Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nature morte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nature morte

    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: Nature morte

    Dat vind ik nu PRACHTIG
    Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

    MVG FLOWER Canon7D

    Comment


    • #3
      Re: Nature morte

      Helemaal mijn ding niet, te gemaakt en idd "morte" geef mij maar leven !

      Het zou ook eerder thuishoren bij stilleven vind ik

      frans
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Nature morte

        heel apart hoor.
        vind alleen de randjes rond de blaadjes wat slordig.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Nature morte

          knap gedaan...

          groetjes
          hilde
          groetjes
          hilde

          Comment


          • #6
            Re: Nature morte

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            heel apart hoor.
            vind alleen de randjes rond de blaadjes wat slordig.
            grt,bouk.
            Ik volg op beide vlakken.

            Comment


            • #7
              Re: Nature morte

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Helemaal mijn ding niet, te gemaakt en idd "morte" geef mij maar leven !

              Het zou ook eerder thuishoren bij stilleven vind ik

              frans
              Het is nu eenmaal het karakter van een stilleven (nature morte) om te bestaan uit een (gemaakt) arrangement van levenloze objecten.
              En ik heb het persoonlijk recht dit als close-up te zien.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Nature morte

                Speciaal !

                Hoe heb je dit gefikst ? Bloem in glas melk gedropt ? Leuk idee, wel iets wat we hier niet gewoon zijn...
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Nature morte

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  Speciaal !

                  Hoe heb je dit gefikst ? Bloem in glas melk gedropt ? Leuk idee, wel iets wat we hier niet gewoon zijn...
                  Als je het echt in detail weten wil, zal ik het woensdag vertellen.
                  Morgen heb ik daarvoor geen tijd, en nu vind ik het net iets te snel.

                  Je hebt gelijk, er gebeuren hier te weinig ongewone dingen.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nature morte

                    Kwestie van 'ongewoon' kan dit wel tellen
                    Origineel idee en goede uitvoering, het feit dat het volledige onderwerp dood is brengt me tot de conclusie dat ik het me niet aan spreekt, had de vlieg bv geleefd, was het een andere zaak My cents


                    Greets, Lena
                    ---------------------------------------------------------------
                    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                    www.lenafotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nature morte

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Als je het echt in detail weten wil, zal ik het woensdag vertellen.
                      Soms krijg ik de kriebels van alle brave bloempjes en beestjes hier op BD.
                      Mooi gefotografeerd hoor, maar in hun overvloed werken ze bij mij interesse-vervlakkend.
                      En dan krijgt mijn opstandigheid overhand op mijn kalmte al moet ik voor het uiten er van wel eens wachten op het goede moment.

                      Maandag jongstleden was het zo ver. Een flinke dode vlieg lag op de grond naast mijn bureau.
                      Even in de voortuin gekeken en, ja hoor, daar stonden nog twee klaprozen te verleppen.
                      Vlug mijn scanner (Canoscan 8400F) extra schoon gepoetst.
                      Vier papaverblaadjes op de glasplaat gedrapeerd en de vlieg er tussen gelegd.
                      Net op tijd er aan gedacht dat alles wel ondersteboven moest liggen.
                      Deksel erop, maar ho even, niet platdrukken dus potlooddikke afstandhouders tussen glasplaat en deksel.
                      En dan maar scannen op 1200 dpi. Mijn buurvrouw kan tot 6400 dus bij mij is het behelpen.

                      Het resultaat natuurlijk gecropt en nog wat restvuiltjes weggepoetst en zie daar !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                      Kwestie van 'ongewoon' kan dit wel tellen
                      Origineel idee en goede uitvoering, het feit dat het volledige onderwerp dood is brengt me tot de conclusie dat ik het me niet aan spreekt, had de vlieg bv geleefd, was het een andere zaak
                      Ik verbaas mij toch over het verschil tussen leven en dood ter zake de appreciatie van een foto.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Hoe heb je dit gefikst ? Bloem in glas melk gedropt ? Leuk idee, wel iets wat we hier niet gewoon zijn...
                      Tevreden met de uitleg?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      heel apart hoor.
                      vind alleen de randjes rond de blaadjes wat slordig.
                      grt,bouk.
                      Dat komt door de afstand tussen glasplaat en deksel. Feitelijk een soort schaduw.
                      De bloemblaadjes waren ook niet geheel vlak.

                      Ook de andere commentatoren dank ik voor hun divers commentaar.
                      Over het aantal kijkers ben ik ook best tevreden.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nature morte

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Vlug mijn scanner (Canoscan 8400F) extra schoon gepoetst.
                        Vier papaverblaadjes op de glasplaat gedrapeerd en de vlieg er tussen gelegd.
                        Net op tijd er aan gedacht dat alles wel ondersteboven moest liggen.
                        Deksel erop, maar ho even, niet platdrukken dus potlooddikke afstandhouders tussen glasplaat en deksel.
                        En dan maar scannen op 1200 dpi. Mijn buurvrouw kan tot 6400 dus bij mij is het behelpen.

                        Het resultaat natuurlijk gecropt en nog wat restvuiltjes weggepoetst en zie daar !
                        Wat een leuk experiment, fotograferen met de scanner
                        Erg vindingrijk. Een foto die blijkbaar de nodige reactie uitlokt, moet kunnen
                        https://www.behance.net/Lynx1966

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nature morte

                          Ja, zeker, bedankt voor de toelichting !

                          Ok, die dode vlieg, dat laat ik nu in het midden, zoals jij ook gedaan hebt , maar het idee, en de uitvoering zijn zeker goed gevonden ! Creatief !
                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Tevreden met de uitleg?
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nature morte

                            Van een 'specialleke' gesproken ! Je moet er maar opkomen. Mij storen ook wel de randjes van de blaadjes.
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nature morte

                              het is ook niet echt mijn ding als ik eerlijk mag zijn ,maar ik bewonder wel iemand die met dergelijke uitdagingen durft naar buiten te komen ,en waarschijnlijk ook wetend dat het de doorgaandse kijker niet zo veel aanspreekt als ten opzichte van die op elkaar lijkende insectenplaatjes waar ik mij ook tussen bevind

                              Comment

                              Working...
                              X