Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maan fotografie met bewolking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maan fotografie met bewolking

    Hallo ik wil de maan fotograferen met bewolking en een 105 mm lens.
    Welke insteling kan ik het beste gebruiken.
    Als ik de iso om hoog stel dan krijg ik ruis dat wil ik niet of zo min mogelijk
    De sluitertijd moet wel sneller zijn anders krijg ik bewogen beeld ook met timer en standard door bewegende wolken.

  • #2
    Re: Maan fotografie met bewolking

    [Mod]
    Ik verplaats je topic naar een meer geschikter forumonderdeel. De Beginnershoek - Fotohoek is om je eerste foto's te tonen. Aangezien jouw topic geen foto heeft, hoort het niet thuis daar.

    Comment


    • #3
      Re: Maan fotografie met bewolking

      iso laag houden, diagfragma 2 volle stops minder dan max

      moeten die wolken zo scherp zijn? een wolk is meestal geen erg scherp afgelijnd voorwerp dus... Ik denk dat wat beweging erin heel mooi zou kunnen zijn. Probeer in ieder geval beide.

      En nog iets. Net voor zonsopgang ga je scherpere foto's kunnen maken dan vlak na zonsondergang. Zeker in de zomer is er veel opstijgende warme lucht die voor onscherpte kan zorgen. Later in de nacht bij een afgekoelde aarde is dat veel minder.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Maan fotografie met bewolking

        Een 105mm lens lijkt me erg krap. Met mijn 70-300 moet ik al een heel stuk croppen.
        Lichtmeting op spot zetten, ISO 200, diafragma wijd open (F5.6) en een sluitertijd van ong 1/60, dat werkt bij mij het best.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Maan fotografie met bewolking

          denk weldat het toch beter is dat je een statief gebruikt en een klein diafragma om een
          mooie scherpte te hebben of ben ik mis?

          Comment

          Working...
          X