Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stinkende airco

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stinkende airco

    Ik heb sindskort een tweedehandswagen aangeschaft. Nu heb ik gemerkt dat, als ik de airco aanzet, er een onfrisse, verrotte geur vrijkomt. Er is jammer genoeg altijd gerookt geweest in de wagen, misschien heeft het daar iets mee te maken. Enig idee hoe dit verholpen kan worden?
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Stinkende airco

    Er bestaat een product om dit - dat van de riekende airco - probleem op te lossen. Misschien even via de garage passeren. ;-)
    Weet niet of dit ook voor sigaretten geur helpt.

    Comment


    • #3
      Re: Stinkende airco

      bestaat idd een product voor, de meeste auto-speciaalzaken hebben wel zoiets liggen
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: Stinkende airco

        Roken of niet, een airco dat onvoldoende werkt of lange tijd stil gestaan heeft gaat slecht rieken.
        Garages hebben speciale produkten om airco's te verfrissen ... misschien ook de filter eens laten vervangen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Stinkende airco

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Roken of niet, een airco dat onvoldoende werkt of lange tijd stil gestaan heeft gaat slecht rieken.
          Garages hebben speciale produkten om airco's te verfrissen ... misschien ook de filter eens laten vervangen.
          Juist, begin maar eens eerst met die filter.
          En hoe oud is die airco.....
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Stinkende airco

            Verrotte geur bij het aanzetten van de airco duid op schimmels in de airco of wat ook wel eens kan een totaal verstopte pollenfilter.
            Ik zou eerst eens kijken naar het pollenfilter hoe dat er uit ziet, is het verstopt haal het er uit en probeer nog eens of het stinkt.
            Meestal zitten er schimmels in de airco die je weg krijgt door een spuitbus voor airco er in te spuiten via de uitgenomen pollenfilter en eventuele andere openingen.
            Let wel die spuitbus zijn agressieve spullen en daarom lees eerst zeer goed de handleiding die er bij is, adem de dampen zo min mogelijk in, zie dat het niet op matten enz komt want het zijn plekken die je er nooit meer uit krijgt.
            beter nog laat het de garage doen als je zelf niet handig bent.
            Bepaalde merken en type's hebben er regelmatig last van terwijl het bij anderen haast nooit problemen geeft.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Stinkende airco

              Bij mij is het als ik de airco af zet. Dus gewoon blazen: geen probleem. Dan airco op: geen probleem. Maar dan de airco af, levert een reukje op... Hoe kan dat?

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: Stinkende airco

                Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                Bij mij is het als ik de airco af zet. Dus gewoon blazen: geen probleem. Dan airco op: geen probleem. Maar dan de airco af, levert een reukje op... Hoe kan dat?
                Dit is bij mij ook wel eens het geval idd.... Zou ik ook wel een verklaring voor willen hebben.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Stinkende airco

                  de filters eens laten vervangen doet wonderen
                  de zogenaamde interieurfilters

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stinkende airco

                    Het heeft alles te maken met de verdamper....
                    Iedereen parkeert zijn auto en zet dan alles stil (uit).
                    Dus de wagen blijft achter met een natte verdamper waar het koel, vochtig en donker is.
                    De beste plaats en omstandigheid om bacteriën te kweken.
                    (die zich in de lucht verspreiden)
                    Zet de airco uit zo'n 10' minuten voor jouw bestemming zodat die verdamper kan drogen
                    door de rijwind.

                    Daarnaast is een vrije afvoer van het condensatievocht op de verdamper een ’must’.
                    Laat het garagebedrijf hier tijdens een onderhoudsbeurt goed naar kijken en houdt zelf
                    de afvoerkanalen schoon. Hierbij hoort uiteraard een schoon interieurfilter. Dit moet
                    periodiek worden vervangen. Voor een gerichte oplossing moet de verdamper schoon en
                    droog gemaakt worden en vervolgens kun je het geheel inspuiten met een oplossing die
                    micro-organismen doodt en voorkomt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stinkende airco

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                      Bij mij is het als ik de airco af zet. Dus gewoon blazen: geen probleem. Dan airco op: geen probleem. Maar dan de airco af, levert een reukje op... Hoe kan dat?
                      Zolang die koelt is dat geen probleem, die koelelementen zijn zo goed als bevroren maar als je de airco afzet vormt zich vocht waarin ook het vuil zit ... dit wordt dan mee verdampt en gaat stinken. Als je die koelelementen gaat behandelen met een speciaal product, dan neem je het vuil mee weg en hou je dus properdere lucht over.
                      Met vuil bedoel ik niet speciaal stof maar vooral ook schimmels.

                      En een airco dat je het gans jaar door gebruikt gaat daar veel minder last van hebben dan ene dat je 6 maand niet gebruikt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stinkende airco

                        Bedankt voor jullie opmerkingen De airco stinkt momenteel niet meer, heb ook een luchtverfrisser geplaatst. Ik zal de airco wel eens laten reinigen bij het volgend onderhoud.
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stinkende airco

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                          Bij mij is het als ik de airco af zet. Dus gewoon blazen: geen probleem. Dan airco op: geen probleem. Maar dan de airco af, levert een reukje op... Hoe kan dat?
                          Das het zelfde als zweetvoeten dat riek je ook als je uw schoenen uit doet.

                          Als de airco blaast word de reuk meer verdund dan dat de airco stil staat, als je dan reuk binnen krijgt zal dat straffer ruiken.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment

                          Working...
                          X