitsen toch wat beperkt houden met 1 softbox, statief, en een bracket voor de 430EX ( als deze wel krachtig genoeg is om met een softbox te flitsen ) + cactus rec/transm.
                      Iemand een ideetje welke mogelijkheden ik heb?

                      Mvg,
                      Oli
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste flitsset?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thomas.A Bekijk bericht
                        Om wat te experimenteren zou ik volgende dus kunnen kopen:

                        2 x softbox


                        2 x RF 602


                        en nog een flash voor de camera
                        YN-460

                        YN-468 TTL


                        Werkt dit allen samen met Canon 1000D want deze staat er bv bij de triggers/flitsers al niet bij?

                        Of toch voor ander materiaal gaan? Cactus of de RF602?
                        dit werkt samen... de RF602 zijn veel beter en bevatten aansluitingskabels voor de studio flashes

                        bedenk wel dat je je camera flashes niet zal kunnen bevestigen, daar heb je swivels voor nodig en de softboxen werken alleen op de studio flashes...

                        heb je een grote ruimte voor de studio opstelling(8X4X4)? met electriciteit? Op locatie zijn die vrijwel nutteloos...

                        een paraplu op locatie is trouwens veel handiger en veelzijdiger...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste flitsset?

                          Ok ok, omdat er nergens de 1000d vermeld werd.

                          Van die swivels begrijp ik niet heel goed?

                          Heb hier een vrij grote ruimte ter beschikking, ga voorlopig nog niet op locatie.

                          Site van konijnenberg is ff down, kijk straks nog wel eens voor een set met softbox en paraplu.


                          Alvast bedankt voor jullie uitleg!
                          flickr
                          Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste flitsset?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Thomas.A Bekijk bericht
                            Ok ok, omdat er nergens de 1000d vermeld werd.

                            Van die swivels begrijp ik niet heel goed?

                            Heb hier een vrij grote ruimte ter beschikking, ga voorlopig nog niet op locatie.
                            Wat hebben jullie toch allemaal dat jullie eerst vanalles willen kopen terwijl je eigenlijk niet goed weet waar het voor dient...

                            doe eerst eens wat research: www.strobistfotografie.be en www.strobist.com en in de sticky en nog een sticky

                            of koop een boek...

                            maar nog beter... volg ergens een workshop, studio fotografie of strobist
                            na dergelijke workshop zal je normaal heel duidelijk weten wat je nodig hebt, terwijl je nu best wel eens de verkeerde dingen kan kopen...
                            Last edited by d_oracle; 13 augustus 2010, 08:48.
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste flitsset?

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              Wat hebben jullie toch allemaal dat jullie eerst vanalles willen kopen terwijl je eigenlijk niet goed weet waar het voor dient...

                              doe eerst eens wat research: www.strobistfotografie.be en www.strobist.com en in de sticky en nog een sticky

                              of koop een boek...

                              maar nog beter... volg ergens een workshop, studio fotografie of strobist
                              na dergelijke workshop zal je normaal heel duidelijk weten wat je nodig hebt, terwijl je nu best wel eens de verkeerde dingen kan kopen...
                              Ik heb een hekel aan dat "jullie" woord. Ik informeer me altijd overal, lees ontzettend veel vooralleer ik iets wil. Dus please, niet veralgemenen daar ga ik me ontzettend rot door voelen. Ik ken een paar mensen waar ik wel een workshop bij zou willen volgen, maar dat is ook ontzettend duur, ik wil een workshop volgen om het nog beter te begrijpen en het in praktijk te kunnen uitvoeren, maar niet zozeer om er geld uit te slaan in een latere toekomst, dus voorlopig is dit nog wat veel geld om zo een halve dag "les" te volgen

                              *edit* ik zie nu net dat de workshop daar "maar" 110e kost, valt dik mee tegenover de andere die ik al zag staan aan 250-300€voor een dag/

                              Mvg,
                              Oli
                              Last edited by Oli; 13 augustus 2010, 12:10.
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X