Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC formateren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC formateren

    Hallo

    ondertussen begint er aardig wat rommel op mijn pc te staan. Ik kuis die wel regelmatig op, maar sommige dingen krijg ik niet weg of durf ik niet te verwijderen.

    ik ben dan ook aan het denken om die hele handel te formateren en alles wat ik nodig heb opnieuw te installeren.

    Ik heb echter nog een paar vragen:
    wat moet ik bijhouden van LR om nadien alles terug te kunnen gebruiken zonder gegevens verlies. Of kan ik ook meteen LR3 en CS5 kopen, erop zetten en wat ik nu in LR2 heb importeren.
    de foto's zelf vanzelfsprekend, maar ik vermoed ook nog een heel aantal andere bestanden/mappen.

    groensels
    Tyrr
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: PC formateren

    Ik vrees dat ik niet je kan helpen, maar ik kan je wel twee tips geven.

    Je kan je activatie sleutel backuppen, zodat je windows niet meer moet registreren. Hier een voorbeeld voor XP - KLIK.

    Een andere tip wat je eens kan proberen. Klik op "Start" - "Run/Uitvoeren". Tijp "msconfig" en klik op "ok". Bij opstarten kan je alles uitvinken en opnieuw opstarten. De virusscanner kan je eventueel laten staan, maar probeer ook eens zonder. Je zal zien dat je pc zijn tweede jeugd aan het beleven is

    Comment


    • #3
      Re: PC formateren

      ik ga van vista naar 7 gaan nu en er zit gewoon een hoop rommel op die ik er niet af krijg.
      tis dus niet alleen om snelheid te winnen, maar ook schijfruimte
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: PC formateren

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Ik vrees dat ik niet je kan helpen, maar ik kan je wel twee tips geven.

        Je kan je activatie sleutel backuppen, zodat je windows niet meer moet registreren. Hier een voorbeeld voor XP - KLIK.

        Een andere tip wat je eens kan proberen. Klik op "Start" - "Run/Uitvoeren". Tijp "msconfig" en klik op "ok". Bij opstarten kan je alles uitvinken en opnieuw opstarten. De virusscanner kan je eventueel laten staan, maar probeer ook eens zonder. Je zal zien dat je pc zijn tweede jeugd aan het beleven is
        ik heb het eens bekeken, maar teveel dat ik niet ken
        zolang een pc mooi werkt kan ik er mee om, maar als ik echt in de besturing moet gaan prutsen is het om zeep. naar het schijnt loopt windows vaak vast (mac al veel vaker laten vastlopen terwijl ik standaard op windows werk), maar aan zo een dingen waag ik mij dus meestal niet
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: PC formateren

          Dat is geen slechte upgrade. Formatteren is dan de betere optie als je weet hoe het moet. Msconfig bestaat ook onder Vista en 7. Hier de uitleg voor Vista.
          http://netsquirrel.com/msconfig/msconfig_vista.html

          Uit startup kan je alles zwieren. Je pc zal blijven werken. Van services beter afblijven.

          Comment


          • #6
            Re: PC formateren

            Wat lightroom betreft is vooral de lightroom catalogus belangrijk. (Als je die kwijt bent ben je alle bewerkingen kwijt die je in lightroom gedaan hebt.)
            Die zou je moeten vinden in de map 'lightroom' bij 'mijn afbeeldingen'.

            In die zelfde map vind je ook nog een previewsmap. Die kan je ook bewaren maar dit is niet noodzakelijk.
            Lightroom zal gewoon een nieuwe previewmap aanmaken als de vorige weg is. (totdat die nieuwe previews aangemaakt zijn zal het bekijken en scrollen tussen foto's wel trager verlopen)

            Wat je ook niet mag vergeten is de map met je eigen presets te bewaren.
            Die vind je onder C:\Users\[JOUW NAAM]\AppData\Roaming\Adobe\Lightroom (is een verborgen map)
            Na herinstallatie kan je die dan gewoon terugplaatsen en beschik je direct terug over alle presets en plugins die je voorheen had.

            Comment


            • #7
              Re: PC formateren

              Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
              Hallo

              ondertussen begint er aardig wat rommel op mijn pc te staan. Ik kuis die wel regelmatig op, maar sommige dingen krijg ik niet weg of durf ik niet te verwijderen.

              ik ben dan ook aan het denken om die hele handel te formateren en alles wat ik nodig heb opnieuw te installeren.

              Ik heb echter nog een paar vragen:
              wat moet ik bijhouden van LR om nadien alles terug te kunnen gebruiken zonder gegevens verlies. Of kan ik ook meteen LR3 en CS5 kopen, erop zetten en wat ik nu in LR2 heb importeren.
              de foto's zelf vanzelfsprekend, maar ik vermoed ook nog een heel aantal andere bestanden/mappen.

              groensels
              Tyrr
              Probeer Ccleaner om op te kuisen.
              Try CCleaner Professional for free. Clean up your PC automatically and increase your performances and online privacy.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment

              Working...
              X