Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel bekijks dat wel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel bekijks dat wel...

    Ik heb hier weeral gekozen voor een HDR opname omdat de omstandigheden (donker weer,met onweer) en in de vroege avond 21.15h een normale belichting niet mogelijk was.
    Ik, heb het geluk dat de koeien niet of nauwelijks bewogen tijdens de continue-opname (drie beelden) zodat er geen dubbele contouren rond de dieren te bespeuren zijn.
    De beestjes waren blijkbaar gefascineerd door de fotograaf en zagen de bui niet hangen.


    Groeten Sensor

  • #2
    Re: Veel bekijks dat wel...

    heel mooie compositie.
    kleuren iets te fel naar mijn smaak.

    omdat de omstandigheden (donker weer,met onweer) en in de vroege avond 21.15h een normale belichting niet mogelijk was.
    waarom normale belichting niet mogelijk?
    wat bedoel je daarmee? noodzaak om een statief te gebruiken?

    Comment


    • #3
      Re: Veel bekijks dat wel...

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht


      waarom normale belichting niet mogelijk?
      wat bedoel je daarmee? noodzaak om een statief te gebruiken?
      Neen, maar het was al tegen de avond en met die donkere lucht dan moest ik al met een langere sluiter werken met als gevolg bewegende koeien, vrees ik.
      Ook zou ik rechts waar de zon onderging in het geval van een langere sluiter een overbelichte vlek krijgen de lucht zou dan pas echt zwart zijn, vrees ik ook alweer.
      Ook kan je in één opname nooit zoveel détail zowel in de lucht als op het land verkrijgen.
      Last edited by sensor; 17 juli 2010, 14:43.
      Groeten Sensor

      Comment


      • #4
        Re: Veel bekijks dat wel...

        Ooit met 2 opnames geprobeerd? 1 voor de lucht en 1 voor de grond? :P mvg
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

        Comment


        • #5
          Re: Veel bekijks dat wel...

          Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
          Ooit met 2 opnames geprobeerd? 1 voor de lucht en 1 voor de grond? :P mvg
          Met dat idee heb ik inderdaad al gespeeld maar nog nooit uitgeprobeerd.
          Groeten Sensor

          Comment


          • #6
            Re: Veel bekijks dat wel...

            Is in prenciepe niet zo moeilijk, is wel leuker met een gradient maar soms is het tog bruikbaarder om het in ps te doen :> -_-
            Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

            Comment

            Working...
            X