Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

    Hoi,

    Een niet-HD digicorder kon je nog kopen vroeger en moet je geen abonnementgeld voor betalen.

    Een kennis kreeg een HD-digicorder van iemand, waarvoor Telenet €125 voor aanrekende en hij kreeg zelfs een factuur, dus waarschijnlijk door één of andere medewerker van Telenet verkocht per vergissing.

    Via de activatielijn gaf dit een technische fout, m'n kennis belde telenet om de kaart te activeren, en voor HD-digicorders is dit niet mogelijk zeiden ze. De persoon die hem kocht mocht wel hem terug inleveren.

    Maw: Telenet is toch wel gebrand om die €8/mnd -- €96 per jaar, per gebruiker te innen, ivp een éénmalige kost, wegens meer opbrengsten over x aantal jaar.

    Een geluk, want soms zie je HD-digicorders te koop staan op tweedehands.be (hoe ze dit doen weet ik ook niet), maar wees dus gewaarschuwd, als u één koopt ben je er niets mee, je moet hem daadwerkelijk huren!

    Mvg,
    2010

  • #2
    Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Hoi,

    Een niet-HD digicorder kon je nog kopen vroeger en moet je geen abonnementgeld voor betalen.

    Een kennis kreeg een HD-digicorder van iemand, waarvoor Telenet €125 voor aanrekende en hij kreeg zelfs een factuur, dus waarschijnlijk door één of andere medewerker van Telenet verkocht per vergissing.

    Via de activatielijn gaf dit een technische fout, m'n kennis belde telenet om de kaart te activeren, en voor HD-digicorders is dit niet mogelijk zeiden ze. De persoon die hem kocht mocht wel hem terug inleveren.

    Maw: Telenet is toch wel gebrand om die €8/mnd -- €96 per jaar, per gebruiker te innen, ivp een éénmalige kost, wegens meer opbrengsten over x aantal jaar.

    Een geluk, want soms zie je HD-digicorders te koop staan op tweedehands.be (hoe ze dit doen weet ik ook niet), maar wees dus gewaarschuwd, als u één koopt ben je er niets mee, je moet hem daadwerkelijk huren!

    Mvg,
    2010
    Ik zie het probleem niet echt ivm het huren, de mijne was defect na 2.5 jaar, gewoon omgeruild ...
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

    Comment


    • #3
      Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

      Inderdaad, als je hem had gekocht, mocht je gewoon een nieuwe kopen na 2.5 jaar.

      Dus in het geval van 8€/maand heb je wel recht op 'levenslange' garantie
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

        Een digicorder zou toch langer dan 2 of 3 jaar moeten meegaan. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar als dat eerder normaal is dan uitzonderlijk, is het toch maar rommel.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          Een digicorder zou toch langer dan 2 of 3 jaar moeten meegaan. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar als dat eerder normaal is dan uitzonderlijk, is het toch maar rommel.
          Heb zelf zo'n INDI receiver (dus zonder de harddisk). Deze werkt al een 3-tal jaar zonder problemen (ik heb hem ook gekocht). Mijn eerste was wel een DOA (maar dat is vlot opgelost door INDI). In die digicorders is het meestal de harddisk die het begeeft (oa door de redelijke hitte die die dingen durven op te wekken (toch de oudere toestellen).
          Ik dacht dat een harddisk normaal het een jaar of 5 zou moeten doen. 2.5 jaar is dus in elk geval veel te weinig.

          PS : Qua hardware waren die INDI toestellen en die van Telenet identiek (op de software na dus).

          De echte mizerie van Telenet vind ik hun politiek i.v.m. "andere" hardware. Er zijn steeds meer TV's waar een DBV-C ontvanger (met decoderkaart mogelijkheid) standaard ingebouwd zit. Maar deze kan je gewoon niet gebruiken omdat Telenet het decoderkaartje koppelt aan de hardware. Het kaartje werkt dus enkel in die Digicorder...
          Ikzelf heb een TV met dergelijke tuner. Met INDI kon ik de meeste zenders zo digitaal ontvangen, sinds Telenet enkel nog de VRT's...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

            Achter 2.5j ben je ook €240 kwijt, daarmee zou je toch al een nieuwe kunnen kopen, denk niet dat zo'n toestel zoveel kost in realiteit.
            Telenet heeft waarschijnlijk een technische hersteldienst, enkel harde schijf vervangen en komt nog goedkoper uit.

            Telenet is toch de snelste (of ons te snel af ) hoe staat hun aandeel eigenlijk

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Inderdaad, als je hem had gekocht, mocht je gewoon een nieuwe kopen na 2.5 jaar.

            Dus in het geval van 8€/maand heb je wel recht op 'levenslange' garantie

            Comment


            • #7
              Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

              Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
              Achter 2.5j ben je ook €240 kwijt, daarmee zou je toch al een nieuwe kunnen kopen, denk niet dat zo'n toestel zoveel kost in realiteit.
              Telenet heeft waarschijnlijk een technische hersteldienst, enkel harde schijf vervangen en komt nog goedkoper uit.

              Telenet is toch de snelste (of ons te snel af ) hoe staat hun aandeel eigenlijk
              In het begin stond hun aandeel aan 17...
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

                Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                Telenet heeft waarschijnlijk een technische hersteldienst, enkel harde schijf vervangen en komt nog goedkoper uit.
                Ge denkt toch niet dat Telenet aan een Digicorder gaat werken als het goedkoper is een nieuwe te nemen dan een kwartier werkuren en een wisselstuk te betalen?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ge denkt toch niet dat Telenet aan een Digicorder gaat werken als het goedkoper is een nieuwe te nemen dan een kwartier werkuren en een wisselstuk te betalen?
                  Defecte boxen worden hersteld maar niet in Belgie

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Defecte boxen worden hersteld maar niet in Belgie

                    mir
                    Denk je echt dat ze daar geld in steken? Zo'n box kost in fabricage nog geen 20€, zolang deze bij de fabricant onder waarborg is zal Telenet ze laten ruilen maar eens daarna wordt er niet echt veel mee gedaan vrees ik.
                    En als het naar het buitenland moet, dan is transport al duurder dan de waarde van de box.
                    Nu ja, dat ze ermee doen wat ze willen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Denk je echt dat ze daar geld in steken? Zo'n box kost in fabricage nog geen 20€, zolang deze bij de fabricant onder waarborg is zal Telenet ze laten ruilen maar eens daarna wordt er niet echt veel mee gedaan vrees ik.
                      En als het naar het buitenland moet, dan is transport al duurder dan de waarde van de box.
                      Nu ja, dat ze ermee doen wat ze willen.
                      Natuurlijk smijten ze die boxen niet gewoon weg. Ook huur boxen die wegens einde contract terug binnen komen worden nagekeken schoongemaakt en zijn terug als nieuw.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

                        Ik heb er ook geen probleem mee, in een shake is die HD-box gratis inbegrepen en dus beter dat hij niet van jou is, maar van hen blijft.

                        En die 8 euro is wel digitale-TV plus huur digibox hé. Dus je mag niet met 8 euro per maand voor die box alleen tellen. Maar ze vermelden blijkbaar nergens de opgesplitste prijs, dus misschien kan je het inderdaad niet los van elkaar krijgen.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

                          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Ik heb er ook geen probleem mee, in een shake is die HD-box gratis inbegrepen en dus beter dat hij niet van jou is, maar van hen blijft.

                          En die 8 euro is wel digitale-TV plus huur digibox hé. Dus je mag niet met 8 euro per maand voor die box alleen tellen. Maar ze vermelden blijkbaar nergens de opgesplitste prijs, dus misschien kan je het inderdaad niet los van elkaar krijgen.
                          Die 8 € is ENKEL de huur van de digicorder. Voor de rest heb je enkel nog een kabelabonnement nodig en je kan digitaal kijken... De interactieve diensten betaal je volgens dat je ze gebruikt...

                          En bij een shake is die huur niet gratis : die zit gewoon in de prijs van de shake inbegrepen...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

                            Ik ga binnenkort ook over op telenet Digitale TV. Zelf ben ik tevreden met mijn gratis ontvangst van Eén en Canvas met mijn DVB-T antenne op mijn 22" pc scherm, meer heb ik niet nodig om beetje actualiteit te volgen... maar ik woon hier niet alleen dus ja

                            Iemand tips, dingen waar ik moet op letten? Ik wil niet ongewild optionele pakketen bestellen of voor onverwachte facturen staan.


                            En het is inderdaad huur (8 euro) + kabelabo = totale kost

                            En dan nog eens 50 euro activatie dacht ik? (30 euro indien online)

                            Hoe wordt de maandelijkse kost berekend? Maandelijke 8 euro + 1/12 van kabelabo? Of moét je kabelabon in één keer betalen?


                            Hoelang duurt het vooraleer je daadwerkelijke beeld hebt, als je besteld via internet? Iemand ervaring?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

                              Even on topic.
                              Ik heb een jaar geleden op eBay een (tweede) HD digicorder gekocht.
                              Op een zondagnamiddag heb ik dan naar de Helpdesk gebeld, en die hebben die gewoon geactiveerd.
                              En zonder kosten.

                              Comment

                              Working...
                              X