Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegwijs in SD kaartjes land?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wegwijs in SD kaartjes land?

    Hey allemaal,

    Al ongeveer 5 jaar geleden dat ik nog eens een SD kaartje kocht. Mijn verbazing is nogal groot dat er nu veel meer verschil is in prijzen en opslagcapaciteit. Tot zover ben ik mee dat:
    1) hoe hoger de opslagcapaciteit hoe duurder het kaartje.
    3) hoe sneller hoe duurder.
    Maar dan begint het: sommige kaartjes vermelden klasses, anderen snelheden van 200x etc., anderen gebruiken een term zoals ultra en Extreme. Is nu bv. een > 200x kaart sowieso deel van een klasse of hoe moet ik dat begrijpen?

    Ik zou in raw willen fotograferen met mijn Canon Eos 550D en ook een beetje willen filmen in hoge resolutie. Welke kaartjes zijn dan aan te raden? Ik veronderstel best klasse 6, maar als er geen klasse op staat?

    Mvg,

    Robby

  • #2
    Re: Wegwijs in SD kaartjes land?

    Fotograferen is geen probleem met een wat trager geheugenkaartje, daarvoor heeft elke camera de interne buffer (maar het duurt dan wel wat langer om wat er in de buffer zit op het kaartje te krijgen).

    Als je wil filmen, dan kan je dat niet in de hoogste resolutie als het geheugenkaartje niet snel genoeg is. Als er in de gebruiksaanwijzing een bepaalde klasse opgegeven is, dan zal je zo'n kaartje (of een sneller) moeten gebruiken.

    Een geheugenkaartje zonder aanduiding zal zeker niet snel genoeg zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X