Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24h

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24h

    Volgende week ga ik naar de 24h van Spa-Francorchamps.
    Ik zou tijdens de nacht voor de eerste keer mijn externe flitser willen gebruiken.
    Kan mij iemand tips geven ivm instellingen van de flitser voor autosport tijdens de nacht.Ik wil nog meegeven dat het rond het circuit pikkedonker is.
    Alvast bedankt.
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: 24h

    Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
    Volgende week ga ik naar de 24h van Spa-Francorchamps.
    Ik zou tijdens de nacht voor de eerste keer mijn externe flitser willen gebruiken.
    Kan mij iemand tips geven ivm instellingen van de flitser voor autosport tijdens de nacht.Ik wil nog meegeven dat het rond het circuit pikkedonker is.
    Alvast bedankt.
    is het de bedoeling dat je de flitser los van je toestel gebruikt? of gewoon op je toestel?

    in 't laatste geval zou ik gewoon iTTL gebruiken, in het eerste geval d'r eens naar toe rijden en ter plaatse een testopstelling maken... zodat je precies weet waar je lichten moeten staan...
    Last edited by d_oracle; 22 juli 2010, 19:01.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: 24h

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      is hett de bedoeling dat je de flitser los van je toestel gebruikt? of gewoon op je toestel?

      in 't laatste geval zou ik gewoon iTTL gebruiken, in het eerste geval d'r eens naar toe rijden en ter plaatse een testopstelling maken... zodat je precies weet waar je lichten moeten staan...
      Het is de bedoeling van de flitser gewoon op mijn toestel te zetten.
      www.fotojoel.be
      7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

      Comment


      • #4
        Re: 24h

        Let wel waar je gaat staan met je flits ... vorig jaar heb ik gemerkt dat de marshals het niet zo op flitsers hebben die recht in hun gezicht komen

        Ik denk dat het voor de piloten ook niet echt ideaal is als je een front-shot wilt maken, en voor panning is ook al nutteloos want door de flits komen de wielen zowat stil te staan, dus bye bye snelheid.

        Heb er ook al mee gewerkt hoor, in La Source ... maar eerlijk gezegd heb ik niet één van die foto's later ook gebruikt, gewoon iso de hoogte in en op 1/60e werken ... lukt prima zonder flits, en de sfeer is dan ook nog eens een stuk beter.

        Laat gerust eens wat resultaten zien ... ben best benieuwd eigenlijk

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: 24h

          Hangt er van af waar je gaat staan. In een tribune ofzo, vergeet het maar. Als je naast het track kan staan of in de pits. 1/40e, slow sync op 2de gordijn.

          Dan krijg je zo'n dingen:

          Deze is op 1/30e zelfs, ISO400 f4 en meegetrokken natuurlijk. Flits op slow sync:
          slow sync
          Sowieso is het enige iets of wat interessante 's nachts in de pits te doen. Gewoon rond het track is gewoonweg te donker.

          Tenzij je zo'n dingen wilt: lange tijd
          Op 8seconden ISO200 f4.

          Zijn maar 2 snelle voorbeeldjes, ik heb er zo nog een hele hoop. Van 2x een 2CV 24h race (2008 & 2009).
          mijn website

          Comment

          Working...
          X