Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bbq

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bbq

    mss een rare vraag, maar welke bbq gebruiken jullie?
    en welke brandstof (houtskool, briketten, coco's briketten, ...)


    ikke den dezen: klikkie


    beter dan al die open "gevallen" waar je vaker droog en zwart vlees hebt.
    hierbij heb je een oven, en kan er enorm veel vlees op (ja kan ferm stapelen) zonder dat de gaartijd afwijkt tussen de stukken onderling.

    meestal veel coco's briketten op een kant op de andere iets minder.
    vlees da rap mag gaan boven de groten hoop de rest tussen de 2 of boven't klein hoopke. (der zit daar nn trechter enzo bij, 1 keer gebruikt-> te veel afwas werk en te traag tegen dat gereed was naar mijn zin. nu ligt die stof te vergaren en is't resultaat steeds zeer goed)

    laat maar komen
    nikon stuff

  • #2
    Re: bbq

    grote gasbbq van campingaz..
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: bbq

      petroleum+compressor+kolen+lucifer= plezier

      Comment


      • #4
        Re: bbq

        Een Oklahoma met vuurbox en braadgedeeltje van 40x90cm
        Gewone houdskool en daarbij snippers an whiskeyvaten
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: bbq

          Weber:



          deksel erop, zorgen dat er kolen inzitten voor één uur

          en smullen maar
          Fuji Digitaal fototoestel

          Comment


          • #6
            Re: bbq

            Ik gebruik een Barbecook Quickstart (met houtskool). Maar ik moet toegeven dat de gas-BBQ van mijn schoonbroer toch heel wat beter werkt.
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment


            • #7
              Re: bbq

              ik gebruik de klassieke manier die nog steeds het beste werkt en de meest lekkere gerechten geeft;
              Barbecook Arena Ceram met houtskool en soms coco's briketten.

              Heeft mij trouwens niks gekost, bbq toestel stond op het containerpark als schroot terwijl er niks aan mankeerde, enkel het rooster ontbrak maar heb een nieuw rooster gekocht en mijn pa heeft de bbq van een vers laagje verf voorzien.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: bbq

                Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                ik gebruik de klassieke manier die nog steeds het beste werkt en de meest lekkere gerechten geeft;
                Barbecook Arena Ceram met houtskool en soms coco's briketten.
                Een paar jaar terug stond er zo iets gelijkaardig bij Aldi in aanbieding. Nog nooit zo'n goeie bbq gehad: één aanmaakblokje in de zuil en wat houtskool en we zijn vertrokken.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: bbq



                  nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                  http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: bbq

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Een paar jaar terug stond er zo iets gelijkaardig bij Aldi in aanbieding. Nog nooit zo'n goeie bbq gehad: één aanmaakblokje in de zuil en wat houtskool en we zijn vertrokken.
                    Pentaxianen weten nu éénmaal wat goed is...
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: bbq

                      Wij een Weber gas-BBQ.
                      Reden? We zijn meestal met ons twee en weinig bezoek.
                      Wil je snel een BBQ doen na het werk dan lukt het niet, wil je het in het WE doen dan is er veel werk om het vuur goed te krijgen en nadien lang wachten tot het veilig afgekoeld is.
                      Daarom om meer geniet te hebben en iets vaker te kunnen BBQ-en gekozen voor een gas-BBQ. Na de eerste test direct supercontent en die met houtskool direct weg gedaan.
                      OK, de geur is er niet zo veel maar met wat kruiden ruikt het ook lekker.
                      Maar ... op 10 minuten is die warm genoeg om te bakken en tien minuten erna is die al koel genoeg om alleen achter te laten en geen zwarte handen of kleren door de houtskool.
                      Met gas moet je wat opletten om geen stommiteiten te doen maar met die houtskool eveneens, wat wind en er vliegt wat weg, wat verkeerd gebruik van aanmaakvloeistof en patat, ... alles kan gevaarlijk zijn en ligt meer aan u dan aan de BBQ.
                      Veel meer geniet van deze BBQ!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: bbq

                        Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                        Pentaxianen weten nu éénmaal wat goed is...
                        Brandt dat goed?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: bbq

                          Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                          Pentaxianen weten nu éénmaal wat goed is...
                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Brandt dat goed?
                          Flauw hoor...

                          'k weet nie maar 't maakt wel ongelooflijk mooie plaatjes.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: bbq

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            beter dan al die open "gevallen" waar je vaker droog en zwart vlees hebt.
                            Tja dan ken je er niks van
                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Een paar jaar terug stond er zo iets gelijkaardig bij Aldi in aanbieding. Nog nooit zo'n goeie bbq gehad: één aanmaakblokje in de zuil en wat houtskool en we zijn vertrokken.
                            Mijn gedacht
                            Never resist temptation or it could go away...
                            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                            Comment


                            • #15
                              Re: bbq

                              Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                              Tja dan ken je er niks van
                              tuurlijk wel, lukt ook prima hoor, je moest er alleen iets meer mee bezig zijn.
                              met een kogel bbq ben je iets meer op uw gemak, mijn ondervinding toch
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X