Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschept Fotoland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geschept Fotoland




    uit een rijdende trein genomen.
    Is het wat?
    Last edited by Truant; 24 juli 2010, 22:04. Reden: 3 foto's ipv 1 :o

  • #2
    Re: Geschept Fotoland

    Psst! Snel twee beelden verwijderen voordat de Mods het ziet. In showcase mog jij alleen maar een beeld per keer tonen.

    De middelste spreekt me hier meest aan.


    Groeten,
    Helen
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

    Comment


    • #3
      Re: Geschept Fotoland

      Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
      Psst! Snel twee beelden verwijderen voordat de Mods het ziet. In showcase mog jij alleen maar een beeld per keer tonen.

      De middelste spreekt me hier meest aan.


      Groeten,
      Helen
      Thx!
      Ik heb de tweede dan maar laten staan.

      Comment


      • #4
        Re: Geschept Fotoland

        Een mooi, alledaags landschap, maar niet echt boeiend in beeld gebracht.

        Best toch even van de trein stappen, eventueel statief opstellen, en een boeiende compositie samenstellen, met ergens een aandachtspunt.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Geschept Fotoland

          Landschapsfoto's zonder voorgrondelement en met enkel horizontale lijnen lijken saai en vlak.
          Elke horizontale lijn stopt (blokkeerd als het ware) het zicht van de kijker .Zoek een landschapje waar je met je ogen lijnen van helemaal vooraan naar volledig achteraan kan volgen en je hebt reeds een betere versie dan datgene wat je nu laat beoordelen.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Geschept Fotoland

            vind het niet scherp en geen mooie compo.
            even een vraagje:

            ET: 1/2000ste.
            diafragma: F3.5.
            ISO: 500.
            waarom deze camerainstelling voor dit landschapje?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Geschept Fotoland

              Waarschijnlijk om de beweging vanuit de trein te bevriezen ?
              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              vind het niet scherp en geen mooie compo.
              even een vraagje:

              ET: 1/2000ste.
              diafragma: F3.5.
              ISO: 500.
              waarom deze camerainstelling voor dit landschapje?
              grt,bouk.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Geschept Fotoland

                @Bouk: die instellingen omdat de trein tegen 200km/h reed. Ik zat uren, uren, uren op de trein en ik vond dit wel geslaagd.

                @Rupselkopke: die lijnen van voor naar achter dienen dan om diepte te creëren? Een goede tip die'k zeker eens ga uittesten tot de perfectie.

                Wellicht vragen velen zich af waarom ik dit in showcase zette en niet fotobeoordeling --> ik wil graag harde kritieken om te leren en die krijg je vaak niet bij beoordeling (waar men toch "zachter" moet zijn?)

                Comment


                • #9
                  Re: Geschept Fotoland

                  Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht

                  @Rupselkopke: die lijnen van voor naar achter dienen dan om diepte te creëren? Een goede tip die'k zeker eens ga uittesten tot de perfectie.
                  Die lijnen zorgen voor meer diepte en leiden de ogen van de kijker . Horizontale lijnen doen net het tegenovergestelde ....ze verdelen de foto in horizontale stroken welke eigelijk het zicht telkens opniew blokkeren. Je kan schuine(diagonale) hulplijnen vergelijken met de rails op een spoorweg wanneer je op de sporen staat en in de rijrichting van de trein kijkt.....de sporen zuigen je als het ware mee naar de horizon. Het voorbeeld met de rails geeft het effect wel erg extreem weer....maar je begrijpt wat ik bedoel. Op het eindpunt van deze diagonale hulplijnen plaats je ook best een duidelijk onderdeel in de foto.....een gebouw , een boom of bv een mooie wolkenlucht. oid. Volledig verticale lijnen zijn net zoals horizontale lijnen eerder ongeschikt. Probeer er tevens voor te zorgen dat de diagonale lijnen niet het beeld uit lopen. Die verticale strepen hoeven niet noodzakelijk kaarsrecht zijn. Een slingerende weg, rivierberm, een rij stenen, een schutting , een bomenrij of zelfs wolkenslierten zijn geschikt.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geschept Fotoland

                    De meester aan het woord
                    Gouden tips zijn dit !
                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Die lijnen zorgen voor meer diepte en leiden de ogen van de kijker . Horizontale lijnen doen net het tegenovergestelde ....ze verdelen de foto in horizontale stroken welke eigelijk het zicht telkens opniew blokkeren. Je kan schuine(diagonale) hulplijnen vergelijken met de rails op een spoorweg wanneer je op de sporen staat en in de rijrichting van de trein kijkt.....de sporen zuigen je als het ware mee naar de horizon. Het voorbeeld met de rails geeft het effect wel erg extreem weer....maar je begrijpt wat ik bedoel. Op het eindpunt van deze diagonale hulplijnen plaats je ook best een duidelijk onderdeel in de foto.....een gebouw , een boom of bv een mooie wolkenlucht. oid. Volledig verticale lijnen zijn net zoals horizontale lijnen eerder ongeschikt. Probeer er tevens voor te zorgen dat de diagonale lijnen niet het beeld uit lopen. Die verticale strepen hoeven niet noodzakelijk kaarsrecht zijn. Een slingerende weg, rivierberm, een rij stenen, een schutting , een bomenrij of zelfs wolkenslierten zijn geschikt.
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geschept Fotoland

                      Simpele tips, maar o-zo-bruikbaar!
                      Thx.

                      Comment

                      Working...
                      X