Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Besparingen !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Besparingen !




    Lang leve onze regering, en datte zo vlak voor het nieuwe schooljaar start...denk toch streep door velen hun rekening !
    smile ! ...it confuses people ...

  • #2
    Re: Besparingen !

    Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
    http://vdab.be/opleidingscheques/besparingen.shtml Lang leve onze regering, en datte zo vlak voor het nieuwe schooljaar start...denk toch streep door velen hun rekening !
    Mja, ik hoorde het ook en fotografie valt alvast onder de 'uitgesloten' cursussen. Vind het wel een jammere zaak, maar ja.. hoeveel miljarden moeten ze ook alweer besparen?
    Ik zal er nu wel mijn cursus niet voor laten, maar met die 45 euro kon ik alvast bijna een achtergrondrol papier kopen
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Besparingen !

      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Mja, ik hoorde het ook en fotografie valt alvast onder de 'uitgesloten' cursussen. Vind het wel een jammere zaak, maar ja.. hoeveel miljarden moeten ze ook alweer besparen?
      Ik zal er nu wel mijn cursus niet voor laten, maar met die 45 euro kon ik alvast bijna een achtergrondrol papier kopen
      idem hier...
      smile ! ...it confuses people ...

      Comment


      • #4
        Re: Besparingen !

        Besparen zodat ze zelf meer kunnen uitgeven...

        Je kan enkel nog opleidingcheques krijgen als je de opleiding volgt in samenspraak met je werkgever? Ik denk dat de avondscholen veel cursussen mogen stoppen dan
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Besparingen !

          en het rare is dat photoshop wel erkend is in het systeem van betaald educatief verlof dus voor deze cursus kan men wel nog opleidingcheques krijgen
          Heb gelukkig al betaald voor de cursus fotografie die start op 1september. Hopelijk moet ik het niet terugstorten :-)
          I love my D500

          Comment


          • #6
            Re: Besparingen !

            Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
            Besparen zodat ze zelf meer kunnen uitgeven...

            Je kan enkel nog opleidingcheques krijgen als je de opleiding volgt in samenspraak met je werkgever? Ik denk dat de avondscholen veel cursussen mogen stoppen dan
            Is een spijtige zaak natuurlijk,maar langs de andere kant moet je ook wel verstaan dat ik op kosten van mijn werkgever avondlessen ga volgen om dan later het bedrijf te verlaten
            Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

            Comment


            • #7
              Re: Besparingen !

              Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
              en het rare is dat photoshop wel erkend is in het systeem van betaald educatief verlof dus voor deze cursus kan men wel nog opleidingcheques krijgen
              Heb gelukkig al betaald voor de cursus fotografie die start op 1september. Hopelijk moet ik het niet terugstorten :-)
              als je ze niet meer mag gebruiken vanaf 1/08 vrees ik daar een beetje voor...
              er komt kritiek op de beslissing vd minister maar we zijn er vet mee...
              smile ! ...it confuses people ...

              Comment


              • #8
                Re: Besparingen !

                Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
                Is een spijtige zaak natuurlijk,maar langs de andere kant moet je ook wel verstaan dat ik op kosten van mijn werkgever avondlessen ga volgen om dan later het bedrijf te verlaten
                En je mag niet vergeten dat voor elke laag opgeleide de patron nu een tegemoetkoming krijgt in zijn sociale bijdrage, en hij hiervoor het bewijs moet leveren dat zijn personeel een opleiding volgd.Mvg Guido
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Besparingen !

                  *****
                  Last edited by Guest13; 23 augustus 2010, 23:48.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Besparingen !

                    Je kan een uitzondering vragen voor de uitgesloten cursi indien je ze nodig hebt of kan gebruiken voor jouw beroep.

                    Dit had al veel eerder moeten gebeuren.

                    Ik heb een cursus fietsmecanicien gevolgd op kosten van m'n werkgever (een financiele instelling) en de gemeenschap. Dit zou toch niet mogen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Besparingen !

                      Ik ga volgend jaar fietsmaker volgen in de avondles... Wel op mn eigen kosten Zonder de opleidingcheques wss...

                      Of gaat dit eigenlijk enkel over wanneer het gecombineerd wordt met educatief verlof. Die heb ik namelijk niet


                      edit: Blijkbaar staat fietsmaker niet tussen de uitgesloten dingen
                      Last edited by Nick-; 24 juli 2010, 19:50.
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Besparingen !

                        Eindelijk een beetje opkuis in de overmatig gesubsidieerde toestanden.
                        Het is toch belachelijk dat ik de helft van mijn pianolessen, die niets met mijn werk te maken hebben, terugbetaald krijg.
                        Je mag rekenen dat indien je in de toekomst een cursus volgt, er nog steeds het grootste deel gefinancierd wordt door "de staat" (wij dus), via rechtstreekse subsidiering aan de scholen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Besparingen !

                          Het is niet slecht dat er inderdaad grote kuis gehouden wordt in sommige overheidsuitgaven. Alle beetjes helpen.
                          Maar sommige dingen zijn nu een beetje onduidelijk voor mij.
                          Ik volg open univ - bachelor psychology. Voordien kreeg ik opleidingscheques, maar nu weet ik het niet goed. Langs de ene kant staat er dat je voor opleidingen in avondonderwijs bachelor/master wel nog gebruik kan maken van de cheques en ergens anders lees ik dan weer dat je er enkel kan aanvragen als je een attest kan voorleggen met PoP?
                          Ik weet dat mijn opleiding nuttig is voor mijn huidige job, moet ik dat op papier laten vastleggen of lees ik het helemaal verkeerd?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Besparingen !

                            Ik heb mijn cheques aangevraagd voor Fietsenmaker en ik heb bevestiging gekregen dat ik ze krijg.

                            Ik vind het wel dom dat ze dit met de opleidingcheques doen, maar werkloze kunnen wel gratis een opleiding volgen aan de VDAB... Als ze er iets mee doen of niet speelt geen rol...
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Besparingen !

                              Ergens..misschien heel diep gelegen, staat er dat onderwijs gratis is voor iedereen...

                              Of ben ik nu te diep aan het graven..??
                              perman
                              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                              Comment

                              Working...
                              X