Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

    Effe het verhaal schetsen:
    (dit is wat er op de facebookgroep staat...)

    De ochtend van 6 oktober 2009 reed ik van het station in Asse naar huis (500m verder.) Bijna thuis passeer ik een busstrook, waar een gelede bus op staat. Als ik die bus bijna voorbij ben, vertrekt die uit zijn busstrook, boort zich in de zijkant van mijn bestelwagen, en duwt mij op een verkeerseiland. Ikzelf word afge...voerd naar het ziekenhuis, de chauffeur wordt ter plekke ondervraagd.

    FAST FORWARD tot heden:
    Advocaat stelt dat het onbegonnen werk is om hier een zaak van te maken, want, ook al duidt alle logica op de fout van de chauffeur, hij heeft verklaard dat zijn richtingaanwijzer op stond.

    Uit zijn verklaring blijkt trouwens ook dat ik uit het niets ben opgedoken, hem tegen een ongelooflijke snelheid ben voorbij gestoken en dan tegen hem ben geknald. Al valt dat moeilijk te rijmen met de schade aan mijn rechterflank, het feit dat ik afremde om mijn straat in de rijden, en dat de bus mij op een verkeerseiland, tussen enkele paaltjes in, duwde...


    Hiernet krijg ik telefoon van de chauffeur van die lijnbus, met de boodschap dat hij mij op mijn bakkes gaat slagen etc.

    Hij had mijn gegevens gegoogled... Eerst belde er een collega, daarna belde de persoon in kwestie.
    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

  • #2
    Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

    Oorspronkelijk geplaatst door Lorent Bekijk bericht
    Effe het verhaal schetsen:
    (dit is wat er op de facebookgroep staat...)

    De ochtend van 6 oktober 2009 reed ik van het station in Asse naar huis (500m verder.) Bijna thuis passeer ik een busstrook, waar een gelede bus op staat. Als ik die bus bijna voorbij ben, vertrekt die uit zijn busstrook, boort zich in de zijkant van mijn bestelwagen, en duwt mij op een verkeerseiland. Ikzelf word afge...voerd naar het ziekenhuis, de chauffeur wordt ter plekke ondervraagd.

    FAST FORWARD tot heden:
    Advocaat stelt dat het onbegonnen werk is om hier een zaak van te maken, want, ook al duidt alle logica op de fout van de chauffeur, hij heeft verklaard dat zijn richtingaanwijzer op stond.

    Uit zijn verklaring blijkt trouwens ook dat ik uit het niets ben opgedoken, hem tegen een ongelooflijke snelheid ben voorbij gestoken en dan tegen hem ben geknald. Al valt dat moeilijk te rijmen met de schade aan mijn rechterflank, het feit dat ik afremde om mijn straat in de rijden, en dat de bus mij op een verkeerseiland, tussen enkele paaltjes in, duwde...


    Hiernet krijg ik telefoon van de chauffeur van die lijnbus, met de boodschap dat hij mij op mijn bakkes gaat slagen etc.

    Hij had mijn gegevens gegoogled... Eerst belde er een collega, daarna belde de persoon in kwestie.

    Eh ?

    Wat advokaat ? Die van jou ?

    >>>
    al duidt alle logica op de fout van de chauffeur, hij heeft verklaard dat zijn richtingaanwijzer op stond.
    <<<

    Meneer maakt een maneuver - heeft dus geen voorrang -
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

      Het is een Lijnbus, dus de voorrangsregels zijn anders, maar de logica en de fysische wetmatigheden klippen niet met wat hij verklaart...
      Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
      Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

      Comment


      • #4
        Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

        Oorspronkelijk geplaatst door Lorent Bekijk bericht
        Het is een Lijnbus, dus de voorrangsregels zijn anders, maar de logica en de fysische wetmatigheden klippen niet met wat hij verklaart...
        Simpel toch ?
        Aangifte doen van bedreiging.
        De politie kan de telefoongegevns opvragen, en zien wie er je gebeld hebben.
        En dan maar even je advokaat verwittigen, want de zaak gaat er dus wel anders uitzien.
        De chauffeur liegt dus om zijn baan te behouden; dát is dan de enige juiste conclusie.


        P.S.
        Richtingaanwijzer uitgooien en meteen naar links optrekken, is iets anders dan volgtijdelijk de richtingaanwijzer uitgooien, de baan controleren, en dan naar links optrekken.
        Het is een andere rijstijl, al of niet veroorzaakt door haast, stress, of persoonlijke eigenschappen ...
        Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

        Comment


        • #5
          Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

          *****
          Last edited by Guest13; 23 augustus 2010, 23:45.

          Comment


          • #6
            Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

            Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            Aaaai een gevoelig punt want :

            Artikel 39: Gedrag tegenover autobussen en trolleybussen die hun halteplaatsen verlaten.
            Binnen de bebouwde kommen moet elke bestuurder die dezelfde richting volgt als een autobus of een trolleybus, die autobus- of trolleybusbestuurder gelegenheid laten zijn halteplaats te verlaten wanneer hij met de richtingsaanwijzers zijn voornemen kenbaar heeft gemaakt zijn voertuig opnieuw in beweging te brengen. Daartoe moet hij vertragen en, zo nodig, stoppen.

            bewijs eens dat hij zijn richtingwijzer niet heeft opgezet?

            Eerlijk is iets anders, maar realiteit???
            Het verkeer is agressiever aan het worden, dat moet iedereen beamen.
            Als ik een bus zie, dan steek ik die niet meer voorbij, want wat die gaat doen weet je nooit
            100% bewijzen, of aannemelijk maken ?

            Uit de slipsporen van d ebanden van de personenauto met name, moet de snelheid van beide voertuigen te herleiden zijn.
            Zet de voorwaartse snelheid af tegen de lengte van de bus, en dan gaat wellicht duidelijk worden dat de snelheid van de personenauto, gesteld dat de richtingaanwijzer is aangegooid op het moment van het begin van de inhaalmanouvre, onwezenlijk (=onmogelijk) snel moet zijn geweest.
            Neem dan het begin van het slipspoor, en dan is te zien waar de bus op dat moment de personenauto raakte.
            Was de bus bezig met de inhaalmanouvre, dan zullen die anders zijn, dan wanneer zonder controleren de halte uit is weggereden.
            Het moet uit te rekenen zijn door een verkeersdeskundige ... maar die kosten ?
            In ieder geval past m.i. de bedreiging niet bij het als buschauffeur wel juist te hebben gehandeld.
            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

            Comment


            • #7
              Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

              aangifte doen bij de politie van de bedreiging !
              die bus en tramchauffeurs van tegenwoordig denken zich alles te kunnen permitteren op de baan.
              taxichauffeurs soms ook.
              ze staan wel onder stress maar er zijn grenzen.

              Comment


              • #8
                Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

                Een bus is geen prioritair voertuig, ook niet als ze vanuit een busstrook vertrekken of invoegen.

                Ik heb eens geteld : tijdens een busrit van mij thuis naar Antwerpen (10 km), reed de chauffeur 3x door het rood (en dan bedoel ik niet oranje) !

                Als je dat als gewone chauffeur op zelfs 1 jaar doet, heb je een paar duizend euro boete, rijbewijs opnieuw doen, psychologische testen etc aan je been.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

                  Een heel aannemelijk verhaal, die gasten denken dat alles kan en alles mag (niet allemaal, maar die ik zie rijden toch, en doe zo'n 70 duizend km per jaar, dus ik zie nogal eens iets )

                  Bussen, taxi's en koerierdiensten (vooral die donkerbruine busjes ) ... pure wegpiraten hoor, sorry. Door het rood rijden, rechts voorbij rijden en dan net voor je neus er nog tussen wringen ...

                  Hou er wel rekening mee dat de Lijn hun bussen niet verzekerd zijn hé (was toch zo enkele jaren geleden), als die een ongeval hebben zetten ze hun advocaten in om de zaak zo lang mogelijk te trekken tot de tegenpartij het gewoon opgeeft ... want als ze in fout bevonden worden moeten ze zelf betalen

                  Kennis reed met zijn brommer in Tienen en werd door een bus aangereden, gevolg bekken en beide benen gebroken ... die jongen loopt nu nog steeds mank (kan gelukkig nog lopen) ... het heeft 8 jaar geduurd voordat de Lijn eindelijk zijn fout toegaf en een schadevergoeding van 250.000 Euro uitgekeerd heeft

                  LIjnbussen, taxi en koeriers ... moet er niet van hebben en let altijd dubbel op in hun buurt

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

                    Het "verborgen" nummer van de persoon in kwestie staat gewoon in de callerlijst op de website van mijn provider (Mobilve Vikings).

                    Ondertussen politie en werkgever op de hoogte gebracht...
                    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Een bus is geen prioritair voertuig, ook niet als ze vanuit een busstrook vertrekken of invoegen.

                      Ik heb eens geteld : tijdens een busrit van mij thuis naar Antwerpen (10 km), reed de chauffeur 3x door het rood (en dan bedoel ik niet oranje) !

                      Als je dat als gewone chauffeur op zelfs 1 jaar doet, heb je een paar duizend euro boete, rijbewijs opnieuw doen, psychologische testen etc aan je been.
                      Euch sorry : de wettekst staat hier al, hé : ze zijn niet prioritair, maar ALS die pinkel aanligt hebben ze weldegelijk voorrang en moet je dus voorrang verlenen. Uiteraard wil dat niet zeggen dat ze een voertuig gewoon moeten rammen, dat al aan het passeren is op het ogenblik dat de chauffeur z'n pinkeltje in gang steekt.

                      Die bedreiging wijst er uiteraard weldegelijk op dat die chauffeur niet recht in de schoenen staat. Die pinkelhistorie is zonder getuigen helaas niet te bewijzen en dat bedreigen is helaas jou woord tegen het zijne (zelfs als de politie zijn telefoonnr. terugvindt in jou opbellijst).
                      Hopelijk geraak je eraan uit, want aangenaam is het natuurlijk niet (zelfs zonder "djoef op de muyle...).
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

                        Euch sorry : de wettekst staat hier al, hé : ze zijn niet prioritair, maar ALS die pinkel aanligt hebben ze weldegelijk voorrang en moet je dus voorrang verlenen
                        Klopt, MAAR enkel BINNEN de bebouwde kom en dat blijkt nu eens een regel te zijn dat die mannen niet kennen OF bewust aan hun laars lappen "ik ben toch de grootste":

                        Teambuilding, gedragstherapie... allemaal bull, gewoon een tijdje bij de Lijn gaan werken, zo kan je straffeloos al je frustraties en agressie uiten
                        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                        BD1614BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

                          Blijkbaar krijgen die gasten echt wel de raad van altijd een aanrijding te ontkennen als het kan ontkent worden (bvb spiegel van tegenligger afgereden), bij een ongeval nooit hun bus te verlaten, zodt als de tegenpartij in de bus zou stappen,dat kan aangegeven worden als agressie etc.
                          Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                          Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Euch sorry : de wettekst staat hier al, hé : ze zijn niet prioritair, maar ALS die pinkel aanligt hebben ze weldegelijk voorrang en moet je dus voorrang verlenen. Uiteraard wil dat niet zeggen dat ze een voertuig gewoon moeten rammen, dat al aan het passeren is op het ogenblik dat de chauffeur z'n pinkeltje in gang steekt.

                            Die bedreiging wijst er uiteraard weldegelijk op dat die chauffeur niet recht in de schoenen staat. Die pinkelhistorie is zonder getuigen helaas niet te bewijzen en dat bedreigen is helaas jou woord tegen het zijne (zelfs als de politie zijn telefoonnr. terugvindt in jou opbellijst).
                            Hopelijk geraak je eraan uit, want aangenaam is het natuurlijk niet (zelfs zonder "djoef op de muyle...).
                            Kan wel zijn, maar als de buschauffeur niet heeft gepinkt en hij zegt van wel, hoe kan je dat dan bewijzen ?
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dreigtelefoontjes na facebookgroep.

                              Zijn woord tegen het uwe, en in dt geval wordt de lijnchauffeur altijd geloofd... dat is ook de reden waarom mijn advocaat zegt van geen zaak van het ongeluk te maken. Kost massa's poen voor iets dat bij voorbaat verloren is.
                              Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                              Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                              Comment

                              Working...
                              X