Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw workstation (maar het welke?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw workstation (maar het welke?)

    na al vele topics zelf hebben aangemaakt en nu ook al duizenden topics en sites af te zoeken ben ik er dus al uit dat ik een workstation wil en moet hebben! een dezer ga ik deze ook allemaal testen!
    nu dacht ik al aan :
    -Roland G8
    -Korg M-3 88
    -Yamaha Motif XS-8
    (moet ik er hierbij nog toevoegen?)
    en welke verkiezen jullie? en op wat moet ik letten tijdens het testen?
    Ik heb al: Zie onderstaand lijstje!
    Welke instrumenten heb ik vooral nodig? (in volgorde van belangrijkheid):
    - Rhodes (EP's)
    - Klassieke pianos
    - Hammond orgeltjes
    - klassieke orgels
    - Koren en symphonische geluiden
    - Synth
    Ik wil hem als volwaardige sequencer gebruiken dus zonder PC!

    grtz en al bedankt

  • #2
    Re: nieuw workstation (maar het welke?)

    De XS8! (Al is het dan omdat ik met de andere twee weinig tot geen ervaring heb)
    Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar en ben er zeer tevreden over! Eens je de basisbediening onder de knie hebt is het kinderspel met letterlijk eindeloos veel mogelijkheden. Hier op het forum zijn er nog een paar mensen met de XS8 meen ik mij te herinneren van een ouder topic. Mijn opties waren de G8 of de XS8, waarna ik licht bevooroordeeld (had reeds een Yamaha die ik wilde vervangen) een testritje ben gaan maken op beide vlaggenschepen. De liefde op het eerste gezicht is nog niet over... Uiteindelijk kocht ik de XS8 tweedehands in absolute mint condition voor heel wat minder dan de winkelwaarde; maar zelfs al betaal je volle pot, dan nog is het geld goed besteed!

    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: nieuw workstation (maar het welke?)

      al bedankt voor je reactie
      ik wacht natuurlijk nog meer reacties af en ga zeker ook zelf eens testen!
      Kan je wat meer vertellen? welke sounds zijn minder goed en welke zijn zeer goed? heeft deze een drawbar functie met de sliders? en vertel gewoon eens wat je erover kwijt wilt!
      grtz al bedankt

      Comment


      • #4
        Re: nieuw workstation (maar het welke?)

        Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
        welke sounds zijn minder goed en welke zijn zeer goed? heeft deze een drawbar functie met de sliders?
        Welke sounds zijn minder goed? Writing about music is like dancing about architecture: je moet echt zelf eens gaan testen en die dikke synthsounds over je heen laten walsen! De grand piano's zijn briljant, evenals de ruime keuze aan EP's. Als ik er een mindere sectie uit moet pikken kies ik de gitaren. In vergelijk met andere synths zijn deze echt wel top, maar hetzelfde gevoel als een echte gitaar bereiken ze vind ik nog niet. Zal er ook wel aan liggen dat ik een paar zeer goede gitaristen ken...
        Het feit dat je de vraag stelt over drawbar functie met de sliders doet me vermoeden dat je yamaha's promofilmpje nog niet hebt bekeken? Want ja hoor, alle toeters en bellen zijn aanwezig!
        Als je wat gaat youtuben zijn er wel een paar mensen die hun kennis van de XS mooi tentoonstellen, zoals oysterlovers, wendlinka en ikkejick, elk op hun eigen manier.
        Een minpunt van dit bord? Dat het verdorie lastig is om het solo naar 't derde verdiep te dragen via de trap!
        Gewoon gaan uittesten hoor! Maar zorg wel voor degelijke kwaliteit monitors of koptelefoon, want dat durft al eens de zwakke schakel te zijn...

        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: nieuw workstation (maar het welke?)

          ik had het filmpje inderdaad nog niet gezien! bedankt alvast!
          ik speel zelf ook gitaar dus dit kan ik ook goed vergelijken! uit filmpjes vind ik de fantom g en de motif xs de 2 beste en de m3 veel minder vind ik maar ik ga morgen ofzo zeker eens gaan testen!
          ik zou wel graag nog enkele gebruikers hun meningen horen!
          waarom ben je indertijd voor de yamaha gegaan?
          Zit er een looper op ?
          grtz
          bedankt

          Comment


          • #6
            Re: nieuw workstation (maar het welke?)

            Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
            waarom ben je indertijd voor de yamaha gegaan?
            Zit er een looper op?
            Liefde op 't eerste gezicht. Ik kende de bediening al een beetje en was eigenlijk direct verkocht toen ik 'm testte. Ik heb nadien nog even op de roland gespeeld, maar vond er mijn draai niet echt op.
            En jup, een looper zit er uiteraard ook op, al heet het dan anders. Met de on board sequencer kan je makkelijk een pattern aanmaken, waarbij je maatsoort, tempo en looplengte zelf kiest om vervolgens tot 16 tracks in te spelen, inclusief nog eens 16 variaties per thema. Dit is ook de sterkte van de Motif, die daarom ook deze naam heeft meegekregen. Het doel vanaf de eerste serie was steeds om met een kort thema of motief snel een nummer in elkaar te kunnen boksen. Een demo'tje van het gebruiksgemak ervan vind je hier.

            Palladio
            You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

            Comment


            • #7
              Re: nieuw workstation (maar het welke?)

              al enorm bedankt! eerst wou ik het liefst een fantom g maar nu zal het ofwel die worden ofwel een motif! Ik ga normaal gezien een van dezer dagen eens testen in keymusic!
              als ik nog vraagjes heb over de motif kan ik ze altijd aan jouw stellen he?
              grtz

              Comment

              Working...
              X