Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe nummerplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe nummerplaat

    Naar het schijnt is de kogel door de kerk. Het wordt "robijn rood" (RAL 3003) op wit.
    Soit. Voor achteraan geen enkel probleem.
    Nu is de vraag : hoe klein mag de "kopie" aan de voorkant zijn ? Sommige auto's hebben nogal wat beperkingen voor het aanbrengen van zo'n (ontsierende) lap. Alfa's bv. kunnen niets kwijt in het midden. Dan gaat dat naar de bestuurderskant (waar plaats voorzien is, maar nogal beperkt : naar Italiaans formaat ). De huidige plaat is nog redelijk beperkt, en past daar precies. Nu wordt de plaat een stuk breder (zeker als het B logo er ook nog naast moet...)
    Weet iemand hoe 'flexibel' de regels zijn (in de praktijk) ??
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

  • #2
    Re: Nieuwe nummerplaat

    hoe flexibel de regels zijn op vlak van afmetingen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat we alweer 20€ MOETEN betalen voor iets waarom we niet gevraagd hebben.
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe nummerplaat

      ik wil de geel zwarte!! (of ben in den te vlaams)

      pff dan maar donker-rood wit, en 20 € om de schatkist te spijzen
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe nummerplaat

        Moeten alle nummerplaten tegelijk vervangen worden, of worden de oude platen geleidelijk vervangen als we een nieuwe wagen (of een tweedehands) laten inschrijven?
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe nummerplaat

          Typisch Belgisch: twee jaar discuteren over kleur en dan resultaat: oude rood op wit wordt in de toekomst rood op wit. Kassa 20€.
          Ben beschaamd om Belg te zijn.
          Wat als we weldra Vlaming worden?

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe nummerplaat

            wederom een knap staaltje van "Dit is Belgisch" en communautair gezever...
            begin die hele heisa om telkens niks deftig beu te worden en steeds maar meer moeten betalen voor telkens minder...
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe nummerplaat

              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Wat als we weldra Vlaming worden?
              Dan rijden we met de fiets, is nog milieuvriendelijk ook
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe nummerplaat

                "Europa" legt voor alles en nog wat regels op, alles wordt door Europa bepaald en overal zijn er richtlijnen en wetten voor - tot en met de afmetingen van de snippers ajuin in een potje rolmops

                Maar voor een nummerplaat - de identiteitskaart van een auto - die in het internationale verkeer toch echt belangrijk is, en waar nu wel eens perfect een eenvormige nummerplaat zou kunnen worden ontworpen voor alle lidstaten, daarvoor laten ze het dan aan ieder land over om zelf maar te beslissen.

                Ik ben bang dat ik de logica ervan niet zie...

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe nummerplaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Moeten alle nummerplaten tegelijk vervangen worden, of worden de oude platen geleidelijk vervangen als we een nieuwe wagen (of een tweedehands) laten inschrijven?
                  nou...nou..zelfs als Hollander weet ik daar het antwoord op.
                  kom op hè.. effe het nieuws volgen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe nummerplaat

                    Zelfs dat kunnen ze blijkbaar niet op lossen, twee jaar om als resultaat met een iets grotere te komen met een ander tintje voor de letters.
                    Het was weer van dat, geel zwart: non, wit zwart: non, enz
                    En dan zetten ze er nog een B op ook, kunnen we zeker binnen een paar jaar weer een nieuwe kopen, ik zal wel lekker mijn oude plaat behouden.
                    Ik denk ook dat betreffende persoon die overal een puinhoop achterlaat beter naar het rusthuis gaat.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe nummerplaat

                      Toch straf, alle Nederlanders rijden met een Vlaamse plaat (volgens madame "non').
                      Gaan de overtuigde Walen daar nu nooit nog op vakantie ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe nummerplaat

                        Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                        "Europa" legt voor alles en nog wat regels op, alles wordt door Europa bepaald en overal zijn er richtlijnen en wetten voor - tot en met de afmetingen van de snippers ajuin in een potje rolmops
                        Wees maar blij dat Europa dat doet want anders zou je nogal wat rotzooi in het (vooral ingevoerde) voedsel vinden. Als ik nu bvb Feta koop dan weet ik dat ik Feta zal eten en geen nagemaakte Feta van koeienmelk. Dit dankzij Europese richtlijnen.
                        -------------------------

                        "Originele feta wordt nog steeds gemaakt door schaapherders in de mediterrane bergen van ongepasteuriseerde melk. Binnen de Europese Unie wordt feta-kaas sinds juli 2002 beschermd door het keurmerk Beschermde Oorsprongsbenaming; het wordt echter ook elders geproduceerd, in het bijzonder in Oost-Europa en Turkije, alhoewel het dan volgens de Europese Unie geen feta mag heten omdat dat een Grieks woord van oorsprong is."
                        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe nummerplaat

                          Eigenlijk moet ik wel lachen met madam non, zou die ook na een halve eeuw met een rood wit kleed een nieuw kopen met de zelfde kleur maar een knop meer er aan ?
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe nummerplaat

                            Ze hadden beter zwart op wit genomen, dan was er een reden om te veranderen en geen discussie dat het Vlaams of Waals was.
                            Nog beter was niets te veranderen, zeker het formaat niet.
                            Op nieuwe wagens zal dat minder een probleem worden omdat deze dan meer en meer voorzien zijn maar op oude zal het wel eens wringen worden.
                            Nu ja, probleem is er heden enkel als je van auto verandert!
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe nummerplaat

                              Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                              Wat ik wel weet is dat we alweer 20€ MOETEN betalen voor iets waarom we niet gevraagd hebben.
                              20 euro ? En de houder voor de nummerplaat achteraan ? Er komen nu 7 karakters op ipv 6 dus bredere nummerplaat dus zal de garagist andere houders mogen leveren en die zal dat niet gratis doen, denk ik. Plus je moet een nieuwe plaat vooraan hebben, ook niet gratis dus weer betalen. Zal volgens mij wel eerder rond de 40 euro draaien tegen dat alles in orde is...
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X