Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

    Zijn hier soms mensen die ervaring hebben met Paypal (een betalingssysteem voor websites als Ebay en DealExtreme) ?
    Ik wil namelijk wat gerief bestellen op de grote winkelsite Dealextreme.

    Ik beschik niet over een kreditkaart, maar op Paypal kan je je bankaccount
    koppelen aan je paypal-account. Na een drietal daagjes heeft Paypal, zoals verwacht, twee zeer kleine bedragen gestort op m'n rekening (een paar cent) die ik vervolgens moest
    invoeren op de website van paypal om de koppeling te bevestigen. Ik zou nu in staat
    moeten zijn om te betalen via paypal zonder kredietkaart (volgens meerdere bronnen).

    Op Dealextreme, echter, kom ik steeds na het kiezen van een betaalmethode op een scherm terecht waar wordt gevraagt om een krediet/debietkaart te koppelen.
    Ik lees overal dat dit scherm niet zou mogen verschijnen want ik heb m'n bank gekoppeld. Weet iemand hoe ik dit voor mekaar krijg? Ik kan absoluut geen kaart-gegevens invoeren want hij wordt allereerst niet geaccepteerd en ik heb geen "CSC" code op m'n gewone bankkaart staan.
    Last edited by Housten44; 17 oktober 2010, 11:37.

  • #2
    Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

    ik vul mijn paypal account steeds met een overschrijving!
    eerst geld overschrijven naar paypal en dan de nodige betalingen doen.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

      al heel veel via paypal en visa gewerkt , nog nooit problemen gehad.
      efficient en betrouwbare dienstverlening !
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

        Je bankrekening koppelen is voor in de andere richting - wanneer je geld van iemand hebt ontvangen en dat van je paypal rekening wil afhalen.
        Wanneer je een betaling doet met Paypal dan gaan ze dat niet automatisch van je bankrekening afhalen, je moet eerst zelf voldoende geld op je paypal balans voorzien of je visakaart koppelen.

        Heb verder met Paypal en Dealextreme nog geen problemen gehad -maar bestel geen horloge op DX want de douane houdt ze achter
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment


        • #5
          Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

          Ik heb nog geen problemen gehad met betalingen aan Dealextreme via Paypal.
          Ik gebruik ook Visa in combinatie met Paypal, maar je kan Paypal inderdaad ook koppelen aan je bankrekening.

          Op dit ogenblik is er nog een bestelling onderweg (gisteren vertrokken uit Honk Kong), maar ik vrees dat ik deze keer voor het eerst btw zal moeten betalen omdat het over een bedrag van zo'n 90 euro gaat. Anders splits ik de bestellingen altijd op als het bedrag te groot wordt, maar dat was nu niet mogelijk.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

            Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
            Heb verder met Paypal en Dealextreme nog geen problemen gehad -maar bestel geen horloge op DX want de douane houdt ze achter
            Wat is de reden waarom ze die achterhouden?
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Wat is de reden waarom ze die achterhouden?
              Vermoeden van namaak.
              Pakje was door douane opengemaakt en met hun tape dichtgekleefd.
              Doosje waar de horloge in zat was leeg.

              Zat verder geen brief ofzo bij, zelf contact opgenomen met de douane, die vonden het al raar dat er geen brief bij zat.. nog wat heen en weer gemaild, fotos van opengemaakt pakje gestuurd samen met de link van DX, horloge was maar 10 euro, stond geen merknaam of iets van logo op, ..
              Antwoord gekregen dat er een vermoeden van namaak was en verder niks meer van gehoord
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

              Comment


              • #8
                Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

                Ben ondertss nog steeds aan het wachten op 'n bevestigende mail voor die overschrijving van paypal.
                Last edited by Housten44; 17 oktober 2010, 11:38.

                Comment


                • #9
                  Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

                  Oorspronkelijk geplaatst door Housten44 Bekijk bericht
                  Dus ik moet beginnen met geld op m'n paypal rekening te zetten?
                  hm dan doe ik dat best nu even.
                  Ok de som zal wel niet onmiddellijk op jouw PayPal-rekening staan.
                  Kan een dag duren maar ok dat is dan ook weer niet dodelijk.

                  Mocht je in de loop van tijd nep-mails krijgen die jouw paswoord vragen ed.
                  gewoon negeren.
                  Dit is niet de regel maar het kan gebeuren.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ok de som zal wel niet onmiddellijk op jouw PayPal-rekening staan.
                    Kan een dag duren maar ok dat is dan ook weer niet dodelijk.

                    Mocht je in de loop van tijd nep-mails krijgen die jouw paswoord vragen ed.
                    gewoon negeren.
                    Dit is niet de regel maar het kan gebeuren.
                    Het duurt idd even... Intussen is m'n geld van mijn bank gegaan maar ze staat nog
                    niet op mijn paypal-rekening. Ik heb er wel volle vertrouwen in, het moet zo'n twee werkdagen duren en morgen begint het weekend dus maandagavond wil ik toch zeker alles in orde... hopelijk zal dat ook zo zijn en kan ik trg naar Dealextreme voor de betaling

                    Comment


                    • #11
                      Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

                      Ik had al wel van Dealextreme gehoord maar nog nooit aandacht aan gegeven, maar uit niewsgierigheid toch eens gaan kijken want ik heb een gps reciever nodig voor mijn IPAQ en het resultaat is dat hij daar ongeveer half zoveel kost,zal maar beginnen met een acount te maken zeker, en BDers bedankt om dit topic ,
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

                        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                        Ik had al wel van Dealextreme gehoord maar nog nooit aandacht aan gegeven, maar uit niewsgierigheid toch eens gaan kijken want ik heb een gps reciever nodig voor mijn IPAQ en het resultaat is dat hij daar ongeveer half zoveel kost,zal maar beginnen met een acount te maken zeker, en BDers bedankt om dit topic ,
                        Heyhey
                        Ik heb progressie gemaakt, mensen.
                        Ik kreeg deze nacht nog een emailtje van paypal dat m'n geld op paypal was gekomen.
                        Ogenblikkelijk heb ik m'n bestelling gedaan bij Dealextreme. Nu maar wachten in volle spanning.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

                          Ondertussen is mijn bestelling nog niet hier geraakt.

                          Bij de douane hebben ze blijkbaar gemerkt dat de inhoud meer waard is dan wat Dealextreme op het pakket heeft gezet.
                          Daarom is het pakket naar DSV Air & Sea N.V. gestuurd.

                          Van DSV heb ik op 10 augustus een brief ontvangen met uitleg over de te betalen boete, maar om die te berekenen hadden ze een factuur nodig.
                          Die factuur (van Palpal) heb ik dan direct doorgestuurd via e-mail. Vandaag krijg ik eindelijk een mailtje terug met het bedrag dat ik zal moeten betalen.
                          (Met mijn oude rekenmachientje heb ik dat op 2 minuten uitgeteld, zij doen daar drie weken over.)

                          Voor een bedrag van 119,93 (96,06 euro heb ik toen betaald aan Paypal, maar als ik de berekening bekijk houden ze een minder gunstige wisselkoers aan):

                          BTW 24,80 euro
                          formaliteiten 25,00 euro
                          voorschot fonds 00,25 euro
                          boete 12,00 euro
                          totaal 62,05 euro

                          De "formaliteiten" hoef ik niet te betalen als ik het pakket zelf ga ophalen bij Brucargo, het probleem is dan wel dat ik bijna hetzelfde bedrag kwijt ben aan benzine, plus een dag verlof (van hieruit zal ik als het meevalt wel een halve dag in de auto zitten om dat pakket op te halen).

                          Ik zal hier dus maar 62,05 euro betalen aan de postbode...

                          Ik word hier zwaar gestraft voor een zaak waar ik zelf eigenlijk geen schuld aan heb.
                          Normaal had ik gewoon de BTW moeten betalen (20,17 euro volgens mijn rekenmachine, en geen 24,8... tenzij het BTW-tarief van 21% ondertussen is verhoogd).
                          Nu betaal ik 41,88 euro meer dan wat ik verwacht had.

                          Een ander probleem is dat het ruim vier weken langer duurt dan normaal om het pakket eindelijk hier te krijgen. Je kan ze bij DSV niet beschuldigen dat ze te snel werken.

                          Het pakket is nog niet hier, ze moeten het nog versturen via de post. Ik ben benieuwd hoe lang ze daar nog over doen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ondertussen is mijn bestelling nog niet hier geraakt.

                            Bij de douane hebben ze blijkbaar gemerkt dat de inhoud meer waard is dan wat Dealextreme op het pakket heeft gezet.
                            Daarom is het pakket naar DSV Air & Sea N.V. gestuurd.

                            Van DSV heb ik op 10 augustus een brief ontvangen met uitleg over de te betalen boete, maar om die te berekenen hadden ze een factuur nodig.
                            Die factuur (van Palpal) heb ik dan direct doorgestuurd via e-mail. Vandaag krijg ik eindelijk een mailtje terug met het bedrag dat ik zal moeten betalen.
                            (Met mijn oude rekenmachientje heb ik dat op 2 minuten uitgeteld, zij doen daar drie weken over.)

                            Voor een bedrag van 119,93 (96,06 euro heb ik toen betaald aan Paypal, maar als ik de berekening bekijk houden ze een minder gunstige wisselkoers aan):

                            BTW 24,80 euro
                            formaliteiten 25,00 euro
                            voorschot fonds 00,25 euro
                            boete 12,00 euro
                            totaal 62,05 euro

                            De "formaliteiten" hoef ik niet te betalen als ik het pakket zelf ga ophalen bij Brucargo, het probleem is dan wel dat ik bijna hetzelfde bedrag kwijt ben aan benzine, plus een dag verlof (van hieruit zal ik als het meevalt wel een halve dag in de auto zitten om dat pakket op te halen).

                            Ik zal hier dus maar 62,05 euro betalen aan de postbode...

                            Ik word hier zwaar gestraft voor een zaak waar ik zelf eigenlijk geen schuld aan heb.
                            Normaal had ik gewoon de BTW moeten betalen (20,17 euro volgens mijn rekenmachine, en geen 24,8... tenzij het BTW-tarief van 21% ondertussen is verhoogd).
                            Nu betaal ik 41,88 euro meer dan wat ik verwacht had.

                            Een ander probleem is dat het ruim vier weken langer duurt dan normaal om het pakket eindelijk hier te krijgen. Je kan ze bij DSV niet beschuldigen dat ze te snel werken.

                            Het pakket is nog niet hier, ze moeten het nog versturen via de post. Ik ben benieuwd hoe lang ze daar nog over doen.
                            Rot, zeg Ik heb me nu enkele weken terug in september een laser pen van 100mw aangeschaft. Leek mij wel een leuk hebbeding. Ik had ook schrik dat ze zo'n ding niet zouden doorlaten in België en het duurde toch wel drie weken vooraleer er eindelijk iemand van de post langskwam. Omdat het pakketje zo klein was, kon men het versturen via de post. Niet echt schitterend, vond ik. Zo duurde het ook langer om tot bij mij te geraken en tenslotte moest ik tien euro bijbetalen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Betalen op DealExtreme dmv PAYPAL

                              Oorspronkelijk geplaatst door Housten44 Bekijk bericht
                              Rot, zeg Ik heb me nu enkele weken terug in september een laser pen van 100mw aangeschaft. Leek mij wel een leuk hebbeding. Ik had ook schrik dat ze zo'n ding niet zouden doorlaten in België en het duurde toch wel drie weken vooraleer er eindelijk iemand van de post langskwam. Omdat het pakketje zo klein was, kon men het versturen via de post. Niet echt schitterend, vond ik. Zo duurde het ook langer om tot bij mij te geraken en tenslotte moest ik tien euro bijbetalen.
                              Let wel op met die laserpen, met 100mW kan je ogen onherstelbaar beschadigen (de sensor van een camera kan er ook niet tegen), laat er dus nooit kinderen mee spelen.

                              Ondertussen ben ik nog steeds aan het wachten op mijn fietslicht...
                              Bij de post hebben ze een fout gemaakt, dat hebben ze toegegeven. Er moet hier in Rijkevorsel iets misgelopen zijn met het scannen van het te betalen bedrag, en daarom is het pakket terug richting China gestuurd. Ze hebben hier twee keer aan de deur gestaan met het pakket (2 keer op dezelfde dag, terwijl ik op het werk was), en normaal moet ik het dan de volgende dag ophalen bij het postpunt hier vlakbij. Maar de volgende dag zat het pakket blijkbaar al terug in Zaventem... (ik heb informatie gevraagd bij de ombudsdienst van de post, ze willen ter compensatie de verzendkosten terugbetalen, maar bij Dealextreme betaal je nooit verzendkosten, ze komen er dus wel heel goedkoop vanaf).

                              Ik wacht nu dus nog tot Dealextreme het pakketje eindelijk terug naar Belgie stuurt, en dan kan de misérie terug opnieuw beginnen (ik heb de indruk dat ze bij Dealextreme ook al niet meer zo snel reageren op mijn vragen). Als het pakket weer bij DSV terechtkomt, dan duurt het weer een hele maand voor ze eindelijk uitgerekend hebben hoeveel boete ik moet bijbetalen, en daarna is het nog te hopen dat de post weer geen fout maakt....

                              Het is nu bijna drie maanden geleden dat ik die bestelling heb geplaatst bij Dealextreme, ik hoop dat het Magicshine fietslicht nog tijdens de wintermaanden hier geraakt, in de zomer heb ik dat niet veel nodig. Ik rij alle dagen op de fiets naar het werk, en nu gebruik ik een led-zaklamp als koplamp.

                              Het pakket is dus hier al voor de deur geweest, maar nu zit het terug een aantal duizenden kilometers uit de buurt.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X