Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autobatterij plat door warme weer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autobatterij plat door warme weer?

    Hallo,

    Daarnet wil ik in mijn auto stappen en ik krijg mn deuren met de afstandsbediening niet open... "Het batterijtje zal wel plat zijn" denk ik dan. Maar als ik de sleutel in het stopcontact omdraai geeft de auto geen teken van leven.

    Eerst kwam er een teken op die op dit gelijkt: " P ^ ", daarna niks meer? Ik ben eens aan het rondzoeken op internet, maar misschien weet iemand van jullie wat dit is?

    Zou mn batterij gewoon plat zijn? Anders vraag ik mn buur even voor zn startkabels.

    Het gaat over een FIAT BRAVO, 3 jaar oud.

    [Mod]Gezien dit niet fotogerelateerd is, verplaatst van Algemeen naar ChitChat[/Mod]
    Last edited by LesC; 13 juli 2010, 13:23.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Autobatterij plat door warme weer?


    Kijk daar eens..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Autobatterij plat door warme weer?

      Ondertussen gebeld naar de wegenhulp Ik krijg de capôt niet open, maar ook mn deuren niet dicht Ik kan ze niet sluiten...

      Binnen het uur zullen ze hier staan, ik hou jullie op de hoogte!

      @Spikke: bedankt, ik zal daar ook eens kijken
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Autobatterij plat door warme weer?

        Batterij leeg -> lampje in de koffer blijft branden??

        Een auto-accu kan normaalgezien wel redelijk hoge temperaturen verdragen, anders zou ze wel ergens anders zitten dan vlakbij de motor (bij sommige auto's zit die wel ergens anders, maar dat is omdat er bij de motor niet voldoende ruimte is).

        Het is ook mogelijk dat de alternator niet goed werkt, maar dan ben je toch op het laatste restje stroom thuisgeraakt (je zou dan ook een waarschuwingslampje hebben moeten zien).

        Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de accu defect is, maar meestal gaat die toch heel wat langer mee dan 3 jaar.
        Als ze al een paar keer helemaal leeg geweest is, dan zal ze niet zo lang meegaan, een loodaccu kan daar niet goed tegen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Autobatterij plat door warme weer?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Batterij leeg -> lampje in de koffer blijft branden??
          Te veel korte ritten met veel belasting als airco en muziek kan daar ook aan helpen.
          Ook te zien hoe lang de wagen stilgestaan heeft.

          (bij sommige auto's zit die wel ergens anders, maar dat is omdat er bij de motor niet voldoende ruimte is).
          De batterij wordt soms ook achteraan geplaatst en o.a. BMW doet dit niet omdat er geen plaats is maar om de ideale gewichtsverdeling te bekomen. Er is trouwens plaats voorzien naast de motor maar er is geen batterij.
          De ene wagen is de andere niet natuurlijk.

          Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de accu defect is, maar meestal gaat die toch heel wat langer mee dan 3 jaar.
          Meestal gaat die langer mee maar mensen die veel starten en korte ritten doen hebben daar rapper last van.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
          Ondertussen gebeld naar de wegenhulp
          .../...
          Binnen het uur zullen ze hier staan, ik hou jullie op de hoogte!
          Binnen het uur ... ik hoop voor u dat het waar is.

          Ik krijg de capôt niet open, maar ook mn deuren niet dicht
          Bij elke auto zit een boekske ... dat noemt "Gebruikershandleiding".
          Last edited by VerSeg; 13 juli 2010, 13:53.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Autobatterij plat door warme weer?

            een vervelende zaak maar hou ons toch op de hoogte, we kunnen er weer iets van bijleren.
            ik hoop dat de wegenhulp het opgelost krijgt.
            succes

            Comment


            • #7
              Re: Autobatterij plat door warme weer?

              Ik heb ooit meegemaakt dat mijn batterij van 4 jaar oud plots kapotging tijdens het rijden 's nachts. Vervelend, en een benzinemotor valt dan ook direkt stil.
              In vele garantiepolissen van auto' s zijn de batterijen uitgesloten. Dit zegt genoeg over de betrouwbaarheid van de levensduur.

              Comment


              • #8
                Re: Autobatterij plat door warme weer?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Ondertussen gebeld naar de wegenhulp Ik krijg de capôt niet open, maar ook mn deuren niet dicht Ik kan ze niet sluiten...

                Binnen het uur zullen ze hier staan, ik hou jullie op de hoogte!

                @Spikke: bedankt, ik zal daar ook eens kijken
                Ze blijven precies nogal lang weg
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                Comment


                • #9
                  Re: Autobatterij plat door warme weer?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                  Ik heb ooit meegemaakt dat mijn batterij van 4 jaar oud plots kapotging tijdens het rijden 's nachts. Vervelend, en een benzinemotor valt dan ook direkt stil.
                  In vele garantiepolissen van auto' s zijn de batterijen uitgesloten. Dit zegt genoeg over de betrouwbaarheid van de levensduur.

                  Que ?
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autobatterij plat door warme weer?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Binnen het uur ... ik hoop voor u dat het waar is.
                    Ja hoor, na een half uur stonden ze hier Batterij was dus stuk, hij heeft mn auto gestart en ben dan naar garage gereden. Daar hebben ze zonder probleem een nieuwe batterij gestoken. Nu rijdt hij dus weel vlot
                    Bij elke auto zit een boekske ... dat noemt "Gebruikershandleiding".
                    Daar staat wel niks van in dat je bij een kapotte/platte batterij de deuren niet meer dan sluiten met de centrale vergrendeling

                    Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                    Ze blijven precies nogal lang weg
                    Ik moest werken vanmiddag
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autobatterij plat door warme weer?

                      Ik heb 36 jaar een wagenpark onderhouden en mijn ervaring is dat strenge koude en langdurige warmte nefast zijn voor batterijen, al kunnen ze beter tegen de warmte dan tegen de koude.
                      Een batterij die wat mankeerd laat het dan afweten en dat kan zeer plots gaan.
                      Ik heb zo ooit een auto een smeerbeurt gegeven, zet hem buiten en toen ze hem een kwartier later kwamen halen was er geen tikkel stroom meer te bespeuren.
                      Ik had er echt niets aan gemerkt, en zoiets ontgaat me echt niet hoor.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autobatterij plat door warme weer?

                        extreem koude en extreem warmte is niet goed voor een batterij

                        ik vorig jaar twee weken naar schotland, goede zon thuis en als ik thuis kwam gedaan met auto batterij

                        probeer om de twee a drie dagen toch zeker eens je auto te laten draaien

                        groetjes
                        Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autobatterij plat door warme weer?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          Ja hoor, na een half uur stonden ze hier Batterij was dus stuk, hij heeft mn auto gestart en ben dan naar garage gereden. Daar hebben ze zonder probleem een nieuwe batterij gestoken. Nu rijdt hij dus weel vlot
                          Hopelijk kan je het lang zo houden.

                          Daar staat wel niks van in dat je bij een kapotte/platte batterij de deuren niet meer dan sluiten met de centrale vergrendeling
                          Sleutelke in slot en draaien.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autobatterij plat door warme weer?

                            Ik heb enkele maanden geleden mijn Ford Galaxy 2.0i , bouwjaar 2001 verkocht. Daar zat nog de originele batterij in . Dus na 9 (lees: NEGEN) jaren werkte de batterij nog steeds. Ik maakte veel korte ritten, de airco vaak op , de radio aan. Geen probleem dus voor de batterij.
                            Homo Sapiens Pentaxiensis

                            Comment


                            • #15
                              Re: Autobatterij plat door warme weer?

                              Mijn vorige wagen (Renault Express) heb ik na 11 jaar ingeruild, daar zat de originele accu nog in, in mijn Clio zit sinds vorig jaar een nieuwe accu (na 8 jaar).

                              Met wat geluk kan je er dus wel lang mee doen, maar je moet er wel op letten dat ze nooit te ver leeg raakt. De accu's van de motoren waar ik vroeger mee reed, die werden tijdens de winter geregeld bijgeladen (met een automatische lader, niet door de motor zomaar een tijdje te laten draaien, want dat is ook niet goed).
                              Ik heb bij die motoren ook nooit een accu moeten vervangen (117.000km met een GSX 600F, 132.000km met een Bandit 1200S), zo'n motor-accu gaat dus ook heel lang mee als je ze goed behandelt.

                              Ze kan inderdaad wel plots defect raken, en dat is niet te voorkomen...

                              Korte ritten zijn normaalgezien geen probleem, tenzij die korter zijn dan 2km. De alternator van de meeste auto's levert zonder problemen meer dan 75A, dan is het vermogen dat de startmotor verbruikt heeft zo weer aangevuld (tenzij de auto zo slecht start dat de accu elke keer bijna leeg is).
                              De alternator moet in staat zijn om meer stroom te leveren dan wat er tijdens het rijden wordt verbruikt, anders valt de auto onderweg stil als je de lichten, airco, radio... tegelijk gebruikt. Dat heb ik ooit gezien bij een motor waarbij standaard maar één van de twee koplampen tegelijk brandde (Honda VFR 750) als je die tegelijk wou laten werken, dan viel die motor stil als je er in een file wat trager mee reed. Na loskoppelen van de zelfgemaakte verbindingen, en in gang duwen van de motor was het probleem toen opgelost.

                              Als je meer stroom verbruikt dan wat de alternator kan leveren, dan gaat er trouwens een waarschuwingslampje branden (motoren hebben meestal zo geen lampje, maar elke auto heeft dat wel).


                              Bij mijn eerste auto (Mini 850) zat de accu wel degelijk achterin omdat er vooraan helemaal geen plaats was.
                              Maar als de gewichtsverdeling bij een BMW zo belangrijk is, dan moeten ze ook opgeven hoeveel de bestuurder en passagiers maximaal mogen wegen, en waar die juist moeten zitten, anders stuurt die auto niet goed meer.
                              Een volle of bijna lege tank maakt meer verschil dan het gewicht van de accu...

                              Op een circuit kan er misschien wel iets verschil te merken zijn, maar als je dat op de openbare weg merkt, dan ben je waarschijnlijk toch verkeerd bezig.

                              Bij een BMW helpt die accu in de winter wel een beetje, dan hebben de achterwielen wat meer grip...
                              Last edited by Black B@ndit; 16 juli 2010, 14:01.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X