Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GSM en internet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GSM en internet.

    Ik heb me een Nokia E71 gekocht waar ik ook mee op het web kan maar ik vraag me toch af wat daar het nut van is want daar zie je geen bal op, of heb ik het verkeerd.
    Als je nu bv de site van den Aldi in tikt dan kan je nog maar amper 1 artikel zien dat er op staat. (louter als voorbeeld hoor)
    Wie zit er op het web met zijn GSM en heeft daar nut van?
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: GSM en internet.

    Met zo'n toestel is dat inderdaad niet echt leuk of nuttig.
    Als ik weg ga neem ik mijn iPOD Touch mee om toch compact te surfen. Dat werkt wel naar behoren.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: GSM en internet.

      Ik ken die Nokia niet, en ik bash wel eens op de iPhone 4, maar het is inderdaad een goed toestel, lees bruikbaar, om bepaalde dingen op te zoeken op het net. Ik gebruik ook de ipod touch af en toe.

      Comment


      • #4
        Re: GSM en internet.

        Heb de opvolger de E72.
        Internet op gsm is nooit ideaal vanwege de schermgrootte. Daarvoor heb je een tabletpc nodig of Ipad. Toch doen heel wat websites hun best om een mobile versie te maken van hun site die veel hanteerbaarder is op je kleine scherm. Een website bezoeken 'on the road' om bijvoorbeeld het adres van een winkel te vinden is wel handig.

        Persoonlijk vind ik vooral de e-mail functie heel erg interessant en bruikbaar. Meerdere mailboxen kan je afzonderlijk raadplegen. Ik synchroniseer enkel (automatisch) thuis op mijn wifi-netwerk zodat je geen extra kosten hebt via het proximus- of ander netwerk.

        Effe mail checken vanuit de luie zetel is snel gebeurd, de pc of laptop hoeft daarvoor niet meer aan. Met het toetsenbord gaat het nog redelijk vlot een mailtje terug te sturen.

        Koenraad

        Comment


        • #5
          Re: GSM en internet.

          Mij lijkt het op zo een klein schermpje toch niet interessant of het moet een aangepaste pagina zijn.
          Ik heb hem niet gekocht om op het web te zitten hoor maar ik stel me toch de vraag of het wel enig nut heeft, bv je wil een telefoon nummer opzoeken dat lijkt me een hele bedoening op zo een ding.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: GSM en internet.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Mij lijkt het op zo een klein schermpje toch niet interessant of het moet een aangepaste pagina zijn.
            Ik heb hem niet gekocht om op het web te zitten hoor maar ik stel me toch de vraag of het wel enig nut heeft, bv je wil een telefoon nummer opzoeken dat lijkt me een hele bedoening op zo een ding.
            Inderdaad, mijn zoon heeft een Blackberry, da's nog wel OK om mail te checken en het mini keyboard typt verrassend goed.
            Ikzelf gebruik mijn GSM om te bellen als er geen vaste lijn in de buurt is.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: GSM en internet.

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Mij lijkt het op zo een klein schermpje toch niet interessant of het moet een aangepaste pagina zijn.
              Ik heb hem niet gekocht om op het web te zitten hoor maar ik stel me toch de vraag of het wel enig nut heeft, bv je wil een telefoon nummer opzoeken dat lijkt me een hele bedoening op zo een ding.
              Neen, zo'n klein scherm is niet ideaal.
              Een ander feit volgens mij toch, is dat je voor alles en nog wat online moet gaan
              om het te kunnen gebruiken of moet "inbellen".
              En die kosten kunnen wel eens ferm oplopen.
              Dat lijkt me goed voor mensen die deze kosten kunnen recupereren.
              (via het of hun werk bijv.)

              Ik merk ook via andere topics hier dat het gebruik voor buiten niet zo gemakkelijk
              is en zelfs is dat zo in bijv. de auto waar toch geen direct zonlicht op het scherm valt.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: GSM en internet.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Mij lijkt het op zo een klein schermpje toch niet interessant of het moet een aangepaste pagina zijn.
                Ik heb hem niet gekocht om op het web te zitten hoor maar ik stel me toch de vraag of het wel enig nut heeft, bv je wil een telefoon nummer opzoeken dat lijkt me een hele bedoening op zo een ding.
                Maar dat is het voordeel van zo'n touch scherm (andere merken dan Apple zullen misschien een aantal dingen anders doen).

                Het scherm is snel 2x groter dan bij een traditionele GSM want geen toetsenbord meer.
                Je kan het in portret/landschap houden naargelang welke het beste resultaat geeft. Scherm draait automatisch mee.
                Je kan in/out zoomen door met 2 vingers een verklein/vergroot beweging te maken op het scherm.
                Je kan de pagina met 1 vinger vastpakken en links/rechts/opwaarts/neerwaarts bewegen.
                Dubbel tappen vergroot intelligent tot de breedte/hoogte van het stuk waarop je dubbel tapt. (kan een afbeelding zijn, of een alinea in een tekst).
                Terug dubbel tappen verkleint de pagina weer om een overzicht te geven.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: GSM en internet.

                  Prive gebruik ik een Iphone 3Gs en breng de nodige tijd door op internet. Vindt het voor internet gebruik een prettig toestel. zakelijk gebruik ik een Nokia E72 vindt dit in vergelijking met de Iphone niet zo' n prettig toestel voor internet (verder te vrede over)

                  Comment


                  • #10
                    Re: GSM en internet.

                    even snel iets opzoeken op me htc valt wel mee, in de "touch flo" software zit er een vrij handige zoom in/out / scroll functie waardoor je vrij snel door webpagina's kunt gaan en inzoomen op wat je wil lezen.

                    check er soms BD mee op een dood moment ( lees bezoek aan schoonmoeder...)

                    voor effectief surfen moet je het hogerop zoeken, minstens netbook vind ik

                    gebruik me htc ook vaak als modem voor me laptop
                    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                    Comment


                    • #11
                      Re: GSM en internet.

                      Hallo,

                      Ondanks het "andere" topic over de iPhone is dat dus één van de sterke kanten van het toestel.
                      Als ik WiFi heb kan ik heel goed surfen via de (meestal) aangepaste websites (de zgn "mobile"-versie van de website).
                      Op school en thuis kan ik de iPhone dus gebruiken zonder GSM-dataverkeer (ik gebruik de iPhone zowel voor privé als voor school) en thuis ook.
                      Ben ik "on the road" en moet ik iets wetenb of mail ontvangen, dan gaat het via het GSM dataabonnement.
                      Ik betaal €30,00/maand voor GSM + data en ben nog nooit aan de inbegrepen 200Mb data gekomen.

                      En ja dus, het iPhone scherm is perfect bruikbaar voor internet.
                      En BD wordt gevolgd via een speciale applicatie voor fora ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: GSM en internet.

                        Ik heb ook gevonden dat je mobiele sites moet nemen zoals m.gva.be m.hln.be m.google.be dan krijg je de mobiele versie.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: GSM en internet.

                          Nokia E71 en Opera Mobile, werkt voor mij perfect.
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                          Comment

                          Working...
                          X