Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanden studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wanden studio

    ik ben bezig met het klaarmaken van een nieuwe studio. En aangezien deze in eigen huis is mag het wat beter hé.
    Maar nu is mijn vraag : welke kleur kan ik de muren het beste geven? Ik denk aan grijs.
    En dan nadien werken met witte of zwarte voorgronden.
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: Wanden studio

    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

    Comment


    • #3
      Re: Wanden studio

      Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
      Welke kleur zijn ze nu ? Wit ? ... dan kun je er misschien zwart gordijn voor monteren...
      Dat hoeft niet duurder te zijn dan verf en het geeft meer mogelijkheden, je kan de witte muur behouden als reflectieoppervlak.
      Last edited by gurdy; 23 juli 2010, 12:14. Reden: zin toegevoegd
      Gurdy

      Comment


      • #4
        Re: Wanden studio

        Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
        ik ben bezig met het klaarmaken van een nieuwe studio. En aangezien deze in eigen huis is mag het wat beter hé.
        Maar nu is mijn vraag : welke kleur kan ik de muren het beste geven? Ik denk aan grijs.
        En dan nadien werken met witte of zwarte voorgronden.
        als je je licht volledig onder controle wilt, dan moet je ze zwart kleuren...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Wanden studio

          Ik heb een studio van 4,20 x 10m en 2.20 m hoog. Ongeveeer 5 meter heb ik bekleed met klikplanken. Bruin.
          De andere kant is gewoon grijs door de betonblokken. Hier ga ik nog een zwarte gordijn hangen van 5 meter lang.
          De andere helft heb ik voorzien als speelkelder voor de kinderen en is gemakkelijk indien je een fotoshoot doet met deze bengels. Hier staan ook een driezit een tweezit en een tafel met zes stoelen. Ook is er een aparte kleedruimte voorzien speigel en commode.
          De oppervlakte van de studio heb ik bekleed met een 4 tandsgroeven waterbestendige plaat. 60 x 244. Zo heb ik 5 platen tegen de muur gemaakt en 5 op de grond op latten gelgt; De spleetjes dichtgemaakt en geverft met half glans. Drie maal. Dit alles (hout + verf) heeft me toch een 160 Euro gekost. nu ben ik aan het sparen voor verschilende kleuren achtergrond en ophangsysteem.(waarschijnlijk einde van dit jaar)

          Comment


          • #6
            Re: Wanden studio

            de keuze is gevallen

            de primaire muur wordt grijs, één zijmuur hagelwit en de andere krijgt een speciaal effect.
            En verder ga ik werken met voorzet panelen met zwart doek en gordijnen.
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

            Comment

            Working...
            X