Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polder in het warme avondlicht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polder in het warme avondlicht...

    Gisteren avond de polder in gegaan... vooral het warme avondlicht en de wolken gaven net dat beetje extra aan het polderlandschap...
    Uit de reeks die ik gemaakt heb moet ik er toch 1 uitkiezen, het schaduw en lichtspel van deze foto viel mij wel op.




    Ik heb overigens gisteren meerdere polderfoto's gemaakt, voor de liefhebbers kunnen ze de overige op mijn weblog bekijken... Weblog


    Groet, Rob...

  • #2
    Re: Polder in het warme avondlicht...

    Hey Rob...prima compo waarbij je ook mooi het licht gevangen hebt

    Comment


    • #3
      Re: Polder in het warme avondlicht...

      Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
      Hey Rob...prima compo waarbij je ook mooi het licht gevangen hebt
      sluit ik mij bij aan!
      mooi
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Polder in het warme avondlicht...

        Heel mooi licht !

        Zie ik de schaduw van een statief ?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Polder in het warme avondlicht...

          ik hou van dergelijk licht, knap
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Polder in het warme avondlicht...

            Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
            Hey Rob...prima compo waarbij je ook mooi het licht gevangen hebt
            volledig mee eens met jlm
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

            Comment


            • #7
              Re: Polder in het warme avondlicht...

              mooie shots

              vooral gelukt door die dreigende lucht
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: Polder in het warme avondlicht...

                Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Gisteren avond de polder in gegaan...


                Ik heb overigens gisteren meerdere polderfoto's gemaakt, voor de liefhebbers kunnen ze de overige op mijn weblog bekijken... Weblog
                staan ook heel mooie tussen.
                deze: leuke comopo en heel mooi licht.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Polder in het warme avondlicht...

                  I it..
                  Ik zou die statief schaduw wel effe wegwerken..
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Polder in het warme avondlicht...

                    @ Dama,
                    goed gezien... (was mij niet eens opgevallen)... toen ik in het veld de foto maakte had ik de zon precies achter mij, ik zag mn eigen schaduw toen wel vandaar dat ik met de draadontspanner ben gaan liggen op de grond tijdens het afdrukken..... ik heb er wel steeds op gelet tijdens het maken van deze polderreeks, maar hier heb ik de schaduw van het statief helaas over het hoofd gezien... Ik ga de schaduw maar niet wegclonen, heel erg storend vind ik het ook weer niet hoewel ik het natuurlijk liever niet had.

                    @ Dirtyharry71
                    de luchten waren ook de reden dat ik op pad ben gegaan en uiteraard het warme licht van de avondzon.. Om de polder toch een beetje spannend te maken zijn dit voor mij bij uitstek de elementen die het ‘polder’- landschap iets extra’s kunnen geven...

                    @ Bouk
                    ik moet altijd aan jou denken als er mooie wolken zijn.. jij bent echt de wolkenman van het forum....leuk dat je de andere ook even hebt bekeken en fijn om te lezen dat je er wat moois tussen ziet zitten, ik kon moeilijk een keus maken om er 1 te plaatsen omdat ik ze allemaal wel iets moois vind hebben, ieder op hun eigen manier... en laat ik nou net degene plaatsen waarbij de schaduw van het statief te zien is..

                    @ schoonSpikke
                    ik denk dat ik de schaduw maar zo laat.... ik ben overigens niet echt een photoshopwonder en echt heel storend vind ik het ook weer niet, hoewel ik het natuurlijk liever niet had.... ik zag het pas toen Dama erover begon..

                    Groet, Rob...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Polder in het warme avondlicht...

                      Polderlandschap en wolken ! Foto wordt boeiend door het heerlijke licht en het creëren van diepte met veel laagjes en schaduwen.
                      Sprekend landschap
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Polder in het warme avondlicht...

                        Het is een mooi landschap met warme avondkleuren.
                        Wel valt mij de horizon op als wat aflopend en bolstaand.
                        Maar daaraan kan nog wat worden gedaan.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Polder in het warme avondlicht...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Het is een mooi landschap met warme avondkleuren.
                          Wel valt mij de horizon op als wat aflopend en bolstaand.
                          Maar daaraan kan nog wat worden gedaan.
                          Het loopt daar zoals het op de foto staat, het is daar geen horizon zoals bijv. op zee,(dus aan 1 stuk), hier lopen sommige stukken schuin naar voren en echt vlak is het ook niet, de horizon is dus niet echt '1 recht geheel', dat is ook de reden dat ik daar altijd een waterpasje meeneem, anders weet je echt niet wat recht en krom is..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Polder in het warme avondlicht...

                            Mooi geheel ....zalige warme kleuren van de laagstaande zon....knappe wolkenlucht Echt een tafereel om eens wat langer te bekijken.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Polder in het warme avondlicht...

                              Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                              Het loopt daar zoals het op de foto staat, het is daar geen horizon zoals bijv. op zee,(dus aan 1 stuk), hier lopen sommige stukken schuin naar voren en echt vlak is het ook niet, de horizon is dus niet echt '1 recht geheel', dat is ook de reden dat ik daar altijd een waterpasje meeneem, anders weet je echt niet wat recht en krom is..
                              Ik twijfel absoluut niet aan uw oprechte bedoelingen en handelwijze.
                              Maar vroeger, in enkele landmeetkundige lessen, leerde ik om af en toe de correcte instelling van het waterpas te controleren.
                              Het kan ook zijn dat een lensvertekening (tonvorming) of perspectivische weergave mij parten heeft gespeeld (linkerkoe helt nogal naar buiten) in mijn perceptie.
                              Ik heb onvoldoende exif kunnen vinden om mijn gedachten steviger te onderbouwen.

                              Mijn opmerkingen staan overigens los van mijn waardering voor de warme weergave van ons mooie landschap. Ze zijn slechts ingegeven door technische interesse.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X