Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De slecht ziende fotograaf: een vogel voor de kat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De slecht ziende fotograaf: een vogel voor de kat?

    Beste Bd'ers,

    Als nieuweling zit ik toch met een belangrijke vraag, nl. kàn je al slecht ziende toch goede foto's nemen?

    Mijn zicht mét bril komt nauwelijks boven de 95% uit (R: SF:-5.5 C:-2, AS:40 ; L: -4.0, C:-1, AS:180).

    Heeft het in zo'n geval überhaupt wel zin te investeren in een DSLR?

  • #2
    Re: De slecht ziende fotograaf: een vogel voor de kat?

    Sommige cameras hebben dioptrie correctie of je kan correctie lensjes kopen om op de zoeker te plaatsen. Check technische specificaties van de camera.

    -m-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: De slecht ziende fotograaf: een vogel voor de kat?

      Veel hangt van je montuur af, met mijn vorige bril keek ik boven het glas, en moest ik de diptrie van de zoeker instellen, dan konden anderen wel eens verschieten als ze mijn kamera vastpakten. Met de huidige bril kijk ik door de bijziende kant van de glazen, en zie ik goed.
      Een ander deel hangt van de zoeker af, die kan je vergroten, verlengen, voorzetlenzen noem maar op, er zijn echt wel een boel oplossingen.

      Comment


      • #4
        Re: De slecht ziende fotograaf: een vogel voor de kat?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nils_vn Bekijk bericht
        Beste Bd'ers,

        Als nieuweling zit ik toch met een belangrijke vraag, nl. kàn je al slecht ziende toch goede foto's nemen?

        Mijn zicht mét bril komt nauwelijks boven de 95% uit (R: SF:-5.5 C:-2, AS:40 ; L: -4.0, C:-1, AS:180).

        Heeft het in zo'n geval überhaupt wel zin te investeren in een DSLR?
        heb ik toch ook gedaan. als fotografie je passie is, is dat de investering waard.
        Ter info:
        R: -4,5
        L: -7,5
        Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

        Comment


        • #5
          Re: De slecht ziende fotograaf: een vogel voor de kat?

          Bedankt voor de reacties,
          Ik kijk steeds door mijn bril, EOS reeks heeft dacht ik wel een dioptrie correctie, dus mss dat daar wat extra %'en uit te halen zijn.

          OF het een echte passie is, kan ik nu nog moeilijk zeggen, ik schiet nu een 5 jaar met een Canon Powershot A620, meestal in AV of manuele stand, maar steeds vaker heb ik de indruk tegen de grenzen van het toestelletje aan te lopen.

          Nu heb ik het geluk dat ik voor eventjes een EOS350D met 18-55 en 55-200 lens en batt grip mag lenen, als dat bevalt is de kans groot dat ik me inschrijv bij CVO Heusden voor hun cursus fotografie...

          Comment

          Working...
          X