Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uurwerken . . . en de jouwe??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uurwerken . . . en de jouwe??

    Ik ben altijd een horloge-freak geweest vroeger, ook kan ik de uurwerken die anderen kopen ten zeerste waarderen, maw, graag wat foto's van uurwerken die je zelf bezit, de laatste jaren zijn mijn aankopen fel verminderd maar vandaag kon ik het niet meer laten, mijn laatste aanwinsten, een Jaguar en een Citizen:




    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

    Ben nooit een freak geweest. Voor mij was een horloge gewoon functioneel. Nu 8 jaar geleden mijn laatste dag gewerkt en bij het thuiskomen mijn horloge uit gedaan. Sindsdien heb ik geen horloge meer om de pols gehad.
    Maar ik gun je je hobby wel, hoor.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

      ne casio van 10 euro
      Last edited by Guest13; 25 januari 2012, 00:09.

      Comment


      • #4
        Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

        Ik draag al enkele jaren een Casio Pro Trek.
        Leuke hebbeding voor de outdoor liefhebber. Ziet er zwaar uit maar is van titanium gemaakt. Naast uur ook aanduiding van compas, hoogtemeter, alarm, luchtdruk, ...
        http://www.watchzworld.com/images/prg50t.jpg
        Homo Sapiens Pentaxiensis

        Comment


        • #5
          Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          Wel ik ook , dus Idem ( zou nog niet eens weten waar dat ding ligt. ) Time is money , en zonder horloge, ken ik geen tijd, en dus is dat geen geld meer
          Alfa Centauri zal zeer blij zijn met dit topic

          Ik heb een Casio en een Parnis.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

            Ik draag al jaren geen horloge meer...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ben nooit een freak geweest. Voor mij was een horloge gewoon functioneel. Nu 8 jaar geleden mijn laatste dag gewerkt en bij het thuiskomen mijn horloge uit gedaan. Sindsdien heb ik geen horloge meer om de pols gehad.
              Maar ik gun je je hobby wel, hoor.
              Hier ook, weg met dat ding, ( een Festina Crono )vindt de foto's wel geslaagd,spijtig links van de wijzerplaat allebij een waas, sluier ,
              Last edited by guido.g; 30 juli 2010, 22:43. Reden: tekst
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                ... spijtig links van de wijzerplaat allebij een waas, sluier ,
                Yep, Kariboe weet daar alles van: KLIK!
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

                  Een horloge... ik zou niet zonder kunnen. Eerste wat ik omdoe 's ochtends en het laatste wat ik afdoe 's avonds.... Toch heb ik er slechts 2. Beide Seiko's, de ene is mijn oude en die draag ik tegenwoordig slechts bij het klussen e.d. Mijn goeie is degene die ik normaal altijd draag, een Seiko Kinetic Titanium (ook vanwege allergie):




                  (niet teveel letten op de foto, 't is één van de eerste testshots die ik destijds heb gemaakt met m'n eerste macrolens in januari 2007)
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Ik ben altijd een horloge-freak geweest vroeger, ook kan ik de uurwerken die anderen kopen ten zeerste waarderen, maw, graag wat foto's van uurwerken die je zelf bezit, de laatste jaren zijn mijn aankopen fel verminderd maar vandaag kon ik het niet meer laten, mijn laatste aanwinsten, een Jaguar en een Citizen:
                    Een Maurice Lacroix Sphere




                    -m-
                    Last edited by Nerdifant; 30 juli 2010, 23:18. Reden: link
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

                      Ik mag er graag naar kijken, naar al die prachtige uurwerken, maar om te zien hoe laat het
                      is raadpleeg ik mijn GSM.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

                        Kleine attentie,
                        zet het uurwerk steeds op 10 voor 2 , geeft in zijn geheel een lachend gezicht....
                        Kijk maar naar de reclame blaadjes : altijd 10 voor 2 : zou de verkoop beinvloeden in positieve zin
                        Jos
                        Site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

                          leuk onderwerp , heb jarenlang geleden in labo van Rolex geweest ( gebruiken vacuumpomp om uurwerken te testen op onderdrukbestendig) geweest en sindsdien droom ik ook van zo een top uurwerk , iets super degelijk , nauwkeurig en dan liefst zo iets dat nog een verhaal heeft ( Seamasters v Omega ed ) alleen vind ik degene die in mijn smaak vallen nogal prijzig . Laatst zag ik nog in de vitrine bij een uurwerkmaker een WK 2010 versie van de Seamaster en deze kostte rond de 5.000€ , schoon maar te duur.
                          De Seiko 's vind ik ook heel knap , zeker vanwege hun kinetische versie's
                          Kortom ik volg dit draadje ook met veel belangstelling ( word dit jaar 50 , je weet maar nooit, hi hi hi )
                          Dewiene
                          Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                            Kleine attentie,
                            zet het uurwerk steeds op 10 voor 2 , geeft in zijn geheel een lachend gezicht....
                            Kijk maar naar de reclame blaadjes : altijd 10 voor 2 : zou de verkoop beinvloeden in positieve zin
                            Ik kan m'n horloge niet eens op 10 voor 2 plaatsen, radiogestuurd weetjewel, en zal dus een geschikt moment moeten afwachten om er een foto van te maken (daarnet rond 10 voor 2 geprobeerd, maar veel te veel reflectie).
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              maar vandaag kon ik het niet meer laten, mijn laatste aanwinsten, een Jaguar en een Citizen:
                              't zijn beiden mooie horloges, alhoewel m'n voorkeur toch wat naar de Jaguar gaat.
                              Aangezien we hier toch op een fotografieforum zitten wou ik het ook nog even over de opnames zelf hebben. 'k vind het eigenlijk wel best jammer dat je op beide horloges op de linkerhelft van het glas telkens met een doffe witte waas zit. Misschien de lichtopstelling toch nog wat aanpassen om dit te verhinderen? 'k vind het best jammer voor zo'n mooie horloges.

                              Mvg,
                              Frederic

                              Comment

                              Working...
                              X