Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de mannen in het geel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de mannen in het geel

    Amazing Videos, Funny Clips. Updated daily.


    Je ziet ze altijd bezig als je passeert met de trein of de auto. Maar het hele proces zie je nooit... en ik ben geen spoorwegen-freak ofzo, maar ik was daar al sinds kind curieus naar.

    Tot nu dus

    Ingenieuze techniek.


    En dit op een Amerikaanse video-site. Nice.

  • #2
    Re: de mannen in het geel



    Ben ik al een tijdje mee bezig.
    De beste die er is en de meest realistische.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: de mannen in het geel

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      http://www.railsimulator.com/

      Ben ik al een tijdje mee bezig.
      De beste die er is en de meest realistische.
      't Zal vermoedelijk aan de relatieve zwakte van mijn notebook liggen denk ik, maar ik zie op een video de bovenleiding "bijgemaakt" worden terwijl de trein rijdt.
      Bestaan er zo geen filmpjes vanuit een echte rijdende trein ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: de mannen in het geel

        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Je ziet ze altijd bezig als je passeert met de trein of de auto. Maar het hele proces zie je nooit...
        Ingenieuze techniek.
        Nooit gezien zoiets, bedankt voor info

        Comment


        • #5
          Re: de mannen in het geel

          Als ik dus goed zie word er dus een nieuwe bedding onder het bestaande spoor gelegd want waar er gewerkt word ligt voor oud spoor en achter nieuw.
          Het is niet dat er spoor gelegd word waar nog niks lag al zal dat ook wel kunnen zeker.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: de mannen in het geel

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            't Zal vermoedelijk aan de relatieve zwakte van mijn notebook liggen denk ik, maar ik zie op een video de bovenleiding "bijgemaakt" worden terwijl de trein rijdt.
            Bestaan er zo geen filmpjes vanuit een echte rijdende trein ?
            Als je het programma zelf had dan kon je dat uitproberen.
            Er zitten standaard een paar kant en klare routes in.
            Toch knappe mannen die zoiets kunnen maken.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: de mannen in het geel

              mooi instructief filmpje
              knap gefilmd
              groetjes aline

              Comment


              • #8
                Re: de mannen in het geel

                Heel interessant om eens te zien!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: de mannen in het geel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Als ik dus goed zie word er dus een nieuwe bedding onder het bestaande spoor gelegd want waar er gewerkt word ligt voor oud spoor en achter nieuw.
                  Het is niet dat er spoor gelegd word waar nog niks lag al zal dat ook wel kunnen zeker.
                  Op de bestaande bedding wordt er in één bewerking de oude dwarsliggers vervangen door nieuwe.
                  Bij houten dwarsliggers wordt zelfs het "klein ijzer" geplaatst en vastgeschroefd.
                  Het tuig die de oude dwarsliggers afvoert en de nieuwe aanvoert heet men "de spin".

                  Dan volgt een tweede werktrein die de oude ballast zeeft van alle vuil en vervolgens de gezuiverde ballast terug plaatst.
                  Wie langs de spoorweg woont zal direct opmerken dat de passerende treinen nu veel minder lawaai maken.

                  Dan volgt een derde werktrein die het spoor nivelleert, de overgangsboog/boog en de spoorverkanting in de boog tot op de millimeter juist legt en onderstopt.

                  Dan volgt er een machine die het banket terug in orde brengt.

                  Als laatste volgt een "train de route" die het tekort aan ballast aanvult.
                  Twintig jaar geleden werd heel die operatie met de hand gedaan, leuk was het niet hoor want dan werd er gewerkt tegen de horloge.
                  Waar deze machines enkele kilometers per dag doen, als er geen te grote breuken optreden, deed men vroeger enkel honderd- tot honderdtwintig meter met de hand.
                  Die eerste machine kan naast het vervangen van de dwarsliggers in één bewerking ook de oude versleten rails door nieuwe rails vervangen die naast het spoor liggen.
                  De oude rails worden dan op lege wagons getrokken.
                  Waar vroeger de rails een zeer beperkte lengte hadden, (herinner u de" tedok tedok" van de wielen op de raillassen) hebben de rails nu een lengte van verschillende kilometers lengte.
                  Hier en daar plaatst men dan een uitzettingstoestel om het uitzetten en inkrimpen van de rails op te vangen.
                  Het grote voordeel van deze grote lengte is dat het lawaai sterk is afgenomen en het comfort van de reizigers fel is toegenomen.


                  Grtz, RF
                  Last edited by Red Falcon; 21 juli 2010, 19:48.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: de mannen in het geel

                    goed in beeld gebracht en zeker interessant.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: de mannen in het geel

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      http://www.wimp.com/traintrack/

                      Je ziet ze altijd bezig als je passeert met de trein of de auto. Maar het hele proces zie je nooit... en ik ben geen spoorwegen-freak ofzo, maar ik was daar al sinds kind curieus naar.

                      Tot nu dus

                      Ingenieuze techniek.


                      En dit op een Amerikaanse video-site. Nice.
                      Ik ook bedankt om het met ons te delen,
                      https://ggpics.be/

                      Comment

                      Working...
                      X