Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe model uit het zwart laten springen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe model uit het zwart laten springen

    Ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven, maar wat ik wil doen is modellen als het ware uit een zwarte achtergrond laten uitkomen. Met andere woorden: een foto van een in het zwart zwevende buste creëren.

    Ik dacht aan het volgende, maar heb nog vragen bij e juiste stofkeuze en ook alle overige tips zijn meer dan welkom: een zwart doek dat zo veel mogelijk het licht opslorpt (en niet reflecteert) met een opening in, waardoor de modellen het doek net onder schouderhoogte rond zich kunnen dragen. Vervolgens de achterkant omhoog trekken (zwarte achtegrond) en de voorkant omlaag houden).

    Als soort doek denk ik aan vilt of fluweel (iemand een idee voor de beste stof hiervoor?), maar omdat er geen ruimte tussen doek en model zit, vrees ik dat ik altijd wel wat weerkaatsing ga hebben en nooit een echt zwarte achtergrond ga kunnen creëren (rimpelingen in stof zullen zichtbaar blijven).

    Iemand goede tips voor mij? Liever zo veel mogelijk natuurlijk en via het inrichten van de studio, eerder dan via photoshop.

    Alvast veel dank!

  • #2
    Re: Hoe model uit het zwart laten springen

    Een donkere ruimte achter het model, hoeft niet eens pikdonker te zijn want dat is tov flits toch donker.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hoe model uit het zwart laten springen

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Een donkere ruimte achter het model, hoeft niet eens pikdonker te zijn want dat is tov flits toch donker.
      Van harte dank voor jouw reactie. Maar de achtergrond voldoende donker maken is op zich inderdaad geen probleem, maar de combinatie met het "zwevende torso"-effect is moeilijker. Zwarte kleren helpen wellicht niet, want je ziet het verschil tussen achtergrond en kleren.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe model uit het zwart laten springen

        Met grids kan je heel selectief belichten met een sterk lichtverval. Je zit dan wel met hard licht

        Comment

        Working...
        X