Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MAC - Grafische kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MAC - Grafische kaart

    bij een PC spreekt men over een grafische kaart, hoe zit dat bij een MAC
    heb het proberen op te zoeken in de handleiding, maar niet echt een antwoord gevonden


    heeft dit bij een MAC soms een andere benaming, heeft dit een bepaalde grootte , waar kan ik dit op mijn MAC terug vinden ?
    als je nu bv PS op je computer zet vergt dit veel van je grafische kaart, hoe zit dat bij een MAC, voor sommige kan dit misschien wel als een stomme vraag over komen , maar is vr mij nog steeds wat moeilijk.


    heb geen PRO
    wie kan mij hier bij helpen
    Last edited by IngridVD; 16 juli 2010, 15:03. Reden: meer uitleg gegeven ivm vraag
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: MAC - Grafische kaart

    Daar spreken ze over een grafische kaart met een gouden randje Het is hetzelfde materiaal. Wat is het probleem eigenlijk? Dit zijn bijvoorleeld de opties van een Mac Pro op de site van apple.

    Grafische ondersteuning Configureer uw Mac Pro met supersnelle grafische PCI Express-kaarten van NVIDIA en AMD. De NVIDIA GeForce GT 120 wordt standaard meegeleverd. Hiermee kunt u gemakkelijk de gebruikelijke taken verwerken waarbij intensief wordt gebruikgemaakt van graphics. Of u selecteert de ATI Radeon HD 4870 voor zelfs nog geavanceerdere grafische toepassingen. Voeg meer dan één kaart toe om een reeks beeldschermen gelijktijdig in te zetten voor visualisatieprojecten en grote schermenwanden.
    Opmerking: de Mac Pro bevat vier PCI Express-uitbreidingssleuven. Als de Mac Pro RAID-kaart en de Fibre Channel-kaart beide worden geselecteerd, kunnen er nog twee grafische kaarten worden geïnstalleerd.

    Comment


    • #3
      Re: MAC - Grafische kaart

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Daar spreken ze over een grafische kaart met een gouden randje Het is hetzelfde materiaal. Wat is het probleem eigenlijk? Dit zijn bijvoorleeld de opties van een Mac Pro op de site van apple.
      heb mijn tekst wat aangepast
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: MAC - Grafische kaart

        Voor PS zijn de nodige eigenschappen van de grafische kaart nu ook niet weer zo hoog.
        Normaal kan je met elke Mac zonder problemen werken.

        Voor een iMAC 21,5 inch heb je deze kaarten:
        • NVIDIA GeForce 9400M grafische processor met 256 MB DDR3 SDRAM, gedeeld met werkgeheugen3
        • ATI Radeon HD 4670 grafische processor met 256 MB GDDR3-geheugen


        Die eerste heeft dus geen eigen geheugen en doet beroep op het interne geheugen van uw Mac. Dus die 256MB worden van het systeem geheugen af gesnoept. Dus die optie is eigenlijk iets minder goed, want PS heeft wel veel geheugen nodig.

        Ik denk dus een Mac voor PS, zorg er alleen voor dat de grafische kaart eigen geheugen heeft.

        De andere eigenschappen van de grafische kaart zullen vooral invloed op bewegende beelden en spelletjes hebben.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: MAC - Grafische kaart

          Je hebt geen pro, wat heb je dan wel? Als je geen pro hebt is de kans groot dat het een onboard kaart is of misschien mini express. In de andere mac toestellen is geen plek voor standaard kaarten, eventueel laptop versies.

          Comment


          • #6
            Re: MAC - Grafische kaart

            Appeltje klikken > Over deze Mac
            Meer info... klikken en dan Video / beeldschermen

            Daar zal vermeld staan welk type video chipset je gebruikt.

            Comment


            • #7
              Re: MAC - Grafische kaart

              bedankt vr jullie hulp
              Sorry, maar ik heb een IMAC 20" en heeft volgende
              Chipsetmodel: ATI Radeon HD 2600 Pro
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: MAC - Grafische kaart

                Ruim voldoende voor Photoshop werk.

                Comment


                • #9
                  Re: MAC - Grafische kaart

                  ok
                  nogmaals bedankt vr je tip
                  overschakelen is niet zo evident als je al 20 jaar met ne PC gewerkt hebt.
                  Ne IMAC werkt wel aangenamer maar 't is wel aanpassen en soms wat zoeken, ik ben nogal voorzichtig dat ik niet alles in de prak draai
                  groetjes Ingrid

                  Comment

                  Working...
                  X