Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwalbums

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouwalbums

    Voor ons trouwfeest willen mijn vriendin en ik graag een bevriend fotograaf inschakelen. Achteraf willen we de foto's graag in een mooi album. Heeft er iemand weet van een firma die professioneel trouwalbums maakt (ontwerpt, samenstelt én drukt) aan betaalbare prijzen. Onze mogelijke fotograaf maakt immers zelf geen albums. Let wel: géén albums van Kruidvat, Hema, Aldi en dergelijke, maar stevige (gedrukte, geen geplakte) albums.

    Ik heb weet van een firma in Herentals die dergelijke trouwalbums drukken en inbinden, maar ik heb er geen idee van of je daar als particulier terecht ken. Bovendien weet ik niet hoe die firma noemt. Iemand die kan helpen?

    Alvast bedankt!
    Last edited by Stoned Puke Bastard; 19 juli 2010, 20:28.
    www.festivalnoise.be
    http://www.timmyhaubrechts.be

  • #2
    Re: Trouwalbums

    Een firma in Herentals ken ik niet... Wat noem je "een betaalbare prijs"? Reken voor een mooi huwelijksalbum toch enkele honderden euro (inkoopprijs) voor kwaliteitswerk. Heeft de bevriende fotograaf een BTW-nr? Zo ja, dan zijn Vakcolor, Graphistudio, Asuka,.. enkele opties. Leveranciers aan particulieren ken ik niet meteen...

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: Trouwalbums

      Betaalbaar: welja, enkele honderden euro's heb ik er wel voor over, maar geen bedragen zoals "vanaf 1.200 euro", zoals professionele fotografen wel eens durven aanrekenen. Ik wil maar zeggen: ik trouw naar mijn budget, niet naar dat van de fotograaf.

      BTW-nr moet ik eens checken bij die kennis. Indien hij dat heeft, zal ik zeker de firma's eens doorspelen die je opsomt. Bedankt alvast voor de info!
      www.festivalnoise.be
      http://www.timmyhaubrechts.be

      Comment


      • #4
        Re: Trouwalbums

        Geen probleem, ik hoop dat je er mee geholpen bent, al was het maar om te bewijzen dat ook "beroepsfotografen die vanaf 1200 euro durven vragen" (zoals ik dus) begrip hebben voor het feit dat er mensen zijn die naar hun budget trouwen

        Roeland
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

        Comment


        • #5
          Re: Trouwalbums

          Let wel, professionele albums hebben een aankoopprijs van een paar honderd euro (ongeveer 300 à 500 euro). In die prijs zit dan nog helemaal niet het werk dat aan de samenstelling van het album besteed wordt. Als je dan weet dat je daar een paar dagen zoet mee bent, dan moet je toch wel wat bijrekenen voor het werk... Tenzij je uiteraard iemand vindt die het gratis of voor een heel erg lage prijs wil doen.

          Zoals gezegd moet je een BTW-nummer hebben in fotografie om bij bedrijven als Vakcolor, Graphistudio, Asukabook,... te kunnen bestellen. Ik weet niet hoeveel pro's er staan te springen om heel veel werk te leveren voor een habbekrats.

          Maar je kan nooit weten en dus wens ik je er veel succes mee!

          Ik heb ook ooit eens een album samengesteld bestaande uit foto's die de familie en vrienden van het bruidspaar gemaakt hadden. Ik moet zeggen dat het eigenlijk helemaal niet zo makkelijk was om met de foto's van anderen te werken. Ten eerste waren de foto's niet heel erg goed. Ten tweede maak ik de foto's op het moment zelf met de composities voor in het album al in mijn achterhoofd... Een album samenstellen met foto's die niet gemaakt zijn vanuit het perspectief van een album vond ik alvast best moeilijk!

          Maar nogmaals: succes ermee!
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

          Comment


          • #6
            Re: Trouwalbums

            Dank je wel voor je info Evi.
            Momenteel ben ik nog in afwachting van antwoord van m'n kennis op de vraag of hij al dan niet een btw-nummer heeft. Eens ik dat weet, kan ik verder beginnen tellen
            www.festivalnoise.be
            http://www.timmyhaubrechts.be

            Comment

            Working...
            X