Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmpjes bekijken lukt niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmpjes bekijken lukt niet meer

    Ik heb de laatse weken iets vreemd voor. Als ik een filmpje op you tube of op een nieuwsite wil openen loopt windows vast en sluit zich vanzelf af en restart pc.
    Dit probleem is plots opgedoken. Ik heb niets aan mijn pc veranderd geen hard of software.
    Met systeemherstel lukt het ook al niet. Ik werk onder windows XP. Kan iemand mij helpen?

    Lioudmila

  • #2
    Re: Filmpjes bekijken lukt niet meer

    Hello,

    Wel een beetje vreemd. Om uit te sluiten dat het over een software probleem gaat zou ik een andere browser installeren en kijken of het daarmee wel gaat, bijvoorbeeld Firefox.

    In het andere geval vrees ik een hardware probleem. Iets met het geheugen, de videokaart of een temperatuur probleem.

    Hou ons op de hoogte.

    -c

    Comment


    • #3
      Re: Filmpjes bekijken lukt niet meer

      Welke browser, Media Player, ... ?
      Alle updates geïnstalleerd?
      AV in orde?

      @CCC
      Een andere browser aanraden zonder te weten met dewelke men bezig is ...
      Daarbij wil het niet zeggen dat indien het met een andere browser ook niet werkt het daarom een hardwarefout is, zoiets kunt ge daardoor niet direct weten.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Filmpjes bekijken lukt niet meer

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Welke browser, Media Player, ... ?
        Alle updates geïnstalleerd?
        AV in orde?

        @CCC
        Een andere browser aanraden zonder te weten met dewelke men bezig is ...
        Daarbij wil het niet zeggen dat indien het met een andere browser ook niet werkt het daarom een hardwarefout is, zoiets kunt ge daardoor niet direct weten.
        @ Verseg
        Wel, het is windows xp. Er staat dus internet explorer op.
        if (IE == used)
        { install firefox
        } else
        { try IE
        }

        De symptomen zeggen mij dat het eerder een hardware probleem is. Een reset komt niet zo vaak voor bij zuivere software problemen. Anderzijds, er al de brui aan geven op een gewoon filmpje lijkt me ook sterk. Ik gok op een probleem met een geheugenlatteke. Andere mogelijkheid is nog de driver van de videokaart, maar dat lijkt me ook sterk. Mijn pronostiek:
        - geheugen
        - videokaart
        - temperatuur van het systeem
        - driver videokaart
        - browser
        Waarbij, als het aan het geheugen ligt, het zou kunnen dat het ding wel werkt met een andere browser als er bepaalde geheugengebieden niet gebruikt worden door die andere browser.

        Comment


        • #5
          Re: Filmpjes bekijken lukt niet meer

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          @ Verseg
          Wel, het is windows xp. Er staat dus internet explorer op.
          Standaard staat dit er op ja, maar niet de laatste versie, ook staat er standaard Media Player op maar ook niet de laatste versie. Origineel had XP ook geen servicepack en nu wel ... ik heb geen glazen bol om te zien wat de TS allemaal heeft of niet en of IE wel gebruikt wordt.
          Voor de rest heeft TS niets veranderd maar het kan ook een automatische update zijn van een of ander ... allemaal te zien hoe alles geconfigureerd is.
          Dat een PC niet veel herstart met een softwarefout ... typ als voorbeeld maar eens in Google : XP reboot Media Player.

          Ik denk ook dat heel veel mensen een defecte PC vaak weg doen of laten herstellen zonder dat er iets hardwarematig kapot is.
          Nu ja, het is niet uitgesloten maar zo snel durf ik dan nog niet te concluderen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Filmpjes bekijken lukt niet meer

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Standaard staat dit er op ja, maar niet de laatste versie, ook staat er standaard Media Player op maar ook niet de laatste versie. Origineel had XP ook geen servicepack en nu wel ... ik heb geen glazen bol om te zien wat de TS allemaal heeft of niet en of IE wel gebruikt wordt.

            Dat een PC niet veel herstart met een softwarefout ... typ als voorbeeld maar eens in Google : XP reboot Media Player.

            Ik denk ook dat heel veel mensen een defecte PC vaak weg doen of laten herstellen zonder dat er iets hardwarematig kapot is.
            Nu ja, het is niet uitgesloten maar zo snel durf ik dan nog niet te concluderen.
            Ik durf dat wel te concluderen, heb al veel zulke toestellen gezien. Eventueel kijken of er een blue screen minidump is en checken wat de foutmelding is.

            Als er geen service pack opstaat of ook geen updates, dan kan de TS inderdaad beter direct zijn pc binnenbrengen, ondanks het feit dat het een software probleem is, want dan gaat het zo ook niet opgelost raken

            De TS zegt niks ook over de media speler. Enfin, laten we wachten op de eerste test met een andere browser

            Comment


            • #7
              Re: Filmpjes bekijken lukt niet meer

              Firefox eens getest maar zelfde probleem. Ga dit weekend eerst eens formateren en dan alles eens opnieuw instaleren.
              Wie is het daarmee opgelost.

              Comment


              • #8
                Re: Filmpjes bekijken lukt niet meer

                Oorspronkelijk geplaatst door lioudmila Bekijk bericht
                Firefox eens getest maar zelfde probleem. Ga dit weekend eerst eens formateren en dan alles eens opnieuw instaleren.
                Wie is het daarmee opgelost.
                good luck

                Comment

                Working...
                X