Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft hier al de Coyote ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft hier al de Coyote ?

    Deze week de Coyote V2 aangeschaft na lang opzoekingswerk te hebben gedaan op verschillende sites ivm de betrouwbaarheid ervan. Ik weet het, er zullen hier allicht heel wat mensen zijn die dit soort apparatuur niet waarderen en altijd volgens het boekje rijden. Maar goed, iedereen zijn opinie daaromtrent en het is bovendien volledig legaal. Aan het solidariteitsprincipe onder de bestuurders kan volgens mij niet veel tegen gedaan worden. Op Q-Music geeft men ook vallende sterren aan en op de VRT wordt tevens melding gemaakt van sneheidscontroles.Zelfs de Politie geeft soms haar controles aan.
    Als je met een snelle wagen rijdt is het niet altijd evident de als maar groter wordende jungle van verschillende sneheidsborden, vogelkastjes en andere verdoken mobiele cameras op te merken. Je verliest er soms de aandacht op de weg mee. Een even groot gevaar dus als van tijd tot tijd eens eensnelheidsovertreding te doen.
    Mijn eerste indrukken met het ding zijn uiteraard zeer positief. De Coyote-community is de laatste tijd dermate uitgebreid dat er vrijwel overal een aantal mensen rondrijden met dat ding en dus nuttige info kunnen doorsturen.
    En vooral de versie2(V2) is met tal van verbeteringen gekomen :
    - Kleurscherm,
    - Vocale waarschuwing,
    - Permanente weergave van de max. toegelaten snelheid waarbij de snelheidsindicator rood wordt bij overschrijding, terwijl die groen blijft als de max. snelheid wordt gerespecteed. en het aantal verkenners op het moment.
    - Nieuwe mobiele radars, indicatie van de tijd die is verstreken sinds de laatse melding en het aantal mensen die de aanwezigheid heben bevestigd.
    - Risicozones
    - Vaste radars en roodlichtcamera's
    - Automatische updates
    - Verkeersopstoppingen (info onrvangen van Touring Mobilis)
    - Verkennersfunctie : het aantal gebruikers die het afgelopen half uur gebruik maakten van uw route op snelwegen, nationale wegen, sec.wegen en in de stad.

    Gr.,
    Pol.

    Last edited by enero; 5 augustus 2010, 10:40.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

    Ik ken er al iemand die dat gebruikt en is zeer tevreden over dat toestel..Ik twijfel alleen aan de betrouwbaarheid...
    Werkt dit ook met speedguns?
    En alle onherkenbare wagens van de politie? Werkt dat daar ook bij?
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

      Ik gebruik Wikango als gratis iPhone app, werkt volgens mij net hetzelfde als Coyote en ik vermoed zelfs met de zelfde database..
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Ik ken er al iemand die dat gebruikt en is zeer tevreden over dat toestel..Ik twijfel alleen aan de betrouwbaarheid...
        Werkt dit ook met speedguns?
        En alle onherkenbare wagens van de politie? Werkt dat daar ook bij?
        Ik dacht dat dit systeem niets "detecteert", maar gebaseerd is op een soort "live" databank die door de gebruikers van het systeem continu bijgewerkt wordt.

        Als ik juist zit dan 2 x nee op uw vragen. Tenzij een Coyote gebruiker die speedgun opmerkt en doorgeeft.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Ik ken er al iemand die dat gebruikt en is zeer tevreden over dat toestel..Ik twijfel alleen aan de betrouwbaarheid...
          Werkt dit ook met speedguns?
          En alle onherkenbare wagens van de politie? Werkt dat daar ook bij?
          Het systeem werkt dus op de solidariteit van de gebruikers. Speedsguns moeten dus zoals andere mobiele toestanden gemeld worden door de gebruikers van het Coyote-systeem. Aangezien de hoeveelheid gebruikers al aanzienlijk groot is in België en zeker in Frankrijk, waar het toestel vandaan komt, is de kans zeer reeël dat dit wordt gemeld. Telkens je trouwens langs een mobiele controlepost komt die reeds door een ander wordt gemeld, wordt je gevraagd of de controle er nog is. Je kan dan door op één van de 3 knopjes van het toestel te drukken bevestigen of ontkennen. De uitvinders van het systeem hebben dus ook ingebouwd dat iedereen zoveel mogelijk deel neemt aan het verzenden van info. Op de V2 wordt ook de kwaliteit (betrouwbaarheid) van de verkenners getoond onder de vorm van sterren (1,2,3 sterren). En met de V2 kan je ook meldingen doen van mobiele camera's of controles die in tegengestelde richting staan opgesteld. Ook de trajectcontrole schijnt te functioneren. Er schijnt er bvb. al eentje in dienst te zijn bij het binnenkomen in Gent vanuit Antwerpen en die melding geeft.
          Hoe groter de gemeenschap wordt hoe meer info er dus doorkomt.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

            Om aan te geven hoe actief het systeem werkt : toen ik eergisteren een eerste test dee in de stad waar ik het meeste rondrijd, constateerde ik dat het toestel 50km als max. snelheid aangaf, terwijl er heel recent een wijziging is opgetreden en de max.snelheid binnen de echte kern van de stad nu 30km is geworden. Ik heb de situatie doorgegeven per mail aan de Coyote verantwoordelijken en vrij direct daarna kreeg ik een antwoord dat ze de zaak eerst gingen checken bij de bevoegde diensten en dan zeker aanpassen. De dag erna was alles al OK. Dus men doet er blijkbaar alles aan op updated te blijven.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Ik ken er al iemand die dat gebruikt en is zeer tevreden over dat toestel..Ik twijfel alleen aan de betrouwbaarheid...
              Werkt dit ook met speedguns?
              En alle onherkenbare wagens van de politie? Werkt dat daar ook bij?
              In alle geval ben ik persoonlijk zeer solidair op dat gebied. Al jaren geef ik signalen aan tegenliggers als ik ergens een controle opmerk langs de tegengestelde kant. En ik denk dat iedereen heden tendage goed uit de doppen kijkt om dergelijke toestellen te kunnen opmerken om zodiende boetes te vermijden. Tenzij je natuurlijk steeds volgens het boekje rijdt en van jezelf durft te zeggen dat je nooit in de fout gaat...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

                M’n collega heeft onlangs zo’n ding aangeschaft na zijn 4e boete van 50 euro in evenveel maanden… En hij is er heel tevreden van tot hiertoe, in Frankrijk werkt het zelfs nog beter volgens hem. Het enige probleem is dat wanneer je een wagen hebt met geïsoleerde ruiten dat de ontvangst soms wel eens durft uitvallen, je moet het toestelletje echt wel aan de ruit monteren.
                Binnen een goed maandje verwacht ik ook m’n nieuwe wagen binnen te hebben, aangezien deze zal voorzien zijn van een iets potentere motor ( 3L 6 cil ) met een automaat vrees ik dat ik misschien ook wel overstag ga gaan voor zo’n Coyote, niet dat ik zo’n hardrijder ben maar hoe snel zit je al eens niet een fractie boven de limiet, ik ben ook vrij veel op de baan ( ongeveer 45.000/jaar) en ik denk dat het zichzelf nogal eens snel zou kunnen terugbetalen.
                Onlangs is er ook in de krant nog iets verschenen over dit toestel, blijkbaar verlengden bijna 90% ofzo hun abbo , dus moet het wel goed werken eigenlijk…
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

                  Vraagje: ik lees links & rechts dat een abo maandelijks 12€ kost. Is dat de nettoprijs of komt daar nog iets bij (voor bvb GPRS)?

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                    Vraagje: ik lees links & rechts dat een abo maandelijks 12€ kost. Is dat de nettoprijs of komt daar nog iets bij (voor bvb GPRS)?
                    Dit is inderdaad de prijs : 144€ op jaarbasis of 250€ voor twee jaar. Als je het toestel aanschaft heb je wel 4 maanden gratis abo nadat je hebt geregistreerd. Nadien doe je wat je wil. Maar als je je abo niet verlengt blijf je zitten met de oude updates, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      M’n collega heeft onlangs zo’n ding aangeschaft na zijn 4e boete van 50 euro in evenveel maanden… En hij is er heel tevreden van tot hiertoe, in Frankrijk werkt het zelfs nog beter volgens hem. Het enige probleem is dat wanneer je een wagen hebt met geïsoleerde ruiten dat de ontvangst soms wel eens durft uitvallen, je moet het toestelletje echt wel aan de ruit monteren.
                      Binnen een goed maandje verwacht ik ook m’n nieuwe wagen binnen te hebben, aangezien deze zal voorzien zijn van een iets potentere motor ( 3L 6 cil ) met een automaat vrees ik dat ik misschien ook wel overstag ga gaan voor zo’n Coyote, niet dat ik zo’n hardrijder ben maar hoe snel zit je al eens niet een fractie boven de limiet, ik ben ook vrij veel op de baan ( ongeveer 45.000/jaar) en ik denk dat het zichzelf nogal eens snel zou kunnen terugbetalen.
                      Onlangs is er ook in de krant nog iets verschenen over dit toestel, blijkbaar verlengden bijna 90% ofzo hun abbo , dus moet het wel goed werken eigenlijk…
                      Wat bedoel je met geïsoleerde ruiten ? Men zegt alleen in de gebruiksaanwijzing dat men bij thermisch glas best de zone neemt drond de achteruitkijkspiegel. Daar is dan blijkbaar een zone waar de isolatie onderbroken is. Bij mij (BMW) heb ik alleen thermisch glas achteraan. Mijn toestel staat gemonteerd op een van de latjes van het ventilatiesysteem met dit bijzonder practisch en onopvallend gadget : http://www.tetrax.it/us/
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

                        Pol,

                        Is dat toestel aan de achterzijde ijzer (allee, zou het aan een magneet blijven plakken)?
                        Hoe lang gaan de batterijtjes ongeveer mee, of moet die quasi constant aan de oplader hangen?
                        --
                        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
                          Pol,

                          Is dat toestel aan de achterzijde ijzer (allee, zou het aan een magneet blijven plakken)?
                          Hoe lang gaan de batterijtjes ongeveer mee, of moet die quasi constant aan de oplader hangen?
                          Nee het toestel heeft geen ijzer aan de achterkant. Aan de onderkant is er wel een gedeelte ijzer. Dit om het recht op het dashboard te plaatsen via de bijgeleverde magneet.
                          Batterijen gaan vrij lang mee. Ik heb mijn toestel nog maar éénmaal opgeladen. Het wordt wel niet constant gebruikt, maar naar men beweert zou het toch een 4-tal uur moeten meegaan. Er wordt trouwens een usb kabel meegeleverd zodat je ook kan opladen via je PC of laptop. Eveneens kan je het via een hulpstuk in je wagen opladen aan het daarvoor voorziene kontakt.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

                            Ik heb er juist eentje besteld en ben eens benieuwd...
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft hier al de Coyote ?

                              ik ben meer dan tevreden met mijn gps die de snelheid redelijk goed weet + waarschuwingen geeft.

                              Stiekem hoop ik wel dat de coyotes jullie toch nog enkele boetes bezorgen, door mobiele camera's :-) die het spul niet kan traceren.

                              trouwens, boetes die gelinkt zijn aan uw inkomen/vermogen zoals in Zwitserland, dat lijkt me iets ideaal.

                              Comment

                              Working...
                              X