Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows of mac?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • windows of mac?

    Welke van de 2 is beter als je aan fotografie doet?
    Bij mac zit iPhoto erop.
    Bij windows zit er niet echt iets bij voor foto's?
    groetjes
    Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

  • #2
    Re: windows of mac?

    Alléé : we gaan dat ne keer aan Neelie Kroes moeten vragen, denk ik...

    Misschien hier eens vragen of een Lightroom beter is dan Iphoto ?

    En ook onder windows is er software te vinden (gratis) om je foto's te beheren... (picasa bv.).
    Persoonlijk denk ik dat je met beide perfect kan werken.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: windows of mac?

      Zo zijn er hier en op andere forums al tientallen discussies geweest...
      Kort samengevat, er is niet echt een betere, met meeste hangt af van wat voor jou het aangenaamste is om mee te werken, of dat nu Windows of Mac is. Ik gebruik beide en ze hebben beiden hun voor-en nadelen.
      En waarom beperken tot deze 2? Als je een oudere pc hebt is Linux misschien de beste keuze ?
      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

      Comment


      • #4
        Re: windows of mac?

        Veel 'creative professionals" werken met Mac, maar dat heeft volgens mij ook een beetje met het 'hippe bril' imago te maken.

        Een Mac is wellicht iets beter dan een PC met Windows 7, maar dat is dan ook miniem.

        Als geld geen bezwaar is (een Mac laptop kost ongeveer dubbel zoveel als een vergelijkbare PC-laptop), ga dan voor Mac.
        Als je verstandig met je geld omgaat, kies dan een PC met Windows 7. Ik kan Dell aanbevelen.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: windows of mac?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Ik kan Dell aanbevelen.
          Ikke niet!
          Zoek maar eens in Chit-Chat.

          Comment


          • #6
            Re: windows of mac?

            Ik ben deze zoektocht ook gestart.

            Naar HW is er niet veel verschil meer tussen Mac en PC. Je kan dus perfect een hoog performante PC kopen (voor minder centen als een MAC) en er dan een MAC OS op zetten.

            Ik heb wat contacten in de fotografie, reclame en de uitgeverij.

            Reclame zweert bij MAC, maar dat is meer een Fancy Imago ding.
            Fotografen zijn verdeeld. Net zoals verdeelt als Canon / Nikon.
            Uitgeverijen schakelen meer en meer over op PC's dan MAC. MAC zou blijkbaar slecht presteren en een achterstand aan het opbouwen zijn inzake nieuwe media...

            Ik heb nog niet beslist welke PC / MAC, maar ga wel voor EIZO.
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

            Comment


            • #7
              Re: windows of mac?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ikke niet!
              Zoek maar eens in Chit-Chat.
              En wat beveel jij dan aan ?

              Wat maakt een Mac zo goed ?
              OS X, niets anders. Jammer genoeg is de hardware veel te duur.
              Een hackintosh is ook geen oplossing, is al de ergernissen niet waard. Bovendien is het niet legaal. En Windows 7 is écht goed, hoor.

              Ik heb beiden, en hoewel ik OS X ietsje beter vind (beter is ook zo relatief en subjectief), is dat 'ietsje' beter niet genoeg om de bijna tweemaal zo hoge prijs van vergelijkbare Mac hardware te rechtvaardigen.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: windows of mac?

                Ik had het vooral over Dell.

                Met PC's heb ik goede ervaringen met Targa en Medion, slechte met Dell.

                Met Apple alleen de gebruikers ervaring van de eerste maanden, en die bevalt prima. Hoe ze met garantie omgaan en hoe betrouwbaar de systemen zijn weet ik nog niet.

                Comment


                • #9
                  Re: windows of mac?

                  Een voorbeeld van Apple service op mijn 3 jaar oude MacBook Pro (buiten garantie).
                  Ik had een kapotte schermkaart (zwart scherm).
                  Bleek dat de schermkaartleverancier in de periode waar ik mijn Mac kocht een hoog uitvalpercentage had bij een bepaalde reeks kaarten. Mijn MBP is hersteld dmv een nieuw moederbord en schermkaart. Ik heb enkel de verzendingskosten betaald en 10 dagen later kwam ie terug als nieuw.

                  Verder even melden dat sedert de upgrade naar 64 bit systeem en software een 3,5 jaar oude Mac vlotter draait dan ooit. Nog nooit eerder meegemaakt dat met een softwareupdate oudere hardware beter draait. Vroeger heb ik al latijd het omgekeerde meegemaakt. Verder even melden dat een nieuw OS me 29 eurootjes heeft gekost
                  Apple is duur in aankoop maar is duurzaam.
                  Website http://www.kristofpattyn.be

                  a lotta canonstuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: windows of mac?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                    Bleek dat de schermkaartleverancier in de periode waar ik mijn Mac kocht een hoog uitvalpercentage had bij een bepaalde reeks kaarten.
                    Dit is eerder uitzondering dan de regel. Was blijkbaar een gekend en veel voorkomend probleem. Als dit niet het geval is, zullen ze niet snel geneigd zijn alles kosteloos te vervangen. Tenzij je een dure Applecare-garantie neemt...

                    Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                    Verder even melden dat sedert de upgrade naar 64 bit systeem en software een 3,5 jaar oude Mac vlotter draait dan ooit. Nog nooit eerder meegemaakt dat met een softwareupdate oudere hardware beter draait. Vroeger heb ik al latijd het omgekeerde meegemaakt.
                    Ik denk dat jullie vooral vergelijken met Vista en XP. Dan is OS X inderdaad stukken beter. Toch dringend eens Windows 7 proberen. Je zou wel eens aangenaam verrast kunnen zijn.


                    Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                    Verder even melden dat een nieuw OS me 29 eurootjes heeft gekost
                    Dat was voor Snow Leopard. Snow Leopard had voor 99% dezelfde interface als Leopard. Alle veranderingen zaten dan ook onderhuids. Iets wat je niet kan zien, kan je ook niet verkopen. Ik denk dat veel mensen voor dezelfde interface (want zo zien de meeste mensen het) geen 129 euro zouden hebben over gehad. Leopard, net zoals alle andere versies van OS X, kostten 129 euro. Wedden dat dit voor OS X.7 ook het geval zal zijn ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                    Apple is duur in aankoop maar is duurzaam.
                    Toegegeven, de restwaarde is redelijk hoog. Door het gebruik van aluminium zijn ze misschien wat steviger, maar de interne componenten zijn niet van betere kwaliteit als van een PC. Mijn Dell vind ik ook stevig gemaakt en van goede kwaliteit, een 15" die slechts één derde kost van de prijs van een 15" Macbook Pro.

                    Maar ieders eisen liggen anders. Apple levert kwaliteit maar is (vind ik) te duur. Je hebt ook weinig keuzemogelijkheden. Vergelijk met auto's : je koopt een auto en je wilt elektronische airco. Bij Dell en andere PC-merken kan je exact de opties nemen die je wilt en de opties die je niet wilt, weglaten. Bij Apple is het eerder van, tja, je wilt elektronische airco, ok, maar dat bieden wij enkel in een pakketje samen met boordcomputer, navigatie en lederen interieur. Als je dus enkel maar die elektronische airco wil, dan heb je een probleem natuurlijk, hè. Aluminium, multitouch trackpad, design... allemaal leuk, maar 'k heb dat niet nodig.

                    Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen ?
                    Ik vind m'n iMac een super toestel, maar zoals gezegd, de nieuwprijs had ik er echt niet voor over gehad...
                    De prijzen voor de nieuwe iMac's (en onlangs de Mac mini) zijn weer flink gestegen (1229 euro voor de goedkoopste iMac tov 1099 euro voor het vorige model). Komt door de sterke dollar, zegt men. Vreemd dan dat je bv. bij Dell niet plots zo'n sterke stijgingen van de prijzen ziet...

                    Aan TS : staar je niet blind op de bijgeleverde software. iPhoto is leuk maar het gratis te downloaden Picasa is even goed (ik gebruik dit zelfs op m'n Mac). Als je iets verder wilt gaan, dan is de Adobe software zoals Photoshop (Elements) of Lightroom voor zowel PC als Mac verkrijgbaar. Als je per sé Aperture wilt gebruiken, dan kan dit enkel op Mac.
                    Last edited by Kaneda; 5 augustus 2010, 14:40.
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment

                    Working...
                    X