Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paprikazaad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paprikazaad

    Last edited by Eline342; 22 juli 2010, 17:00.

  • #2
    Re: Paprikazaad

    vind ik héél mooi! misschien iets donkerder zodat de zaadjes beter zichtbaar zijn

    groetjes
    hilde
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #3
      Re: Paprikazaad

      Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
      vind ik héél mooi! misschien iets donkerder zodat de zaadjes beter zichtbaar zijn

      groetjes
      hilde
      Dank je wel. hier de aanpassing

      Comment


      • #4
        Re: Paprikazaad

        Mooi !

        Twee dingen die mij opvallen.
        1.
        Links is de achtergrond in de kleur van BD. Rechts net niet.
        Als er nu toch bewerkt wordt, had dat rechts ook gekund waardoor je een heel breed effect had veroorzaakt.
        2.
        De weerspiegeling is mooi gedempt gemaakt maar vertoont toch een enigszins abrupte horizontale overgang vlak bij de paprika.

        Als ik het verkeerd zie of interpreteer, wordt ik gaarne terecht gewezen. Ik vind leren zien en analyseren net zo belangrijk als leren fotograferen.

        (geschreven voor het verschijnen van de aanpassing).
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Paprikazaad

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Mooi !

          Twee dingen die mij opvallen.
          1.
          Links is de achtergrond in de kleur van BD. Rechts net niet.
          Als er nu toch bewerkt wordt, had dat rechts ook gekund waardoor je een heel breed effect had veroorzaakt.
          2.
          De weerspiegeling is mooi gedempt gemaakt maar vertoont toch een enigszins abrupte horizontale overgang vlak bij de paprika.

          Als ik het verkeerd zie of interpreteer, wordt ik gaarne terecht gewezen. Ik vind leren zien en analyseren net zo belangrijk als leren fotograferen.

          (geschreven voor het verschijnen van de aanpassing).
          op mijn scherm zijn de kleuren aan beide kanten niet van deze van BD doch inderdaad verschillend. Zal er proberen aan te werken.

          De abrupte afscheiding komt door het feit dat de PVC plaat naar onder krulde en de zaadjes en paprika niet ver genoeg naar achter lagen. Deze zitten nu in de spaghettisaus en kan er niets meer aan veranderen tenzij fotoshop. De weerspeigeling is m.a.w gekomen op een "natuurlijke" wijze.
          ben aan het oefen met prodductfotografie omdat ik binnenkort een opdracht heb voor het fotograferen van feestmateriaal.
          Hier alvast het resultaat i.v.m je opmerkingen

          Last edited by Eline342; 22 juli 2010, 21:01.

          Comment


          • #6
            Re: Paprikazaad

            Oorspronkelijk geplaatst door Eline342 Bekijk bericht
            op mijn scherm zijn de kleuren aan beide kanten niet van deze van BD doch inderdaad verschillend. Zal er proberen aan te werken.

            De abrupte afscheiding komt door het feit dat de PVC plaat naar onder krulde...
            Aha, en dat verklaart ook de 'verkorting' in de weerspiegeling van de paprika.
            Indien nodig kan je dat dan ook bewust gaan toepassen.

            Is de opdracht professioneel of in het kader van een cursus of opleiding?
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Paprikazaad

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Aha, en dat verklaart ook de 'verkorting' in de weerspiegeling van de paprika.
              Indien nodig kan je dat dan ook bewust gaan toepassen.

              Is de opdracht professioneel of in het kader van een cursus of opleiding?
              Geen van beide. Vermits ik geen BTW nummer heb is dit onbezoldigd; Het is en blijft een hobby, he. Eventjes afwachten hoe ver dit allemaal gaat. Heb de studio nog maar een dikke week

              Comment


              • #8
                Re: Paprikazaad

                Mooi. Mooi en mooi.

                Comment


                • #9
                  Re: Paprikazaad

                  Heel mooi vind ik, vooral met die lichte reflectie !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paprikazaad

                    Schitterende plaat, leuke setting
                    Maar het rood is er iets over... Zuiver (of vol) rood is digitaal zeer moeilijk weer te geven. Hier is het rood te fel, het licht te diffuus : de doortekening van de paprika komt in het gedrang... Een klein strijklichtje kom misschien voor wat schaduwen gezorgd hebben, zo zou de paprika wat 'vormsterker' presenteren.
                    Voor wat het waard is...
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment

                    Working...
                    X