Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

    Hallo,

    Als startende amateurfotograaf en bezoeker van dit forum stel ik me de vraag hoe deze fotograaf deze foto maakte.

    Maakt hij gebruik van een (blauwe) filter? Zoja/nee, hoe kan ik zelf soortgelijke foto's maken?


    Alvast bedankt en hopelijk kan jullie deskundigheid mijn zoektocht helpen...


    [Mod-LesC]Foto achter link geplaatst: geen eigen werk. Bouk citeert beneden uit de BD-rules.[/Mod]
    Last edited by LesC; 6 augustus 2010, 12:55.

  • #2
    Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

    Met een GSM.

    Ik zie het gewoon als een barslechte foto.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

      [Mod-LesC]Omdat deze vraag niet gerelateerd is aan het fotomagazine Shoot, heb ik het verplaatst van Shoot/Discussie naar Fotografie Technisch/Tips & Trucs.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Met een GSM.

        Ik zie het gewoon als een barslechte foto.
        Zeer behulpzame reactie.

        Beste manier om dit te weten te komen is de fotograaf in kwestie eens contacteren.
        Het lijkt me ook moeilijk om in te schatten wat er met het bestand gebeurd is zonder het originele beeld te zien.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

          7.10. Schendingen van reproductierechten en andere wettelijke bepalingen

          Extra aandacht gaat naar het gebruik van beeldmateriaal (foto’s). Enkel foto’s die je zélf gemaakt hebt mogen op BD getoond worden. Gebruik je foto’s van derden om iets te illustreren (bv. bij het aanbieden van fotomateriaal) dan kan dat enkel door middel van een link naar zo een foto. Het onterecht en bewust doen alsof je een foto zelf gemaakt hebt, kan aanleiding geven tot het beëindigen van je account.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

            [Mod-LesC]Dank om me daarop te wijzen, bouk. Had de draad wel verplaatst, maar verder niet bij stilgestaan dat dit geen eigen foto was. [/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

              Oorspronkelijk geplaatst door capri Bekijk bericht
              Hallo,

              Als startende amateurfotograaf en bezoeker van dit forum stel ik me de vraag hoe deze fotograaf deze foto maakte.

              Maakt hij gebruik van een (blauwe) filter? Zoja/nee, hoe kan ik zelf soortgelijke foto's maken?


              Alvast bedankt en hopelijk kan jullie deskundigheid mijn zoektocht helpen...


              [Mod-LesC]Foto achter link geplaatst: geen eigen werk. Bouk citeert beneden uit de BD-rules.[/Mod]
              Ik gok op cross processing en extra contrast. Even op googlen geeft je wel heel wat tutorials.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Zeer behulpzame reactie.
                Ik vind het anders ook maar een knoeifoto die men achteraf een kunstzinnige toets heeft trachten aan te meten ....
                Gurdy

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

                  Je mag dat gerust vinden, ik zeg alleen dat je de TS daar geen meter mee verder helpt.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

                    100 iso, witbalas op 3500K zetten, deftig onderbelichten door sluitersnelheid op te krikken. In Photoshop donkerblauw fotofilter toepassen.
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

                      Beste tip: niet imiteren
                      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe kan ik een soortgelijke foto trekken?

                        Urban acid?
                        Bietje http://bt.webklik.nl

                        Comment

                        Working...
                        X