Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

    De oude gasketel bij ons moeder gaan wij vervangen door een condenserende Hr top gaswandketel.

    Mijn vraag is: voor het warm water (pers. is alleenstaande) nemen we nu beter een doorstromer of een ketel met boiler?
    En welke merk:
    Junkers : bestek is binnen. Vaillant ook: is 1000,00 € goedkoper ?
    Welk systeem en welk merk raden jullie aan ?

  • #2
    Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

    zou een combi gaswandketel (vailant)plaatsen grootte is moeilijk te zeggen naar gelang er rads staan.
    je zegt 1000€ minder?, heb 5 jaar terug ene geplaatst en die koste 1200€ en deze was 33KW voor rads met ww uiterraard

    een tip kijk steeds naar ww temp L/min

    greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

      Een doorstromer komt te kort als er regelmatig met meerdere personen tegelijk warm water gebruikt wordt, maar is superieur als je gedurende langere tijd een beperkt debiet nodig hebt.
      Verder heb je minder stilstandsverliezen.
      Dus voor een allenstaande of een koppel lijkt me een doorstromer met voldoende capaciteit (minstens 16l/min) een goede keuze.

      Comment


      • #4
        Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

        @Tommie1

        Dank u wel voor dit antwoord...kan je ook enkele merken noemen...ik weet wel dat dit moeilijk is, maar misschien waar jij tevreden over bent of net niet !

        Comment


        • #5
          Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

          Ik heb nu een ketel van Ideal Standard met boiler (we zijn met 6 thuis), en dat werkt prima, maar dat is niet wat je zoekt. Dit is ook nog geen condensatieketel, maar die bewijst wel al 14 jaar trouwe dienst met slechts 1 kleine kuisbeurt.

          In mijn vorig huis stond er een doorstromer van Chaffoteau. Dat ding was binnen de 3 jaar defect, en de service was rotslecht. Ze konden pas na 2 weken komen, dus heb ik moeten improviseren.

          Een deftig merk als Vaillant, Buderus, Viessmann or Junkers zal zijn dienst wel bewijzen denk ik...
          In elk geval een condensatiemodel nemen, dan hangt er nog een stevige fiscale aftrek aan vast (ik dacht 2700€).

          Comment


          • #6
            Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

            Wij zijn met twee en hebben een doorstromer.
            Nu al 16 jaar zo en nog nooit op gans deze periode eens gebrek aan comfort gehad!
            Als ge op drie plaatsen tegelijk warm water wilt nemen kunt ge natuurlijk eens een koudere douche krijgen maar dat is maar even opletten.
            Voor een alleenstaande zeker geen probleem.
            Met zes kinderen is de zaak iets anders natuurlijk.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

              terug ne vraag dat je niet in twee zinnen kunt uitleggen

              combi:

              indien je geen probleem hebt met slechts a 1 tappunt tegelijk warm water te nemen
              bv onder de douche en iemand neemt warm water in de keuken.. ,
              ook niet mogelijk met diverse regendouche's ea ( debiet is beperkt tot xxx L/M )( als je dit hebt-wilt)

              voordelen:
              lagere installatiekost, lager verbruik: geen voorraad dat je dient warm te houden

              nadeel:
              warmtewisselaar dient wel eens ontkalkt te worden/ of vervangen


              versie met bufferboiler of spiraalboiler:

              voordeel:

              warm water debiet gelijk aan je koud water ( dus niet geremd ifv vermogen toestel)
              bij zowat alle modellen minstens kortstondig tergelijkertijd 2 tappunten ( langdurig: dat wordt al redelijke boiler en benodigd vermogen ketel)

              lagere onderhoudskosten ( en veelal ook algemene levensduur toestel)

              "sneller warm water " , staat klaar in je boiler dus je hoeft niet te wachten tot combi de zaak wat opgewarmd heeft


              voor wat mij betreft geen combi's zonder voorziene waterverzachter ( toch al zeker niet regio kust), anders zijn de kosten door kalkperikelen te frequent



              merkvergelijk:
              (beperkt)

              junkers:
              vroeger marktleider, nu achterloper, hebben 4 jaar later dan de andere merken met condensatietoestellen op de markt gekomen, ze geloofden er niet in...
              op 10jaar tijd :garantie-bouwkwaliteit-nieuwe technologie-prijs wisselstukken beneden alle peil ( zelfs de groothandels krijgen ze bijna de deur niet meer uit...)

              vaillant:
              wat te zien in welke reeks je bezigt maar doorgaans geen slechte toestellen zolang ze werken... beschikbaarheid wisselstukken om diverse redenen wat minder en de prijs ervan toren hoog


              remeha:

              een "eenvoudige" doch zeker niet slechte variant ( merk in opmars de laatste jaren)
              (prijs wisselstukken ken ik niet echt)

              viessmann:

              de betere ketel, niet altijd duurder zoals beweert tenzij je in de top reeksen gaat winkelen
              garantievoorwaarden dik in orde, prijs wisselstukken betaalbaar
              technisch al vaak voorzien voor "morgen"
              Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

              Comment


              • #8
                Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

                WIj hebben in onze nieuwbouw ook een Ideal Standard met boiler in onzen teen laten draaien ... nooit meer hoor !

                Op vijf jaar tijd al verschillende pannes gehad, en natuurlijk is de installateur niet bereikbaar in het weekeinde : sorry meneer, we doen geen herstellingen meer tijdens het weekeinde

                Ik kan jullie verzekeren dat ie zodra we kunnen vervangen zal worden door een Viessmann ... akkoord, die is duurder, maar als je ziet wat je krijgt voor je geld
                In mijn vorige huis is die 22 jaar meegegaan, en toen was door een lek in een overlopende buis een van de toevoerbuizen voor het water doorgeroest (hoe dat kon snap ik nog altijd niet), de ketel en brander werkten nog altijd prima ... maar zijn we naar gas overgeschakeld, altijd spijt van gehad

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

                  Wij hebben een Bulex condensatieketel hangen (combinatieketel) en daar zijn we zeer tevreden over, ook hebben we een douchecabien met regendouche en sproeiers en geen enkel probleem.
                  Last edited by Sus; 15 juli 2010, 13:19.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

                    Wij hebben hier een daalderop Combi ketel hangen en heb tot nu nog nooit koud water gekregen. Je kunt douchen en tegelijk op een ander punt water afnemen zonder dat je er iets van merkt
                    Nikon D90 + 18-105mm VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jeroendd Bekijk bericht
                      Wij hebben hier een daalderop Combi ketel hangen en heb tot nu nog nooit koud water gekregen. Je kunt douchen en tegelijk op een ander punt water afnemen zonder dat je er iets van merkt
                      dat is dan ene met ingebouwde bufferboiler, kortstondig hogere debieten mogelijk-hoe groter de buffer hoe groter piekdebiet mogelijk/langer het piekdebiet mag plaatsvinden

                      liters per minuut zijn intresant maar niet het einde, continue tapwaterdebiet of het N kengetal verteld al wat meer
                      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

                        Bulex zou ik niet aanraden. Op basis van de ervaringen in ons huurappartement is het duidelijk dat er in mn bouw zeker geen Bulex komt!

                        Alles even op een rijtje:
                        - de huisbaas heeft een onderhoudscontract voor alle appartementen (3) en zn bureau op het gelijkvloers
                        - 8 maanden na het betrekken van het appartement (eerste bewonders) geeft de ketel geen warm water meer. Dure herstelling, geen garantie (want de ketel werd al een tijdje voor de eerste bewoning geplaatst... knappe kwaliteit en ditto service voor een nieuw toestel!).
                        - het jaarlijks onderhoud gaat gewoon door, volgens het contract. Laatste keer zat er een berichtje in de bus dat ze langs geweest waren voor onderhoud (dag, uur en telnr) en dat ik niet thuis was. Ik bel, zoals gevraagd werd, de centrale, waar ze me doodleuk vertellen dat er helemaal geen contract is voor mijn appartement. Waarom kwamen ze dan jaar na jaar? Waarom zit er dan een berichtje in mijn bus? Waarvoor betaalt de huisbaas dan elk jaar?
                        - Nu is de ketel weer defect en weerom zou er geen contract zijn (alhoewel ik het nummer doorgaf). Afspraak donderdag, zonder specifiek uur. Eens benieuwd hoeveel geld mn huisbaas nu zal kwijt zijn.

                        Mijn grootste ergernis is dat de klantendienst (en ook die ene technieker die de herstelling deed) altijd probeert de fout bij de klant te leggen. Bovendien zijn deonderhouds- en herstelfacturen telkens zeer hoog. M.i. is Bulex vooral gericht op verkoop van diensten, en liefst zo veel en zo duur mogelijk. Tesamen met de twijfelachtige kwaliteit van de toestellen is dit natuurlijk nefast voor de portemonnee van de klant.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

                          Al sinds 2004 heb ik een Bulex waarvan ik zeer tevreden ben, nog nooit problemen mee gehad en ook hun service is uitstekend.
                          Voor hun jaarlijks nazicht word steeds een afspraak gemaakt wanneer die juist komen.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

                            Hier sinds 2003 een tevreden renova bulex thermomaster condensatieketel.
                            Enige min puntje is dat je maar met 1 kraan tegelijk warm water kan aftappen, je hebt anders teveel drukverlies. Maar hier met 2 personen is dat eigenlijk nooit een probleem.

                            Mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Condensatieketel HR top met doorstromer of Boiler ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Al sinds 2004 heb ik een Bulex waarvan ik zeer tevreden ben, nog nooit problemen mee gehad en ook hun service is uitstekend.
                              Voor hun jaarlijks nazicht word steeds een afspraak gemaakt wanneer die juist komen.
                              Ik ken ook mensen die zéér tevreden zijn over Bulex, waarschijnlijk wordt het hier ook een Bulex.

                              Comment

                              Working...
                              X