Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taxi in Spanje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Taxi in Spanje

    Heeft er hier iemand een idee wat de tarieven van de taxi's is in Spanje en meer bepaald in Barcelona ? Ik heb horen zeggen dat je best eerst wat taxi's afgaat om wat prijzen te vragen , klopt dit ??
    Alvast bedankt
    Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

  • #2
    Re: Taxi in Spanje

    Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
    Heeft er hier iemand een idee wat de tarieven van de taxi's is in Spanje en meer bepaald in Barcelona ? Ik heb horen zeggen dat je best eerst wat taxi's afgaat om wat prijzen te vragen , klopt dit ??
    Alvast bedankt
    Erwin
    Betaalde ooit lang geleden ongeveer 10.000 peseta's voor een klein uur.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Taxi in Spanje

      Voor dezefde dagelijkse rit van ongeveer 15 km om 8h en om 19h betaalde ik onlangs tijdens een week in Barcelona :
      zonder taximeter
      2 x 25€
      3 X 20€
      met taximeter
      3 x 15€
      1 X 12€
      1 x 10€

      Het normale weekdagtarief is 0,8€/km overdag en 1€/km 's avonds vanaf 19 tot 24h. Na middernacht tot 6h 's nog iets duurder. In het weekeinde minimum 1€/km overdag.
      Laten ophalen via telefonische oproep vanaf bijvoorbeeld je hotel is 3€ extra.
      Vertrek vanaf de luchthaven is 4.75€ startgeld.
      Taxi nemen als je hem tegenhoud in de stad : 1.75€ startgeld.

      Ik heb mij niet druk gemaakt over de kostprijs (firma betaalde toch) , maar privé kan je best zeggen dat ze de taximeter moeten aanzetten.

      Een vaste prijs op voorhand afspreken wordt alleen gedaan voor lange ritten (meer dan 100km) buiten de spitsuren. Als je overdag de prijs van een ritje op voorhand vraagt, dan wijzen ze gewoon naar hun meter.
      Last edited by notex; 30 juli 2010, 23:35.

      Comment


      • #4
        Re: Taxi in Spanje

        Bedankt Notex !!
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment

        Working...
        X