Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

    Gisteren ging de bel en een afrikaan vroeg om een boekje met Afrikaanse fabels te kopen ter steun van de Afrkaanse studenten.
    Dit is ieder jaar een terugkomende Afrikaan en in men beginnende vakantie gevoel en eens wilde weten hoe en wat dat was heb ik eentje aangenomen voor de prijs van 5€ dus da's iets meer dan een Orval te drinken op de dijk in Knokke ...

    Adres SOS AFRIKA VZW
    Groothertogstraat 5
    1040 brussel

    Op bladzijde 10 : de logica van oplichters.........

    Iemand ervaring mee

  • #2
    Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

    strikt gezien is de man geen oplichter ... hij heeft een artikel waarvan hij de prijs noemt. Als je koopt is het een correcte transactie. Hetzelfde geldt voor je glas Oraval van 5€.
    Hij kan alleen wettelijk niet in orde zijn als hij geen leurkaart heeft.

    -m-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

      Ook al die man aan mijn deur gehad, ik steun alleen maar de armen.
      Mijn linker- en rechterarm.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

        Als de vzw-statuten in orde zijn, en de prijs was genoemd voor de transactie, dan is alles perfect in orde, en kan je alleen jezelf schoppen :-)

        Enkele jaren geleden stond er ook zo eentje aan ons deur toen ik nog thuis woonde. Ik was werkloos, en na zijn pleidooi om de arme afrikaanse student te steunen stak ik mijn pleidooi voor de arme belgische werkloze te steunen. Ik kreeg een gratis boekje ^^
        Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
        Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

        Comment


        • #5
          Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

          Via mijn blog zijn er al meerdere reacties van 'slachtoffers' binnengekomen. De man die de boekjes (blijkbaar legaal) verkoopt, komt overal in Vlaanderen (en wie weet ook in Franstalig Belgie).

          Reacties zijn altijd welkom:
          Daarjuist kwam er weer een zwarte langs om boekjes te verkopen om zijn studies te betalen. Ik ken die gasten nog van in Leuven eind jaren 90...


          Of als iemand hem spot, neem eens een foto.

          groetjes,
          paul

          Comment


          • #6
            Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

            ach ik heb daar totaal geen probleem mee .. wij hebben onze "huis"student in deze. Die sukkelaar komt (al jaren) van ik weet niet waar, door weer en wind om zijn boekje te verkopen aan een vaste klant. Ik gun hem zijn 5€, ongeacht wat hij ermee uitspookt ... als ik uitreken wat wij als bewuste en verwende westelingen wekelijks verkl....n en weggooien (en ik ben dan nog een "zuinige"!) al was het bvb maar aan voedsel, dat kost dat een stuk meer dan die 5€ en dan wil ik daar wel een boterham minder voor eten, als het moet

            Comment


            • #7
              Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

              Oorspronkelijk geplaatst door paulc Bekijk bericht
              ...........

              Of als iemand hem spot, neem eens een foto.
              welkom op deze fotosite.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

                Na een topic over burenonverdraagzaamheid, nu ook een topic over leurders-onverdraagzaamheid. Gun die man zijn 5 euro, ipv zijn inkomen af te pakken. Trouwens eindelijk een afrikaan die wel werkt!! (Grapje hoor)
                Mvg, Tin_tin
                Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                Comment


                • #9
                  Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                  Na een topic over burenonverdraagzaamheid, nu ook een topic over leurders-onverdraagzaamheid.
                  tja..tis komkommertijd hè.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    tja..tis komkommertijd hè.
                    grt,bouk.
                    Ze gaan nu voor "groentescheuten"

                    greetz
                    Cheeta
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

                      Geachte leden; Graag wil ik u waarschuwen voor S.O.S. AFRIKA en hun boekjes van 5 €.

                      Zij kwamen vroeger met 2 afrikanen bij mijn moeder in de zaak langs en noemden haar steeds mama omdat ze van haar altijd iets extra kregen, al was het een koek of een drankje. Mijn ma is altijd verstrooid geweest en was toen even naar achter toen ze haar kassa was vergeten dichtdoen. Toen ze terugkwam was één van de mannen ineens verdwenen eveneens de inhoud van de kassa. Er waren geen andere klanten in de zaak aanwezig op die moment dus het is safe om te zeggen dat die afrikanen men ma bestolen hadden. De ene was achtergebleven om te zeggen dat we hem mochten fouilleren en dat hij niks gestolen had, inderdaad... zen compaan was ermee weg... Hebben het aangegeven bij de politie maar omdat we het niet zien gebeuren hebben hebben ze zich er weinig van aangetrokken.

                      Toch weer 700 € armer
                      Ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn want ik ken ze niet allemaal, maar wees voorzichtig !!
                      Hebben ze sindsdien ook 1 jaar niet meer gezien (als dat niet duidelijk is).

                      Men vrouw die toen nog niet in de zaak stond heeft vandaag weer zo iemand op de zaak gehad en een boekje gekocht, nu ga ik volgende keer zeggen dat ze niet meer moeten komen net zoals mijn ma onlangs nog heeft gedaan... Maar spijtig genoeg weet men nu dat ze bij ons kunnen stelen (vroeger misschien maar nu niet meer omdat we regelmatiger het geld wegdoen naar de bank, maar iedere € telt).
                      Binnenkort wat camera's aanschaffen, neem nu al geen briefjes van 500-200 & 100 niet meer aan, al veel minder oplichters gezien !
                      Last edited by SXTC; 20 juli 2011, 13:55.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

                        leuke nickname ...SXTC?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

                          Speciaal geregistreerd op een fotoforum om ons te waarschuwen... vriendelijke mens...
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Speciaal geregistreerd op een fotoforum om ons te waarschuwen... vriendelijke mens...
                            Dank je, ik ben zelf ook als hobby amateur fotograaf (ook al zie ik mezelf als een pro ^^)
                            Maar aangezien die afrikanen dienst op de zaak was geweest, wou ik hun gegevens opzoeken om door te geven dat ik ze niet meer op de zaak wil zien (was er niet bij, anders had ik het rechtstreeks gezegd). Ik vond geen gegevens om hen te contacteren (wat normaal is bij oplichters) maar vond wel de post op dit forum dus ik dacht dat ik jullie op de hoogte moest brengen ^^

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afrikaanse (overjaarse ) student aan deur....

                              echt een oplichter?? Die man (als het dezelfde is) komt ieder jaar eens langs met zijn boekjes, en ik koop er eentje van. Altijd een leuke babbel....ik verschiet wel een beetje nu.......

                              moet wel zeggen dat mijn echtgenote er geen goed oog in heeft
                              Last edited by guido1956; 27 juli 2011, 12:31.
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment

                              Working...
                              X