Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les Amis de Sarkozy - Ruimdenkende Fransen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Les Amis de Sarkozy - Ruimdenkende Fransen

    Gisteren een fotoshoot gedaan op verschillende locaties in het Noorden van Frankrijk. Bedekt naakt, naakt, topless, bikini, een beetje van alles.
    Langs de kust, in het bos, landschap. Op de terugweg naar huis kwamen we een mooi landschap tegen met strobalen. Dus de auto aan de kant (niet geparkeerd zoals de Fransen hun auto's parkeren, neen, netjes !)
    Het veld in (geen afsluiting) en op zo'n 100mtr van de rijweg verwijderd.
    Rijd daar plots in volle vaart een Flikkenkar het veld op en de heren vragen ons wie we zijn, wat we doen, van waar we komen...
    Van België meneer de gendarm ! Aha, en in België mogen jullie:
    - aan openbare zedenschennis doen en aanstootgevende foto's maken ?
    - uw auto op een veldwegel parkeren ?
    - zomaar op een privéterrein (open veld) foto's maken ?

    Enfin, we mochten stoppen met wat we bezig waren, papieren afgeven en naar een eigenlijk wel onzinnige uitleg luisteren (op het moment dat ze ons "overvielen" was het model gekleed in bikini): "vanop straat heb je de indruk dat ze naakt is..."

    Om het verhaal kort te houden, we mochten onze weg verder zetten met de melding dat onze gegevens in hun systeem zaten. Wiehaaaa, weer een land op onze palmares

    Last edited by Lambert Jan; 26 juli 2010, 08:24.
    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
    Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

  • #2
    Re: Les Amis de Sarkozy - Ruimdenkende Fransen

    mooie foto.
    ( veel wind, aan de plantengroei te zien )

    't is niet dat de Fransen niet ruimdenkend zijn.
    Maar 't is dat ze traditioneel neerkijken op "les petites Belges".
    Tot ze vroeg of laat Wallonie kunnen inpalmen.
    Want op een stukje gebiedsuitbreiding zijn ze altijd wel tuk.

    Comment


    • #3
      Re: Les Amis de Sarkozy - Ruimdenkende Fransen

      Ach... die heren zochten gewoon een reden om het model eens van nabij te kunnen aanschouwen...
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #4
        Re: Les Amis de Sarkozy - Ruimdenkende Fransen

        Het zal vooral inderdaad dat laatste geweest zijn - die kerels verveelden zich waarschijnlijk

        Comment


        • #5
          Re: Les Amis de Sarkozy - Ruimdenkende Fransen

          Denk eerder dat er een automobilist die pipo's heeft opgebeld en dat ze niet anders konden dan eens poolshoogte te komen nemen. Het enige dat ze gezien hebben toen ze toekwamen was een vrouw met kleren aan... Dus misschien uit frustatie dat ze lastig deden tegen ons...
          Ik was vergezeld van mijn partner, ook fotografe, en het model, en het was hilarisch om te zien dat ze zich telkens tot mij wenden om hun gal te spuwen... terwijl we beiden met onze toestellen daar stonden te blinken.
          In al die jaren dat ik er fotoshoots doe mag ik gisteren als een primeur noteren in mijn agenda.
          Was van plan te vragen in welke mate dat hun kleedkamers verschilden van deze van onze flikken, maar wilde ze niet verder tegen ons in het harnas jagen, want de dag was te goed geweest om hem door die twee Froggies te laten bederven.
          "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
          Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

          Comment

          Working...
          X