Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Hallo Allemaal,

    Het is hier nog steeds heerlijk zomerweer en dat is zo al bezig sinds begin juli...veel zon en de temperaturen schommelen van 25 tot 30 graden. We zijn nog een paar keer gaan wandelen aan het strand, wel in de voormiddag of namiddag want met een klein boeleke nu is het niet zo gemakkelijk om voor vroege of late foto's te gaan wanneer het licht het beste is.

    In deze foto kunnen jullie een zicht zien vanop Ambleside Beach in West Vancouver. Vanop dit strand heb je zichten op de Lions Gate Bridge, downtown Vancouver, Stanley Park en de Burrard Inlet (inham van de Stille/Grote Oceaan). Deze foto was genomen in de late morgen als de zon nog een beetje tegen ons in zat, maar ik vond het toch een mooi landschap.

    Hopelijk is het wat? Alvast bedankt voor het kijken!

    Groetjes uit een zonnig en warm (30 graden) Vancouver,
    Ann





    Wat info over de Lions Gate Bridge voor diegene die het interesseerd: De Lions Gate Bridge is een hangbrug die de zee-engtes van de Burrard Inlet (inham van de Grote Stille Oceaan) overkruist. Deze brug verbindt de stad Vancouver met Noord Vancouver en West Vancouver. De naam "Lions" komt van het paar bergtoppen die gekend zijn als de "Lions" in Noord Vancouver. De totale lengte van deze brug is 1,823 meter en is zo'n 111 meter hoog. Deze brug zijn ze beginnen te bouwen in maart 1937 en in november 1938 werd de brug officieel geopend.

    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt op een schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet en is dus omringd door water, maar ook door bergen. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die deel uitmaken van de "Coast Mountain Ranger". De bergen zorgen op zonnige dagen voor fantastische uitzichten, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle. Vancouver kreeg nog een boost in populariteit omdat hier de Olympische Winterspelen plaast vonden in februari 2010.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, Small Ville, Supernatural, I Robot, X-Men, The Twilight Saga en vele andere.

  • #2
    Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

    Heel mooi beeld met prachtige compo!
    naar mijn mening misschien een klein beetje verscherpen?
    Groeten!

    500px / Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

      zou om de brug moeten gaan, maar de voorgrond eist alle aandacht op.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

        ah deze view had ik nog niet gezien
        k herken zelfs Stanley Island niet op deze foto
        dat is toch de brug die in de film The Sixth Day (met Schwarzenegger) voorkomt hé ?
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

          Mooi, maar misschien toch genomen op minder ideaal moment van de dag hé ...

          greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
            dat is toch de brug die in de film The Sixth Day (met Schwarzenegger) voorkomt hé ?
            Inderdaad dat is diezelfde brug! En vanop dit strand kijk je tegen Stanley Park aan en je kan downtown Vancouver in de verte zien.

            Groetjes,
            Ann

            Comment


            • #7
              Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

              Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
              Mooi, maar misschien toch genomen op minder ideaal moment van de dag hé ...

              greetz
              Cheeta
              Daar heb je zeker gelijk in, maar met een 2 1/2 maand oude baby in huis is het wat moeilijker om foto's te gaan nemen op de ideale momenten van de dag. Dus voorlopig moet ik het even doen met overdagse foto's.

              Groetjes,
              Ann

              Comment


              • #8
                Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

                Mooie plaat Ann.Ik vind hem goed zoals hij is.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

                  Ik vind hem ook mooi.
                  Prachtig is het daar en jij laat ons steeds meegenieten.


                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Mooie plaat Ann.Ik vind hem goed zoals hij is.
                    voor mij ook hoor
                    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                    *BD1034BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

                      Mooi, ook voor mij, stenen vragen idd aandacht maar dat vind ik juist het mooie.
                      grtjes, fabke
                      Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lions Gate Bridge, Vancouver, Canada

                        Hi Ann,
                        hoe gaat het met dat klein boeleke van jou....al een beetje gewoon?

                        Wat de foto betreft....moet Cheeta gelijk geven....het licht is me hier ook wat te hard!!Maar de comp. vind ik hier wel goed hoor, door die keien erbij te nemen creeer je meer diepte in je foto!
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment

                        Working...
                        X