Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorscooter : Vespa?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motorscooter : Vespa?

    Ik zou me graag binnenkort een motorscooter aanschaffen (voor mij en mijn vriendin,maar vooral voor haar) en was ik aan het kijken naar de vespa's tegenwoordig. Wat voor hoge prijzen hebben die dingen? Voor eentje van 125cc betaal je 4100 euro, terwijl een 250cc versie maar 600 euro meer kost.
    Nu vanzelfsprekend gaat mijn voorkeur uit naar een 250cc model,zeker voor de kleine meerprijs, maar ik vrees dat mijn vriendin daar niet mee mag rijden aangezien zij enkel een autorijbewijs heeft. Mag ze dan wel met een 125cc model rijden? Ze heeft ongeveer 1,5 jaar haar rijbewijs.

    Kennen er mensen nog andere merken dan vespa voor motorscooters van 125-250cc? Ik heb zo het gedacht dat het goedkoper moet kunnen dan 4000 euro.
    Als ik er eentje zo rond de 2000-2500 euro kan vinden zou ik em zeker willen kopen, maar 4000 euro vind ik echt wel wat veel eigenlijk voor een 125 tuffertje, kom zeg voor dat geld heb je degelijke een 600cc moto.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Motorscooter : Vespa?

    Qua merken is er keuze genoeg in alle maten en gewichten: Honda, Suzuki, Sym, ...

    Als uw vriendin 1.5j haar B rijbewijs heeft, mag ze met geen enkele rijden. Na 2 jaar B rijbewijs mag je tot 125cc 11Kw rijden.

    Alles boven 125cc heb je geen rijbewijs nodig alsje geboren bent voor '61...

    Een 600cc moto is iets héél anders dan een scooter, dat is appelen met peren vergelijken

    Comment


    • #3
      Re: Motorscooter : Vespa?

      Oorspronkelijk geplaatst door Nils_vn Bekijk bericht
      Qua merken is er keuze genoeg in alle maten en gewichten: Honda, Suzuki, Sym, ...

      Als uw vriendin 1.5j haar B rijbewijs heeft, mag ze met geen enkele rijden. Na 2 jaar B rijbewijs mag je tot 125cc 11Kw rijden.

      Alles boven 125cc heb je geen rijbewijs nodig alsje geboren bent voor '61...

      Een 600cc moto is iets héél anders dan een scooter, dat is appelen met peren vergelijken
      Wel dat zeg ik net, voor het geld van een appel kan je al een peer kopen!
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Motorscooter : Vespa?

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Wel dat zeg ik net, voor het geld van een appel kan je al een peer kopen!
        Welja, maar voor die peer moet je nog eens een appart rijbewijs gaan halen, en aan dat budget zit je met een basis naked, dus geen bescherming tegen de elementen. Wil je een motor waar je even goed beschermd op zit + rijbewijs + kleding dan ben je een veelvoud van dat budget kwijt

        Comment


        • #5
          Re: Motorscooter : Vespa?

          @ Mattias, Vespa is een 'stijlicoon' he. Vroeger was da het vervoermiddel bij uitstek voor werkende klasse Italianen (lees goedkoopste vervoer). Die Fiat 500 en Mini's zijn krek 't zelfde verhaal, mensen kopen die om de uitstraling en met hun hart (verstand niet echt). Er is geen andere zinnige reden om zoveel geld uit te geven om zo 'weinig' te krijgen.
          Ik heb nog meest bewondering voor degene die een ouwe Vespa weer oplapt met weinig budget. Alhoewel die ouwe ook voor veel geld schuiven.
          Ik vermoed dat binnen een jaar al veel recente tweedehandsjes zullen te vinden zijn als de rage wat voorbij is.
          Website http://www.kristofpattyn.be

          a lotta canonstuff

          Comment


          • #6
            Re: Motorscooter : Vespa?

            You've got a point. Maar ik blijf het gigantisch veel geld vinden zeker als je bedenkt dat ik mijn Duc amper evenveel heb betaald, en die was zgan (10.000km)
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Motorscooter : Vespa?

              Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
              @ Mattias, Vespa is een 'stijlicoon' he. Vroeger was da het vervoermiddel bij uitstek voor werkende klasse Italianen (lees goedkoopste vervoer). Die Fiat 500 en Mini's zijn krek 't zelfde verhaal, mensen kopen die om de uitstraling en met hun hart (verstand niet echt). Er is geen andere zinnige reden om zoveel geld uit te geven om zo 'weinig' te krijgen.
              Ik heb nog meest bewondering voor degene die een ouwe Vespa weer oplapt met weinig budget. Alhoewel die ouwe ook voor veel geld schuiven.
              Ik vermoed dat binnen een jaar al veel recente tweedehandsjes zullen te vinden zijn als de rage wat voorbij is.
              Klopt, een maat van mij heeft zo'n oude gekocht met een kapotte motor, weet je wat ie betaalde? 2500 euro! Ik moest me zo hard inhouden, wat voor belachelijk hoog bedrag is dat nu voor een brommertje dat niet eens rijdt en vol roest hangt?
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Motorscooter : Vespa?

                Zelf ben ik gisteren, na bijna vier jaar gebruik, met mijn SYM GTS250 over de 40.000 km gedraaid en dit zonder noemenswaardige kosten. Het beestje heeft me nieuw €3999 gekost.
                Succes op je zoektocht.
                Met vriendelijke groeten
                Geert
                Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR

                Comment


                • #9
                  Re: Motorscooter : Vespa?

                  Ik heb snel de "alle motoren 2010" doorbladerd met als ondervinding dat 125cc scooters boven de 4000 flappen geen uitzondering zijn. De goedkopere exemplaren vind je onder andere bij SYM, maar ik heb wel geen idee over kwaliteit...
                  Andere merken met 125 scootertjes in het gamma zijn:
                  - Aprilia
                  - Derbi
                  - Honda
                  - Neco
                  - Keeway
                  - Kymco
                  - LML
                  - Peugeot
                  - Piaggio
                  - Suzuki
                  - Yamaha
                  Ik heb zelf wel nul komma nul ervaring met zulke scooters...

                  Palladio

                  PS: iets totaal anders maar ook met B-rijbewijs berijdbaar is de Piaggio MP3 LT250/300/400. Door de iets bredere wielbasis worden ze niet meer als "motorfiets" behandeld. En als de groene jongen in je naar boven komt is de Vectrix VX-1 misschien wel iets: elektrisch aangedreven 20kW, geen A-bewijs nodig. Deze laatsten zijn wel beduidend van een hogere prijsklasse!
                  You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Motorscooter : Vespa?

                    Misschien een reisje naar Italië overwegen , daar krioelt het van de scooters
                    En hoe meer zuidelijk , hoe mooiere oudjes( scooters) we daar gezien hebben
                    Ik geloof nooit dat ze daar ook van die woekerprijzen vragen.
                    Grts Maddy.
                    zero

                    Comment


                    • #11
                      Re: Motorscooter : Vespa?

                      De beste keuze dat je kan maken is zien dat ze aan dat rijbewijs komt en toch de zwaarste van de twee kopen!
                      Als je de lichtste koopt, dan is de kans groot dat ge uw speelgoed snel langs de kant laat staan of verkoopt voor een ander.
                      Trouwens met een 125cc moet ge al niet op snelwegen gaan, je bent een gevaar voor jezelf en anderen!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Motorscooter : Vespa?

                        Bij de 125cc scooters is de topsnelheid inderdaad niet hoog genoeg om er velig mee op de snelweg te rijden.

                        Voor iemand die helemaal geen ervaring heeft met een gemotoriseerde tweewieler is het toch aan te raden om ergens rijles te volgen voor je daarmee tussen het drukke verkeer wil komen, zelfs al heb je een ander rijbewijs waarmee je wel met een 125cc op de baan mag.

                        Remmen op twee wielen is toch net iets anders dan bij een auto met ABS, bochten neem je ook niet op dezelfde manier als met een auto...
                        Last edited by Black B@ndit; 3 augustus 2010, 10:55.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Motorscooter : Vespa?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Bij de 125cc scooters is de topsnelheid inderdaad niet hoog genoeg om er velig mee op de snelweg te rijden.
                          Zelfs 250cc is nog limiet om het "veilig" te houden maar toch al wat beter.

                          Voor iemand die helemaal geen ervaring heeft met een gemotoriseerde tweewieler is het toch aan te raden om ergens rijles te volgen voor je daarmee tussen het drukke verkeer wil komen, zelfs al heb je een ander rijbewijs waarmee je wel met een 125cc op de baan mag.
                          Rijles volgen is inderdaad de beste keuze en daar het examen direct aan koppelen is niet echt meer de meerprijs dat je moet laten.

                          Remmen op twee wielen is toch net iets anders dan bij een auto met ABS, bochten neem je ook niet op dezelfde manier als met een auto...
                          Een moto met ABS en tractiecontrole kopen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Motorscooter : Vespa?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            Klopt, een maat van mij heeft zo'n oude gekocht met een kapotte motor, weet je wat ie betaalde? 2500 euro! Ik moest me zo hard inhouden, wat voor belachelijk hoog bedrag is dat nu voor een brommertje dat niet eens rijdt en vol roest hangt?
                            Inderdaad. Ik zou zelf enorm graag een oude Vespa of Lambretta kopen om op te lappen, maar de prijzen zijn gewoon abnormaal.
                            mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Motorscooter : Vespa?

                              Ik kan mijn vriendin toch nooit overtuigen om haar rijbewijs te halen. Dat grapje kost je al minstens 700 euro, terwijl zij zelf niets meer is met een 250cc ipv een 125cc want op de autostrade gaan we er zeker niet mee komen...
                              Ik heb ondertussen ook mijn licht eens opgestoken bij andere fabrikanten maar heel veel van die 125cc modellen zijn veel te sportief. De vespa look a likes zijn spijtig genoeg niet altijd in 125cc te krijgen. Neco en LML zijn zowat de meest interessante merken. Ik ga nog eens verderzoeken
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X