Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's overleven het verkleinen niet, of ligt het aan de host?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's overleven het verkleinen niet, of ligt het aan de host?



    Ik was eigenlijk tevreden over de originele (foto zelf hoeft hier niet ter discussie te staan), maar na het verkleinen en uploaden, durf ik deze hier niet in de fotohoek te gooien. Ik zie onscherpte, ruis,...

    dat was er niet voor ik hem verkleinde (alles met Gimp) en uploade (photobucket).

    is photobucket een slechte host en zo ja, zijn er betere?
    Als het aan het verkleinen ligt, wat kan ik dan doen om dat er beter uit te doen zien?
    The Knight That Says Ni...kon

  • #2
    Re: foto's overleven het verkleinen niet, of ligt het aan de host?

    Volgens mij is de ruis die je ziet JPEG-compressie. Ik zou de compressie minder hoog zetten bij het verkleinen en na het verkleinen nog een klein beetje verscherpen.
    http://www.flickr.com/jonasla

    Comment


    • #3
      Re: foto's overleven het verkleinen niet, of ligt het aan de host?

      Even dit lezen ook...
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: foto's overleven het verkleinen niet, of ligt het aan de host?

        Dacht dat je naar mijn draadje verwees (), maar niet dus.
        Alleszins: ik ben omwille van slechte ervaringen bij Photobucket (bestanden "smelten" gewoon weg) daar weggegaan. Laconiek antwoord van een aantal BD-ers: "een gekregen paard..." enz.
        Hoewel ik eigenlijk qua gebruiksgemak nog steeds Photobucket zou verkiezen, hebben wij totnogtoe iets dergelijks niet meegemaakt bij Tinypic. Mijn grootste probleem met Tinypic is dat de bestanden hernoemd worden. Een foto die bij mij IMG_1234.jpg heet (waarvan makkelijk het origineel bij mij terug te vinden is), krijgt bij Tinypic een naam waar je niets mee bent. Soms moeilijk als je foto A hebt opgeladen, maar foto's B en C zijn bijna identiek.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X