Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lijm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lijm?

    Hoe foto's opkleven op betonplex om outdoor te gebruiken? Zou gewone spuitlijm afdoende zijn? suggesties? alvast bedankt!
    Dare to be different than the pack...
    https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

  • #2
    Re: welke lijm?

    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
    Hoe foto's opkleven op betonplex om outdoor te gebruiken? Zou gewone spuitlijm afdoende zijn? suggesties? alvast bedankt!


    Als het uit een spuit moet komen zou ik sperma nemen, beresterk en ik heb nog nooit een kindje uit elkaar zien vallen, ze lopen in de regen, in de zon, knallen soms met hun fietsje tegen de grond en alle ledematen zitten nog op het lijfje sorry kon het niet laten
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

    Comment


    • #3
      Re: welke lijm?

      Waauw! wat ben jij al een flinke kleuter!
      Dare to be different than the pack...
      https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

      Comment


      • #4
        Re: welke lijm?

        Ga je de foto's zonder een extra beschermlaag buiten exposeren?

        Om foto's op te kleven zou 3M Photo Mount Spray heel goed moeten zijn, ik ken er die daar heel erg tevreden over zijn.

        Ik gebruik zelf Bison Lijmspray (van den Hubo), maar daarmee moet je vooral opletten dat je maar een heel lichte nevel over de achterkant van de foto spuit, anders krijg je matte vlekken op de foto. De achtergrond waar je de foto opkleeft moet je dan iets dikker inspuiten, maar wel zonder lopers (anders krijg je bultjes op de foto). Als je de lijm dan eerst goed laat drogen krijg je geen matte vlekken, en blijft de foto ook goed hangen. Als je de lijm niet voldoende laat drogen, dan krijg je waarschijnlijk ook blazen omdat de dampen niet wegkunnen (het oplosmiddel moet dus kunnen verdampen).

        Betonplex is heel glad, ik denk dat je de plaat best eerst lichtjes afschuurt met fijn schuurpapier om een betere hechting te krijgen.

        Maar ik denk dat foto's zonder bescherming niet lang mooi blijven als je ze buiten ophangt. Ik zou toch een andere methode kiezen, tenzij de foto's niet lang moeten blijven hangen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: welke lijm?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ga je de foto's zonder een extra beschermlaag buiten exposeren?

          Om foto's op te kleven zou 3M Photo Mount Spray heel goed moeten zijn, ik ken er die daar heel erg tevreden over zijn.

          Ik gebruik zelf Bison Lijmspray (van den Hubo), maar daarmee moet je vooral opletten dat je maar een heel lichte nevel over de achterkant van de foto spuit, anders krijg je matte vlekken op de foto. De achtergrond waar je de foto opkleeft moet je dan iets dikker inspuiten, maar wel zonder lopers (anders krijg je bultjes op de foto). Als je de lijm dan eerst goed laat drogen krijg je geen matte vlekken, en blijft de foto ook goed hangen. Als je de lijm niet voldoende laat drogen, dan krijg je waarschijnlijk ook blazen omdat de dampen niet wegkunnen (het oplosmiddel moet dus kunnen verdampen).

          Betonplex is heel glad, ik denk dat je de plaat best eerst lichtjes afschuurt met fijn schuurpapier om een betere hechting te krijgen.

          Maar ik denk dat foto's zonder bescherming niet lang mooi blijven als je ze buiten ophangt. Ik zou toch een andere methode kiezen, tenzij de foto's niet lang moeten blijven hangen.
          Thx voor de tips man! de foto's zullen idd maar een heel beperkte tijd blijven hangen... heb reeds een paar tests gedaan incl. in zware regen en heb geen probs ondervonden weliswaar zonder kleven... ik wil vooral lamineren vermijden... U hebt me in ieder geval een stuk verder geholpen!
          Dare to be different than the pack...
          https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

          Comment

          Working...
          X