Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oplaadbare batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oplaadbare batterijen

    Ik stel het al maanden uit, maar moet toch wel eens een goede oplaadbaar machien met oplaadbare batterijen aanschaffen.
    We hadden er van ik-weet-niet-meer-welk-merk, maar dat ding werkt dus al niet meer.

    Wat hebben jullie en wat is aan te raden/af te raden.

    Vooral voor AA en AAA batterijen.

    Kun je die oplaadbare zonder probleem gebruiken voor triggers en flitsers? En maakt het een verschil, batterijen voor flitser/triggers en voor speelgoed?

    En welke (online) winkels zijn aanraders voor dergelijk materiaal?
    Last edited by Nena; 23 juli 2010, 17:18.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: oplaadbare batterijen

    Allee, ondertussen - na nog wat zoekwerk - denk ik dat het dus deze moet/zal worden.

    Maar waar ik dan toch nog altijd geen antwoord op krijg.
    Zijn ook die Eneloop batterijen nodig voor kinderspeelgoed bv. (je kent dat wel van die dingen die lawaai maken)?
    Of kun je dan gewoon evt. 'minderwaardige' oplaadbare batterijen gebruiken?
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: oplaadbare batterijen

      Gebruik zelf naar alle tevredenheid deze : http://www.buromas.be/shop/algemeen/...2100mah-per-4/

      Nagenoeg overal verkrijgbaar; Brico, carrefour, eldi, krefel...
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: oplaadbare batterijen

        Voor apparaten die veel stroom verbruiken en die je dagelijks gebruikt kan je kiezen voor accu's met een zo groot mogelijke capaciteit omdat het apparaat dan wat langer blijft doorgaan per lading (als de fabrikant niet teveel overdrijft met de opgave).

        Voor alle andere apparaten waarbij een setje alkalinebatterijen normaalgezien gemakkelijk een paar weken voldoende stroom kan leveren kies je voor de low selfdischarge accu's (Eneloop, Recyko...) omdat die veel minder last hebben van zelfontlading.
        Je kan die accu's ook gebruiken voor toestellen met een groot stroomverbruik, maar dan zal je ze wat eerder terug moeten laden dan accu's met een grotere capaciteit.
        Het is eigenlijk aan te raden om voor alle toepassingen zo'n low selfdischarge accu's te gebruiken, want zelfs die toestellen met een groot stroomverbruik worden zelden dagelijks intensief gebruikt.

        Om het simpel te houden: herlaadbare batterijen met een lage zelfontlading zijn dus bijna altijd de beste keuze, of het nu over AA of AAA gaat, dat maakt niet uit.
        In het toetsenbord dat ik nu gebruik zitten 2 AAA accu's van den Aldi (Top Craft precharged 800mAh), en in de muis zitten twee AA accu's (zelfde merk, maar dan 2100mAh).
        Die accu's houden het meerdere maanden uit, met "gewone" herlaadbare accu's zouden ze na een maand waarschijnlijk al zo goed als leeg zijn door zelfontlading.


        In het kinderspeelgoed dat lawaai maakt steek je best batterijen die zo snel mogelijk leeg zijn.
        Last edited by Black B@ndit; 23 juli 2010, 18:09.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: oplaadbare batterijen

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          In het kinderspeelgoed dat lawaai maakt steek je best batterijen die zo snel mogelijk leeg zijn.
          LOL, ja goed idee, maar dan krijg ik ruzie met mijn kinderen, want een 'stilstaande' trein zonder 'tuuttuut' is geen trein meer eh

          Bedankt voor de toelichting.
          Dus die ene lader (Maha C9000) van mijn link is zowat de rolls royce onder de herlaadbare laders als ik het goed begrijp.
          (denk niet dat ik op aldi ga wachten, want lees er ook wel positieve ervaringen over)
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: oplaadbare batterijen

            De Maha is inderdaad nog steeds de beste lader voor AA en AAA accu's.
            Een goede lader is heel belangrijk.

            De Aldi-accu's lagen hier vorige week nog aan de kassa (Aldi Rijkevorsel), waarschijnlijk hebben ze die dan ook nog in andere winkels (groen/witte accu's).
            Als je zo'n setje koopt, dan test je het eerst zonder te laden. Als ze goed zijn, dan zit er 60-70% van de capaciteit op wanneer je ze uit de verpakking haalt, als ze helemaal leeg zijn, dan doe je ze terug naar de winkel, want dan zijn ze defect (kassaticket bijhouden).
            Na het testen laad je de accu's gewoon op en kan je ze gebruiken.
            Je mag ook een Refresh/Analyze doen, dan zal de capaciteit iets verhogen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: oplaadbare batterijen

              Als je de aldi accus in de mh9000 gaat stoppen ga je zien hoe ze overdrijven met de beloofde capaciteit.

              Neem enleloop of Gp Recyko.

              Comment


              • #8
                Re: oplaadbare batterijen

                Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                Als je de aldi accus in de mh9000 gaat stoppen ga je zien hoe ze overdrijven met de beloofde capaciteit.

                Neem enleloop of Gp Recyko.
                Bedant, ik heb via Nkon die MH9000 + 8 batterijen besteld. Ben benieuwd.
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: oplaadbare batterijen

                  Ik zweer bij Sanyo Eneloops.
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

                  Comment


                  • #10
                    Re: oplaadbare batterijen

                    Varta 2700 mAh http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-...en-4-stuks.htm

                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: oplaadbare batterijen

                      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                      Die Varta's zijn wel heel duur.
                      Als je dan toch geen accu's wil met een lage zelfontlading, dan moet je hier eens kijken:
                      This website is for sale! vapextech.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, vapextech.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

                      Die Vapax Tech 2700mAh accu's hebben een werkelijke capaciteit van 2450mAh (in de Maha-lader), en ze kosten maar de helft van die Varta's.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: oplaadbare batterijen

                        Nena, misschien ken je dit draadje :
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.


                        Mocht dat niet zo zijn, zeker doornemen !
                        Het is bijzonder leerzaam, ik heb er geleerd hoe je best omgaat met batterijen. Ook daar geeft o.a. Bart (Black Bandit) erg duidelijke uitleg. Warm aanbevolen !
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: oplaadbare batterijen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Nena, misschien ken je dit draadje :
                          Het is bijzonder leerzaam, ik heb er geleerd hoe je best omgaat met batterijen.
                          Bedankt en eigenlijk best handig dat je deze link hier ook even doorgeeft. Kan voor mensen die de zoekfunctie gebruiken ook heel bruikbaar zijn

                          Mijn pakketje is op komst en ik heb ondertussen door dat het precies niet een 'ik steek ff snel mijn batterijen in'-lader is , al is het waarschijnlijk gewoon 'gewoonte'.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment

                          Working...
                          X