Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reistips gezocht voor London

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reistips gezocht voor London

    Ga voor een dikke 8 dagen naar London.
    Weet iemand welke zaken waar ik vooral moet op passen, best bezoek, ...
    Hoe zit het met het openbaar vervoer.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Reistips gezocht voor London

    In sommige straten zie je quasi enkel bussen en taxi's. Dat openbaar vervoer is goed (ook de metro), maar wel druk...
    Je kan voor dat openbaar vervoer dagkaarten kopen (of zo'n Oyster). Wel zorgen dat je vooraf in het station je kaarten koopt (op de bus kan het dus niet).
    Het engelse eten hebben we wel niet uitgetest ...

    Op deze site kan je 2 pdf's van wandelroutes downloaden. Daarmee heb je al een lijstje van bezienswaardigheden.
    Een aantal grote musea (zoals het brits en het wetenschaps) zijn volledig gratis. Als je wat slechter weer hebt (en het je interesseert) kan je daar al een dagje in "ronddolen".

    Wel oppassen : want in het brits museum mag je bepaalde kunstwerken niet fotograferen ! (en je mag gerust zijn dat je erop gewezen wordt door de bewakers...). Het staat pertank niet goed aangeduid.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Reistips gezocht voor London

      Voor het openbaar vervoer neemje best zo'n Oyster card, kost je een bedrag aan borg en werkt als een pre-pay card. Laad je op een een automaat te vinden in de stations en kan je mee op bus & underground. Super handig! Neem direct bij aankomst een kaartje van de tube en bus routes, dat ge je kunnen gebruiken

      Als je een aantal bezienswaardigheden wil doen is het vaak de moeite om inganskaarten online of via het rijsbureau te bestellen, kost dan een stuk minder (of 1+1gratis)

      Wat je kan gaan zien... véél.. Camden Market, Tower of London, London Bridge Experience, London Dungeon, Medieval Banquet, Tower Bridge, Big Ben, Houses of parliament, Regent park, Oxford Street, Covent Garden, ..... 8 dagen gaan te kort zijn.

      Wil je per sé een taxi, laat deze dan door het hotel opbellen of reserveren, een cab op straat tegenhouden kost je een pak meer!

      En vergeet je camera niet

      Comment


      • #4
        Re: Reistips gezocht voor London

        Aanrader is ook Kew Gardens, goed te bereiken met openbaar vervoer.
        Have a good time.

        Comment


        • #5
          Re: Reistips gezocht voor London

          Hampton Court, Het Brits Museum, Madame Tussauds, St.-Pauls,
          Poets' Corner in Westminster Abbey,
          Carnaby Street (ben er geweest in de tijd dat er nog hippies te zien waren.
          Ga eens binnen in Harrods.
          De Yeomen Warders of Beefeaters in de Tower (waar de raven zitten).

          Kwam er vroeger regelmatig.
          Eerst met de boot.
          Later ook met de Jetfoil. Dat was heerlijk Op 80 minuten was je er.
          Ook een keer met het vliegtuig.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Reistips gezocht voor London

            London Eye niet vergeten!

            Als je enigszins kan plannen op voorhand is het wel de moeite waard om via 'discount-london' of een andere site je toegangstickets op voorhand te bestellen. Het bespaart je voor de topattracties (London Eye, Madame Tussaud, The Tower) gemakkelijk een uur of meer wachttijd.

            Oyster is al vermeld, maar ik wil je toch vermelden dat de Oyster er zelf voor zorgt dat je het beste tarief krijgt. Na een paar metroritten gaat er gewoon géén geld meer van je kaart af, omdat je dan een 'dagforfait' al betaald hebt. Het werkt zowel op de bus als de Metro. Gewoon scannen bij in en uitgang.
            Na afloop van de week kan je in een station je waarborg terugkrijgen bij inlevering van de kaart.

            Weet je al waar je wil verblijven?
            Ik ben er vorig jaar ook een week geweest, en wij hebben gewoon een huis gehuurd. We hadden dus de auto mee, en een toffe ervaring was om 's avonds rond een uur of acht een rondrit door de stad te maken met de auto. (je betaalt dan geen congestion tax meer)

            Aanraders voor mij waren:
            London Eye
            Tate Modern
            Harrods
            The Apple Store in Oxford street
            National Gallery

            Lichtjes tegengevallen:
            Madame Tussaud (véél te druk, en te duur voor wat het is)

            Comment


            • #7
              Re: Reistips gezocht voor London

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Weet je al waar je wil verblijven?
              Ik ben er vorig jaar ook een week geweest, en wij hebben gewoon een huis gehuurd.
              Wel interessant idee.
              Kan je een website geven of een adres langswaar je dit kan boeken?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Reistips gezocht voor London



                Dit is een voorbeeldje, en op die website heb ik het geregeld.
                Alles proper en mooi in orde.
                Hoe dichter naar het centrum, hoe exponentieel hoger de prijs!

                Als je met de auto gaat, kijk dan vooraf of je kan parkeren, anders kan dit vrijwel onmogelijk of onbetaalbaar zijn.

                Ons huisje lag in een doodlopende straat, met enkele parkeerplaatsen die je enkel mits gebruik van een bewonerskaart mocht gebruiken (en die hadden we).
                De eigenaar waarschuwde ons om de kaart ALTIJD te gebruiken. Boetes starten bij 90 Pond (met wielklem) tot 350 Pond (na één volle dag wordt je auto afgesleept en betaal je de volle pot).

                Een auto kan handig zijn, als je eens naar Oxford, Wimbledon of Windsor wil rijden, in het centrum is het ondoenbaar overdag.
                Omdat we met z'n zessen zijn hadden wij voor de auto gekozen omdat dit voor ons de beste en goedkoopste manier was om er te geraken (auto op boot of trein in Oostende of Calais), en om onze bagage gemakkelijk te kunnen meenemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Reistips gezocht voor London

                  Thx, hier leer je toch altijd wat bij
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reistips gezocht voor London

                    Graag gedaan.
                    We verwachten nu natuurlijk wel een reisverslag met foto's !
                    Of doe zoals Tom Waes, en hang een paar dagen de paparazzi uit.
                    Je hoeft waarschijnlijk geen training meer om je knopjes te bedienen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reistips gezocht voor London

                      Allen,
                      dank voor de reacties...
                      Ik heb wel nog een paar vraagjes.
                      1) als je via internet betaalt, merk ik twee zaken.
                      a) Er zijn er die een document terugsturen en dat kan je afprinten. Vaak staat dan daarbij dat je je dan moet wenden tot aan het locket. Betekent dit dan dat je toch gaat queuen ? Indien ja, zie ik niet goe dhet voordeel in.
                      b) Bij anderen staat niet echt hoe je de betalingsbewijs... krijgt. Worden die opgestuurd of niet?

                      2) Wat metro betreft heb ik gemerkt dat bepaalde dagticketten enkel ritten toelaten vanaf 9.30 ... Dat Oysters-dingen, geldt dat dan ook ?
                      Graag had ik dan ook even een gemiddelde dag-verbruik geweten. Ik kan namelijk via, via aan een ticket komen dat geldig is voor 7 dagen en dat me per persoon 50 Euro kost.
                      Dit ongeacht het aantal opstappen, wanneer, engeldt voor de metro, bus en water-vervoer.

                      3) Ik weet niet of ik echt zwaar fotomateriaal ga meenemen. Ik zou eens een vakantie willen doorbrengen zonder mijn rugbelasting en in het samenzijn van familie en goede vrienden waarbij we dan sociaal bezig zijn en er niet als zombies bij lopen omdat we geestelijk foto's aan het bewerken zijn.
                      Het valt me meer en meer op dat ik bij reizen steeds minder en minder globaliteiten zie. Reizen is niet meer genieten van de sfeer, omgeving, cultuur, maar een obsesioneel foto's nemen geworden en daar wil ik even een afkickkuur. Een uitzondering, de nachtfotografie. Ga toch proberen nachtopnames te maken op twee verschillende plaatsen en voorlopig staat dit toch nog in mijn obectieven
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reistips gezocht voor London

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        Allen,
                        dank voor de reacties...
                        Ik heb wel nog een paar vraagjes.
                        1) als je via internet betaalt, merk ik twee zaken.
                        a) Er zijn er die een document terugsturen en dat kan je afprinten. Vaak staat dan daarbij dat je je dan moet wenden tot aan het locket. Betekent dit dan dat je toch gaat queuen ? Indien ja, zie ik niet goe dhet voordeel in.
                        b) Bij anderen staat niet echt hoe je de betalingsbewijs... krijgt. Worden die opgestuurd of niet?

                        2) Wat metro betreft heb ik gemerkt dat bepaalde dagticketten enkel ritten toelaten vanaf 9.30 ... Dat Oysters-dingen, geldt dat dan ook ?
                        Graag had ik dan ook even een gemiddelde dag-verbruik geweten. Ik kan namelijk via, via aan een ticket komen dat geldig is voor 7 dagen en dat me per persoon 50 Euro kost.
                        Dit ongeacht het aantal opstappen, wanneer, engeldt voor de metro, bus en water-vervoer.

                        3) Ik weet niet of ik echt zwaar fotomateriaal ga meenemen. Ik zou eens een vakantie willen doorbrengen zonder mijn rugbelasting en in het samenzijn van familie en goede vrienden waarbij we dan sociaal bezig zijn en er niet als zombies bij lopen omdat we geestelijk foto's aan het bewerken zijn.
                        Het valt me meer en meer op dat ik bij reizen steeds minder en minder globaliteiten zie. Reizen is niet meer genieten van de sfeer, omgeving, cultuur, maar een obsesioneel foto's nemen geworden en daar wil ik even een afkickkuur. Een uitzondering, de nachtfotografie. Ga toch proberen nachtopnames te maken op twee verschillende plaatsen en voorlopig staat dit toch nog in mijn obectieven
                        1. Meestal kan je een voucher afdrukken die dan je ingangsticket is. Er zijn dan aparte kassa's of ingangen voor die tickets, en daardoor spaar je een hoop tijd.
                        Bij de London Eye b.v. was bij ons de tijd tussen aankomst en instappen amper een kwartiertje.
                        Voor degene die ter plaatse een ticket kopen was dat tussen 1 en 2 uur.
                        Bij de Tower of London is dat verschil nog groter.
                        Zeker aan te raden voor de 'Top attracties'.

                        2. Oyster werkt zolang de Metro open is, geen beperking.
                        Dat ticket van 50€ is interessanter als je echt elke dag de Metro gebruikt. Bij Oyster is het voor de centrale zones sowieso beperkt tot ongeveer 10 Pond per dag.

                        3. No comments: Geniet er van! En kijk vooraf na wanneer de laatste Metro rijdt.

                        Met welk transportmiddel gan je naar London?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reistips gezocht voor London

                          Ik ken de exacte prijzen niet meer van de metro, maar een dagticket vanaf 9u30 was 5 pond 40 of zoiets. Voor mij was dat meestal vroeg genoeg. De afstanden worden snel heel groot in Londen. In het begin ga je misschien veel de metro nemen, maar uiteindelijk beperk je je meestal tot 2 of 3 reizen. Het hangt er ook sterk af van waar je hotel gelegen is, als je al een hotel neemt. Als het een hotel wordt, lees dan eerst de reviews, want je kan veel geld betalen voor een hotel en toch nog een slecht hotel hebben. Ik heb het 1 keer meegemaakt. Nu geef ik iets meer geld aan het hotel om toch een goeie nachtrust te hebben. Toch wel belangrijk als je lange afstanden gaat afleggen.

                          Ik zou toch een kleine camera meenemen om wat kiekjes te nemen, want er is zoveeeeel te zien dat je de helft vergeten gaat zijn nog voor je terugkomt.

                          De mooiste wandeling in Londen vind ik nog steeds die van Big Ben naar Tower Bridge over de southbank. Neem de metro naar Westminster, kijk naar Big Ben, steek de rivier over en ga naar links. Blijf zo kort mogelijk bij de Thames en je loopt voorbij London eye, Tate Modern, Shakespeare theatre en een prachtig uitzicht. Dit is wel een vrij lange wandeling, best doen als het min of meer mooi weer is.

                          Wat eten betreft:

                          Carluccio's nabij South Kensignton metro is zeer goed. Wel een beetje noisy, maar het eten is lekker en niet al te duur.
                          1-3 Old Brompton Road, London SW7 3HZ, United Kingdom‎

                          Er ligt daar trouwens een zeer goed hotel in de buurt, vandaar dat ik er eens ben gaan eten. Sydney house Chelsea
                          9-11 Sydney Street
                          London SW3 6PU

                          Zeker eens een curry gaan eten, niks zo brits als chicken tikka massala. De geuren die je tegemoet komen aan de massala zone zijn gewoon heerlijk. Je vindt er eentje in de buurt van Carnaby Street.
                          9 Marshall Street
                          London W1F 7ER, United Kingdom

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reistips gezocht voor London

                            praktische tip voor de Oyster card: deze is contactloos, dus je mag hem gewoon in je portefeuille laten en gewoon de portefeuille tegen de scanner aanhouden. Het werkt perfect. Sommige doen hun kaart in een zak van hun jas en druppen gewoon hun zak tegen de scanner uit gemakzucht. Het grappigste dat ik gezien had was een oud dametje die haar handtas tegen de scanner drukte, omdat ze geen goesting had om de kaart te gaan zoeken tussen al die andere spulletjes. Je moet natuurlijk geen andere RFID-kaart erin hebben zitten, anders geeft die fouten.

                            en..... Mind the gap !!!
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reistips gezocht voor London

                              de oyster card is zeker een aanrader. Heel gemakkelijk en m.i. niet duur.
                              de tip van ccc ivm Carluccio's is zeker terecht. Ik ga er ook regelmatig
                              veel plezier
                              Canon 350D + 10/22MM + EFS17/85 + 70/200-2,8+grip

                              Comment

                              Working...
                              X