Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zee geeft en neemt... Dyrholaey

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De zee geeft en neemt... Dyrholaey

    Dyrholaey in IJsland. Op een winderige voormiddag kwam een regenzone aanwaaien van over zee. Het zwarte lavazandstrand gaf me het idee om eens de ND 3 stopsfilter te gebruiken op de breedhoek. Daar ik nog geen stepdownring gevonden heb moest ik de iets te grote filter met de hand vasthouden. Na enkele shots had ik wat ik wilde, een golf die kwam aanrollen en ene die zich terugtrekt op het zwarte zand. Intussen had ik al een paar keer een golf gehad die de voetjes had gespoeld. Bij een volgende golf die plots tot dijbeenhoogte kwam, heb ik ternauwernood met statief en camera terug het strand kunnen ophollen. De zee gaf deze foto maar ze nam die filter die dag

    Website http://www.kristofpattyn.be

    a lotta canonstuff

  • #2
    Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

    Dat is balen van je filter
    Je hebt er wel een mooie foto aan overgehouden.

    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

      mooi beeld hoor! idd wel spijt van de filter..
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

        mijn deelneming

        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

          Mooi werk, Kristof
          spijtig van je filter

          greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

            Vind hier het ND effect te veel van het goede eerlijk gezegd...
            Het witte schuim van de branding neemt te veel de overhand.
            Smaken verschillen en dat is bij mij niet anders..
            De compo is goed vind ik maar ik vind het een wat sober plaatje..Kan ook niet anders hé met zulk weer...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

              't is nochtans maar 0.3s sluitertijd. Nu het witte schuim steekt meer af dan een zandstrand bij ons en zal zo altijd voor meer contrast zorgen. Zonder de filter was er geen beweging in de golf en was het naar mijn smaak niet beter.
              Sober kan ook mooi zijn, heb er ook een paar heel abstracte genomen die dag op dat strand die het goed doen in zwartwit. 't hoeft niet altijd een kleurengeweld te zijn hee
              Website http://www.kristofpattyn.be

              a lotta canonstuff

              Comment


              • #8
                Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

                Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                't is nochtans maar 0.3s sluitertijd. Nu het witte schuim steekt meer af dan een zandstrand bij ons en zal zo altijd voor meer contrast zorgen. Zonder de filter was er geen beweging in de golf en was het naar mijn smaak niet beter.
                Sober kan ook mooi zijn, heb er ook een paar heel abstracte genomen die dag op dat strand die het goed doen in zwartwit. 't hoeft niet altijd een kleurengeweld te zijn hee
                Inderdaad maar dan ben ik meer benieuwd naar een sterke omzetting naar zw/w..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

                  The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!


                  genoeg schuim voor jou?
                  Website http://www.kristofpattyn.be

                  a lotta canonstuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

                    Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                    Oei als ik op de link klik dan kom ik op de registratie pagina van Yahoo....
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

                      Excuses, op die grootte kan je ze enkel bekijken als je ingelogd bent op Flickr.

                      Website http://www.kristofpattyn.be

                      a lotta canonstuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

                        Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                        Sober kan ook mooi zijn
                        sober is idd een kunst op zich maar ik vrees dat er een m uitgevallen is en dat er somber plaatje wordt bedoelt. De kleuren zijn door het weer heel somber en ik zou daarom ook wel een zwart witje willen zien. Als ik die wolken zo zie denk ik dat er een dynamiek in zit die je er in zwart wit sterker uitkrijgt dan in kleur.

                        Ik denk aan een kanaalmixer en foefelen aan het rood en blauw.

                        de compositie is solide als die rotsen daar!
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

                          Deze plek is me bekend...... uiteraard ook weer een erg geslaagde en mooie pic ..... misschien kunnen we samen wel een Ijsland topic oprichten hier op het forum ? !
                          We krijgen hem vast samen wel gevuld met leuke beelden :-)
                          NIKON D700 & NIKON D300 Telephoto AF Micro-Nikkor 105mm f/2.8 G ED-IF, AF-S VR Autofocus lens, 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF, AF-S DX VR Autofocus lens, Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR. Tokina SD 12-24(IF) DXII, Nikon SB 900.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

                            mooie plaat !
                            zeker met die bewegingsonscherpte in de aanrollende golf !
                            Prachtig
                            The future brings my best photo. Time is on my side.
                            Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

                            Comment


                            • #15
                              Re: De zee geeft en neemt... Dyrholaey

                              Ik vind net de "subtiele" kleuren onwezenlijk mooi...
                              Aarzelend, bijna twijfelend voor het sombere weer, laat het landschap zich ontdekken.
                              Mooie, stille beweging en sterke diagonaal.
                              Neen, dit eenvoudig en aarzelend prentje kan ik meer dan smaken !
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment

                              Working...
                              X