Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

binnen flitsen drama

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • binnen flitsen drama

    een bruiloft gefotografeerd als amateur. ben best tevreden over het resultaat maar niet top: http://picasaweb.google.com/edwinvan...eat=directlink

    waar ging het fout... Heb alles op ISO800 moeten fotograferen omdat anders de foto's te donker werden. Daar baal ik van. Afstanden tot modellen te groot? (ca. 8m). Flitser op standaardinstelling, Camera op A-mode en 4.5 als diafr. flitser zonder diffuser schuin omhoog (plafond was idd hoog).

    A) hoe vinden jullie de kiekjes?
    B) tips mbt flitsfotografie in deze situatie?

    =====
    geschoten met :
    NIKON SB600 - D80 - 55-200VR - 50mm1.8

  • #2
    Re: binnen flitsen drama

    Hey,

    Proficiat, je foto's zijn best goed! Pas wel op met je omzetting naar zwartwit, die is hier en daar wat "plat". Dit is natuurlijk persoonlijke smaak, ik hou van wat meer contrast...

    Wat bedoel je met "flitser op standaardinstelling"? Eerst en vooral: ISO 800 is zeer normaal hoor. Hoe je camera (D80?) presteert in hoge ISO weet ik niet, maar ik denk dat veel huwelijksfotografen me gelijk kunnen geven: 800 ISO is vaak de "standaard" voor een huwelijk. Ik zou direct ervoor tekenen als ik alle huwelijken volledig op 800 iso kon schieten. Dus geen paniek: is volledig normaal Flits bouncen via plafond is inderdaad een goeie aanpak. Maar als de afstand tot je onderwerp groot is EN dan nog een hoog plafond, dan gaat je flits hard moeten werken om bij te benen. Je hebt ongetwijfeld af en toe gemerkt dat je flits veel tijd nodig had om te recyclen? Om dit te vermijden, en om het maximum aan sfeer in je foto's te houden: haal het maximum uit het omgevingslicht. Dus sluitertijd zo lang mogelijk: met een vaste hand en wat oefening is 1/20 wel haalbaar (met een niet te lange lens natuurlijk). Ook je diafragma zo ver mogelijk open: scherptediepte verlies je, maar je flits (en batterijen) zullen je dankbaar zijn Is 4.5 de grootste opening die je lens heeft?

    Al bij al toch mooi gedaan lijkt me...

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: binnen flitsen drama

      Bedankt voor je reactie. Goed om te horen.

      D80 idd. Ik merkte dat het lastig is om alles goed stil te houden. Je bent behoorlijk ingespannen aan het werk.

      Merk nu wel dat een 70-200 2.8 vr zijn geld opngaat brengen voor dit soort dingen, staat op het verlanglijstje...

      Comment


      • #4
        Re: binnen flitsen drama

        Al bij al toch mooi gedaan lijkt me...
        Vind ik ook, gezien het materiaal dat je ter beschikking had

        En die 70-200 2.8 is idd een must, denk ook eens aan de 24-70 (Nikon) of 28-75 (Tamron)

        Goedkoper alternatief = Nikon 85mm 1.8
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: binnen flitsen drama

          vind het ook nie slecht hoor!
          ik denk dat het koppeltje tevreden zal zijn.


          mss een leuke tip, maak een bounce-kaartje voor uw flits! sb900 heeft dit maar da maak je erg makkelijk zelf hoor! stukje wit papier en elastikje en je bent er.

          een voorbeeldje:
          klik

          klik

          klik

          eventueel lenstips: 70-200VR (die je zelf al aangeeft){de 50-150 f2.8 van sigma is ook een leuke lens, heb deze zelf gehad en ging amper van de camera. verkocht wegens heroriëntatie van mijn lenzen} , 85 f1.8 is hier ook al gemeld, tamron 17-50 f2.8 (zonder VC) heb die zelf ook, een prima lens!
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: binnen flitsen drama

            eerst vraag B)

            Iso 800 is zeer normaal. Vaak moet je zelf nog meer optrekken.Denk dat ze tegenwoordig nogal besparen op lampen.
            Ik zou er onmiddellijk voor willen tekenen dat ik maar tot Iso 800 zou moeten gaan.

            De D80 ken ik niet. Leer hem echter goed kennen. Ik bemerkte gisteren nogmaals dat ik op Iso 3200 minder ruis had in een bepaalde situatie dan op Iso 1600 (of was het nu 2200). Is natuurlijk niet altijd zo dus je moet wel weten wanneer het kan.
            Ook worden de contrasten dan ook wat minder maar ja....

            Deel A)
            de foto's ?
            Persoonlijk wordt ik er niet wild van. De stijl spreekt me niet echt aan. De hoofden worden vaak zeer raar "doorsneden". Wat meer op compositie letten dus.
            Ben je niet zeker hoe je het shot moet maken? meer uitzoomen of je oog van achter je camera halen en kijken.
            Probeer er ook op te letten de mensen niet met zulke gekke bekken te trekken.Vinden ze echt niet leuk.
            www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

            Comment


            • #7
              Re: binnen flitsen drama

              je resultaten zijn goed, al deel ik wel de mening dat de zwart witjes niet allemaal even dynamisch zijn, maar soit.

              Degene die de make up van de bruid deed verdient wel een schup onder het achterste. Zo stuur je mensen toch niet naar de dag van hun leven
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment

              Working...
              X