Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ochtend aan de Dijle.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ochtend aan de Dijle.

    Dat ik ook al eens vroeg uit de veren ben kan deze foto getuigen. Er waren evenwel geen wolken op de afspraak maar kreeg verrassend een mooie goudgele ochtendgloed van de zon die nog net niet aan de horizon verscheen.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Ochtend aan de Dijle.

    speciale kleur enkel jammer van de draden, maar daar kan jij niks aan doen natuurlijk
    Groetjes Rudy
    Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

    Comment


    • #3
      Re: Ochtend aan de Dijle.

      compo is mooi maar voor mij net effe tè veel schuifjeswerk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Ochtend aan de Dijle.

        compo is mooi maar voor mij net effe tè veel schuifjeswerk.
        grt,bouk.
        Ook mijn mening.


        grtz,

        Helen
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: Ochtend aan de Dijle.

          prachtig landschap, inclusief kabels. mooie compositie.
          kleur kan me echter niet zo bekoren.

          Comment


          • #6
            Re: Ochtend aan de Dijle.

            Mooi landschap, maar ook voor mij iets te artificieel

            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Ochtend aan de Dijle.

              mooie compo
              in uw jeugdig enthoesiasme wel iets te wild knoppekes geschoven denk ik ook.

              frans
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Ochtend aan de Dijle.

                Compo is heel goed, draden storen niet, maar dan had ik er graag ergens een paal bijgezien.

                Kleurtjes : moet de rest volgen vrees ik - Het koud-blauwe groen is niet in harmonie met de goudgele lucht.

                En misschien de witte vod (zakdoekje / papiertje ?) wegruimen langs de kant van het pad ?
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Ochtend aan de Dijle.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  mooie compo
                  in uw jeugdig enthoesiasme wel iets te wild knoppekes geschoven denk ik ook.

                  frans
                  Dat is het voordeel van jong te zijn hé Frans Met de knoppekes heb ik zeer weinig geschoven. Alleen de lucht ietsje doorgedrukt en wat meer helderheid toegepast vanwege het vroege zwakke (geelachtige) licht. Koos duidelijk voor de frisse kleur, maar ja 't is vallen of opstaan hé. Bedankt voor de reacties.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ochtend aan de Dijle.

                    Verdeling en inhoud is goed bij deze opname...de oranje kleur vind ik onrealistisch overkomen.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ochtend aan de Dijle.

                      Verdeling en inhoud is goed bij deze opname...de oranje kleur vind ik onrealistisch overkomen.
                      Dat is ook mijn gedacht.
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ochtend aan de Dijle.

                        Een aangepaste versie zoals gesuggereerd. Standaard is dit geen onrealistische opname zoals vermoed wordt. Beetje raar want de natuur doet soms op natuurlijke wijze haar duit in het zakje.

                        Vinden jullie het nu beter. Na enige twijfel toch eens geprobeerd daar ik bij de eerste voor helderheid had gekozen.
                        Mvg. hogteneer
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ochtend aan de Dijle.

                          De kleuren zijn heel onnatuurlijk vind ik. Ik kan me moeilijk inbeelden dat je het zo gezien hebt, maar ik zal je niet tegenspreken als jij zegt dat het er zo uitzag...
                          Als ik moet kiezen, dan je eerste. De update is te donker.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ochtend aan de Dijle.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            De kleuren zijn heel onnatuurlijk vind ik. Ik kan me moeilijk inbeelden dat je het zo gezien hebt, maar ik zal je niet tegenspreken als jij zegt dat het er zo uitzag...
                            Als ik moet kiezen, dan je eerste. De update is te donker.
                            Met alle respect Nena, maar nogmaals dit is een natuurlijke opname zonder filter of wat ook !!!! Wel op statief daar het nog redelijk donker was, of moet ik zeggen nog weinig licht. De update benadert het best de eigenlijke situatie van het moment van opname. De rest heb ik verteld. Uiteraard moet ik me neerleggen bij éénieders interpretatie doch : ga eens kijken bij Bouk "3x zonsopgang" in fotobeoordeling dan kan je al opmerken wat ik met alle macht hier moet verdedigen (uitgezonderd dat bij de zonsopgangen van Bouk de zon al wel aan de horizon is verschenen) Dank jullie nogmaals allemaal (wat een moeder lijden kan). Groetjes, hogteneer.
                            Last edited by G.R.; 18 juli 2010, 13:08.
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ochtend aan de Dijle.

                              Oorspronkelijk geplaatst door hogteneer Bekijk bericht
                              De update benadert het best de eigenlijke situatie van het moment van opname. De rest heb ik verteld.
                              behalve je camerainstelling.
                              ben ik toch wel nieuwsgierig naar geworden.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X