Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe PC

    Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe pc, waarschijnlijk homebuild (dus niet een vaste HP of ..)

    Wat moet deze hebben? Wel dat is de vraag aan jullie pc - fotografie kenners.

    Budget is +- 1300€.
    Ik wil een i7, 6Gb ram triple channel, waarschijnlijk SSD voor windows 7 64 bit en lightroom en photoshop op te installeren.

    Wie weet een beetje een evenwichtige config in elkaar te steken?
    Canon 5D2 en wat glas

  • #2
    Re: Nieuwe PC

    hoe zit het dan met je garantie met een Home-made?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe PC

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      hoe zit het dan met je garantie met een Home-made?
      grt,bouk.
      Je hebt de garantie op de onderdelen die je koopt.
      bv geheugen 10jaar HD 3jaar processor 10jaar DVD 2jaar enz.
      Het is wel aan je zelf om te zien dat hij werkt daar sta je zelf voor in maar als er ergens een kapot onderdeel bij zit is dat geen probleem.
      Ik heb er een gebouwd waar ik steeds vastlopers op had en is bij de winkel waar ik de onderdelen kocht drie keer binnen geweest om het op te lossen, daar konden ze het niet zo snel vinden en is het moederbord vervangen, de andere keer het geheugen, en op laatst de processor zelf die de oorzaak was. (hadden ze nog niet meegemaakt)
      Kosten €0 (alles was volgens de regels in elkaar gezet en aangesloten)
      Last edited by Sus; 21 juli 2010, 12:30.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe PC

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        het moederbord vervangen, de andere keer het geheugen, en op laatst de processor zelf die de oorzaak was.
        en wat kost dat dan?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe PC

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          en wat kost dat dan?
          grt,bouk.
          Niks wegens garantie.

          Ik heb hier een wenslijstje staan. Moet het ding nog wel eens aanpassen, want naar het schijnt zijn die SSD's niet zo goed. Misschien beter een intel postville van 80GB steken. In augustus zou de i950 zakken naar de prijs van de 920 ongeveer.
          Dit is meer een gaming pc. De tweede grafische kaart kan je dus laten vallen, de tweede ssd (voor raid 0) heb je ook niet echt nodig. De kast is wel vrij duur, maar het ding zou dus ongeveer rond de prijs van je budget moeten uitkomen dan.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe PC

            aha, da's idd een mooie config...

            Games speel ik ook nog wel hoor, dus denk er een 5850 in te proppen.
            daar kom ik toch ook wel mee toe, net als PS en LR.
            Canon 5D2 en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe PC

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Niks wegens garantie.

              Ik heb hier een wenslijstje staan. Moet het ding nog wel eens aanpassen, want naar het schijnt zijn die SSD's niet zo goed. Misschien beter een intel postville van 80GB steken. In augustus zou de i950 zakken naar de prijs van de 920 ongeveer.
              Dit is meer een gaming pc. De tweede grafische kaart kan je dus laten vallen, de tweede ssd (voor raid 0) heb je ook niet echt nodig. De kast is wel vrij duur, maar het ding zou dus ongeveer rond de prijs van je budget moeten uitkomen dan.
              SSD > Intel nemen > en in Windows 7 Ultimate.
              Heb zelf al een hele tijd eentje van 160 hier.
              Bekijk de voedingen eens van http://www.be-quiet.net/be-quiet.net...websiteLang=en
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe PC

                Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                aha, da's idd een mooie config...

                Games speel ik ook nog wel hoor, dus denk er een 5850 in te proppen.
                daar kom ik toch ook wel mee toe, net als PS en LR.
                Maakt die 5850 geen "lawaai"?
                Het is maar een vraagje he, ik weet het dus niet.

                De nieuwe Nvidia's hebben er wel last van.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe PC

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Je hebt de garantie op de onderdelen die je koopt.
                  bv geheugen 10jaar HD 3jaar processor 10jaar DVD 2jaar enz.
                  Maar dan wel als je de retail-versies koopt en niet altijd op de bulk-versies.
                  De meeste winkels geven wel de gewone garantie op bulk-versies maar er zijn er ook die zich limiteren tot de garantie van 3 of 6 maand op wisselstukken.
                  Opletten waar ge iets koopt dus.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe PC

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Maakt die 5850 geen "lawaai"?
                    Het is maar een vraagje he, ik weet het dus niet.

                    De nieuwe Nvidia's hebben er wel last van.
                    De laatste kaarten maken altijd een beetje lawaai vrees ik. De vapor-x reeks van sapphire produceert 10dB minder geluid en is 15 graden koeler, tenzij ik mij ooit laat verleiden door waterkoeling zoals powerkiller, maar dan ken ik dan weer geen flikker van.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Maar dan wel als je de retail-versies koopt en niet altijd op de bulk-versies.
                    De meeste winkels geven wel de gewone garantie op bulk-versies maar er zijn er ook die zich limiteren tot de garantie van 3 of 6 maand op wisselstukken.
                    Opletten waar ge iets koopt dus.
                    Inderdaad goed navragen wat de garantie is waar je koopt. Op de site van azerty zetten ze de garantie van de fabrikant erbij. Als er niks staat is het in Nederland slechts 1 jaar. Ik ziet net dat de sapphire 5850 slechts 1 jaar garantie heeft, waar de 5870 2 haar krijgt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe PC

                      5870 is wel serieus stukje duurder in prijs??

                      Iemand nog een voorstel van config? Het feit is dat ik genoeg afweet van pc, assemblage, oplossen van problemen ed.. maar ik heb laatst de technologie beetje verloren, zoals welk geheugen nu echt goed is en dat perfect in harmony is met het moederbord, waar dan weer dat type processor super op draait ed...
                      Canon 5D2 en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe PC

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Maar dan wel als je de retail-versies koopt en niet altijd op de bulk-versies.
                        De meeste winkels geven wel de gewone garantie op bulk-versies maar er zijn er ook die zich limiteren tot de garantie van 3 of 6 maand op wisselstukken.
                        Opletten waar ge iets koopt dus.
                        Waar ik mijn computer spullen koop (CDromland) krijg je een factuur en daar staat per produkt dat je koopt de garantie op. (gaat van 1 tot 10 jaar)
                        Ik heb er een voor mijn dochter gemaakt en toen die bijna 3 jaar was gaf de HD fouten, ik heb daar probleemloos een nieuwe HD voor gekregen, ze boden zelfs nog aan om zoveel mogelijk data over te zetten maar ik ben terug van 0 begonnen dan is de zaak nog eens opgekuist.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe PC

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Waar ik mijn computer spullen koop (CDromland) krijg je een factuur en daar staat per produkt dat je koopt de garantie op. (gaat van 1 tot 10 jaar)
                          Als er nu zou staan 2 tot 10 jaar dan zijn ze ook echt in orde voor België.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe PC

                            Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                            Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe pc, waarschijnlijk homebuild (dus niet een vaste HP of ..)

                            Wat moet deze hebben? Wel dat is de vraag aan jullie pc - fotografie kenners.

                            Budget is +- 1300€.
                            Ik wil een i7, 6Gb ram triple channel, waarschijnlijk SSD voor windows 7 64 bit en lightroom en photoshop op te installeren.

                            Wie weet een beetje een evenwichtige config in elkaar te steken?
                            Kijk eens op volgende link: http://www.photofacts.nl/fotografie/...fotografen.asp
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe PC

                              Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                              Toch nog eens iemand die de kwaliteiten van AMD processoren ontdekt.
                              AMD heeft een tijdje geleden ook nog jaren aan een stuk de betere processoren gemaakt, maar dat vertaalde zich niet in een evenredig marktaandeel.
                              Daarmee wil ik niet zeggen dat Intel ineens de slechtere CPU's maakt. Maar prijs-kwaliteit zit je met AMD dikwijls zéér goed.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X