Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over i tunes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over i tunes

    Voor sommige albums kan ik geen albumillustratie ophalen.
    Maar wat meer is in de dialoogbox "info"
    zijn de vakjes songtekst en illustratie grijs; dus niet bewerkbaar.

    Bij bepaalde andere albums zijn die vakjes WEL bewerkbaar.

    Ik kan dus voor sommige albums ook niet manueel een illustratie toevoegen.

    Hoe los ik dit op?
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: Vraagje over i tunes

    Ik kan je niet verder helpen.
    Maar probeer je vraag eens te stellen op dit forum:
    http://www.onemorething.nl/community/forum
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over i tunes

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
      Ik kan je niet verder helpen.
      Maar probeer je vraag eens te stellen op dit forum:
      http://www.onemorething.nl/community/forum
      Toch bedankt. Ik heb het dan toch nog gevonden.
      Het heeft te maken met de naam van de artiest ( groep ) die je invult
      in de info dialoogbox.
      Deze moet identiek zijn aan de naamgeving in de i tunes store.
      In de i tunes store is de naam niet altijd volledig correct.
      Dit is o.a. soms het geval wanneer er meerdere artiesten zijn voor één album.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over i tunes

        Wat ik niet goed snap in je eerste post is "Ik kan dus voor sommige albums ook niet manueel een illustratie toevoegen."
        Ik werk wel met Mac, maar heb regelmatig een song waarvan geen illustratie beschikbaar is.
        In dat geval ga ik zelf zoeken, b.v. bij amazon, maar het gebeurt evengoed dat ik de hoes inscan, b.v. als het om een song gaat die van één van m"n eigen CD's geript is.
        Dat sla ik op (kan eigenlijk eender waar, maar ik doe dat op <username>/Muziek/iTunes/Album Artwork/Local, en vanuit iTunes>Archief/Info/Illustratie/Voeg toe... ga ik gewoon naar die opgeslagen afbeelding op zoek en link ik ermee.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over i tunes

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Wat ik niet goed snap in je eerste post is "Ik kan dus voor sommige albums ook niet manueel een illustratie toevoegen."
          Ik werk wel met Mac, maar heb regelmatig een song waarvan geen illustratie beschikbaar is.
          In dat geval ga ik zelf zoeken, b.v. bij amazon, maar het gebeurt evengoed dat ik de hoes inscan, b.v. als het om een song gaat die van één van m"n eigen CD's geript is.
          Dat sla ik op (kan eigenlijk eender waar, maar ik doe dat op <username>/Muziek/iTunes/Album Artwork/Local, en vanuit iTunes>Archief/Info/Illustratie/Voeg toe... ga ik gewoon naar die opgeslagen afbeelding op zoek en link ik ermee.
          Begrijp ik, maar soms is de knop "illustratie" in de infobox grijs!
          Ik kan deze knop dus niet gebruiken ( de tekst "illustratie" in de knop moet zwart zijn )
          pas dan kan je manueel een afbeelding linken.
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over i tunes

            Aha! Nog nooit meegemaakt, maar ik zal er eens over nadenken... Hm... je kunt dan in het Info venster toch iets anders doen, zoals titel aanpassen, auteur of album toevoegen of wat dan ook?

            (als je dat ook niet zou kunnen, zou het betekenen dat je onvoldoende rechten op je song hebt)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over i tunes

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Aha! Nog nooit meegemaakt, maar ik zal er eens over nadenken... Hm... je kunt dan in het Info venster toch iets anders doen, zoals titel aanpassen, auteur of album toevoegen of wat dan ook?

              (als je dat ook niet zou kunnen, zou het betekenen dat je onvoldoende rechten op je song hebt)
              Ja de rest kan ik wel doen, uitgezonderd illustratie toevoegen maar ook geen songtekst
              toevoegen.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over i tunes

                Als je googlet naar "iTunes cannot add illustration", dan vind je nogal wat posts. Sommigen spreken van een corrupte file, of van een verouderde "tag", en suggereren bepaalde oplossingen.
                Misschien (tenminste als je Engels voldoende is) kun je bepaalde suggesties eens proberen?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X