Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonder water ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonder water ...

    ... in de buurt, vond ik op een avond deze juffer, ze hing zich aan een nieuw scheutje van onze wingerd,
    deze gelegenheid kon ik niet voorbij laten gaan natuurlijk.
    Hopelijk is het met een vrij drukke achtergrond toch iets geworden.


    [

    groetjes,
    fabke
    Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

  • #2
    Re: zonder water ...

    knap! zoals ze zich vastklampt...
    staat er superscherp op! de ietwat drukke achtergrond stoort me niet omdat het beestje door zijn kleurenpracht genoeg aandacht krijgt

    groetjes
    hilde
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #3
      Re: zonder water ...

      Niets mis met die achtergrond. De 'drukke achtergrond', waarop hier zo vaak kritiek komt, vind ik haast altijd een pluspunt. Dat geldt ook voor deze foto. Van mij mag het zelfs nog een stuk 'drukker'. Hoe meer foto's ik bekijk en hoe langer ik zelf met fotografie bezig ben, hoe minder ik onder de indruk ben van foto's zonder 'drukke achtergrond'. Mooie portretten, dat wel, maar ze lijken allemaal op elkaar. Laten we wel wezen: het is véél moeilijker om een goede foto met een herkenbare achtergrond te maken.

      Ik heb wel wat moeite met de compositie: te weinig ruimte links en te veel ruimte rechts. Iets meer scherpte op het kopje was ook mooi geweest. Maar verder toch een fijne plaat.

      O ja: zeg nooit juffer tegen een echte libel. Ik denk dat dit een bruinrode heidelibel is, maar het zou ook een steenrode heidelibel kunnen zijn.

      Groet,

      Gabriël
      Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

      Comment


      • #4
        Re: zonder water ...

        Mooi hoe ze op de voorgrond hangt, dus hier ook geen probleem met de achtergrond!

        Vriendelijke groet,

        Hilde
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: zonder water ...

          zeer mooie heidelibel ,buiten de oogjes staat hij er helemaal scherp op

          Comment


          • #6
            Re: zonder water ...

            tja de achtergrond stoort niet voor mij
            ooit zei hier eens iemand dat je de leefomgeving van het diertje gerust mag laten zien
            we streven meestal naar een mooie egale BG maar dit moet ook kunnen
            staat er moo op
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: zonder water ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
              Niets mis met die achtergrond. De 'drukke achtergrond', waarop hier zo vaak kritiek komt, vind ik haast altijd een pluspunt. Dat geldt ook voor deze foto. Van mij mag het zelfs nog een stuk 'drukker'. Hoe meer foto's ik bekijk en hoe langer ik zelf met fotografie bezig ben, hoe minder ik onder de indruk ben van foto's zonder 'drukke achtergrond'. Mooie portretten, dat wel, maar ze lijken allemaal op elkaar. Laten we wel wezen: het is véél moeilijker om een goede foto met een herkenbare achtergrond te maken.

              Ik heb wel wat moeite met de compositie: te weinig ruimte links en te veel ruimte rechts. Iets meer scherpte op het kopje was ook mooi geweest. Maar verder toch een fijne plaat.

              O ja: zeg nooit juffer tegen een echte libel. Ik denk dat dit een bruinrode heidelibel is, maar het zou ook een steenrode heidelibel kunnen zijn.

              Groet,

              Gabriël
              Ik ken niet echt het verschil tussen libel en juffer ... zoals blijkt, bedankt voor de rechtzetting.
              Wat betreft de compo, wellicht was ik teveel gefocust op het vooral niet in het midden plaatsen van mijn onderwerp, ook het feit dat ik niet méér naar links kon omdat ik anders helemaal in de wingerd zat heeft natuurlijk ook een rol gespeeld.
              De BG ... leuk dat het ook eens anders bekeken wordt
              Ten laatste de scherpte, ik vind het zelf raar dat juist dat stukje niet scherp is ... geen idee hoe ik dit verbeteren misschien een nieuwe bril ?
              Bedankt voor de reactie
              grtjes, fabke
              Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

              Comment


              • #8
                Re: zonder water ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
                Niets mis met die achtergrond. De 'drukke achtergrond', waarop hier zo vaak kritiek komt, vind ik haast altijd een pluspunt. Dat geldt ook voor deze foto. Van mij mag het zelfs nog een stuk 'drukker'. Hoe meer foto's ik bekijk en hoe langer ik zelf met fotografie bezig ben, hoe minder ik onder de indruk ben van foto's zonder 'drukke achtergrond'. Mooie portretten, dat wel, maar ze lijken allemaal op elkaar. Laten we wel wezen: het is véél moeilijker om een goede foto met een herkenbare achtergrond te maken.

                Groet,

                Gabriël
                Wil dit tenvolle bijtreden. De compo stoort mij dan weer niet, vind die ruimte (diepte) rechts juist heel goed.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment

                Working...
                X