Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell garantie na 1 jaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell garantie na 1 jaar

    De laptop van mijn zoon (Dell Latitude 2100) is een paar dagen na de termijn van 1 jaar defect.
    Chatten of via mail support aanvragen lukt niet meer.

    Ik ga morgen eens bellen, maar wil eens peilen of er nog iemand ervaring heeft.

    Via de diagnose van de laptop duidt alles er op dat de harde schijf defect is. Ook tijdens het opstarten krijg ik een foutmelding die hierop wijst (unmountable HD 0..)

  • #2
    Re: Dell garantie na 1 jaar

    Als je nu gewoon eens contact met hun opneemt, dan weet ge dat direct.
    Het ene probleem is het andere niet en wat voor de ene een negatieve ervaring is moet dat daarom voor de andere niet zijn.
    Het zal ook al een verschil zijn of je een Belgische klant bent of een Nederlandse.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Dell garantie na 1 jaar

      Voer hier je service tag eens in.

      Comment


      • #4
        Re: Dell garantie na 1 jaar

        Heb ik al gedaan.
        Ik krijg direct de melding dat er nog 0 dagen support is...

        Comment


        • #5
          Re: Dell garantie na 1 jaar

          Beroepshalve bel ik regelmatig met Dell. Vroeger was enkele dagen uit garantie geen probleem maar tegenwoordig is nul dagen echt wel nul dagen.
          Misschien hebt ge geluk en wil de contactpersoon nog wel een "efforeke" voor u doen.
          Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

          Comment


          • #6
            Re: Dell garantie na 1 jaar

            Wettelijk is er we'll 2 jaar garantie in Belgie.
            Waarom Dell nog altijd probeert 1 jaar aan te geven op hun site is me een vraagteken.

            Comment


            • #7
              Re: Dell garantie na 1 jaar

              unmountable boot device, hoeft niet te betekenen dat je hd defect is, probeer eens met een scandisk in een andere pc, kan zijn dat er gewoon een fout in de bestandsstructuur zit
              fotowebsite: www.edwinfoto.com
              Lara's website: http://www.houdevelt.com
              fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

              Comment


              • #8
                Re: Dell garantie na 1 jaar

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Wettelijk is er we'll 2 jaar garantie in Belgie.
                Waarom Dell nog altijd probeert 1 jaar aan te geven op hun site is me een vraagteken.
                Apple juist hetzelfde, hoor...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Dell garantie na 1 jaar

                  *******
                  Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 00:04. Reden: **********

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dell garantie na 1 jaar

                    Tja, merkcomputers.....
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dell garantie na 1 jaar

                      Ik heb deze morgen gebeld.
                      Na ingave van een servicenummer krijg je direct een tape die vermeldt dat je 35€ kosten moet betalen.
                      Als je dan een medewerker aan de lijn krijgt, dan moet je daartegen direct protest aantekenen, en die vertelt je dan dat er 'iemand' zal terugbellen... , omdat één van hun systemen uitgevallen is.

                      Ik ben nog wachtende...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dell garantie na 1 jaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door kaneda Bekijk bericht
                        apple juist hetzelfde, hoor...
                        1 : 1

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dell garantie na 1 jaar

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Tja, merkcomputers.....
                          Elk onderdeel van een (samengestelde) PC heeft een merk ... als ge zelf iets samenstelt is het meestal nog erger!
                          De fabricant van het moederbord zal zeggen dat de videokaart de oorzaak is, de fabricant van de videokaart zal zeggen dat de voeding de oorzaak is, ... soms ben je daar nog veel meer mee aan het kl*ten alvorens iets geregeld is dan bij een merkcomputer waar maar één verkoper u garantie moet verschaffen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dell garantie na 1 jaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Waarom Dell nog altijd probeert 1 jaar aan te geven op hun site is me een vraagteken.
                            Alvorens dit te schrijven, lees eerst eens wat er op hun website staat onder de algemene voorwaarden!

                            GARANTIE T.O.V. CONSUMENTEN
                            8.1 Dell garandeert t.o.v. Consumenten dat Producten op het moment van levering in overeenstemming zijn met de overeenkomst. Iedere afwijking van de overeenkomst, welke bestaat op het moment van levering van de Producten en welke binnen twee jaar na de levering van de Producten wordt ontdekt en binnen de twee maanden na de ontdekking aan Dell wordt meegedeeld, zal door Dell gratis worden hersteld of vervangen, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de Consument, tenzij dit onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Indien herstelling of vervanging onmogelijk of buiten verhouding is, of Dell dit niet kan doen binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de Consument, dan heeft de Consument recht op een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst. Na een periode van 6 maanden na levering rust de bewijslast van de afwijking bij de Consument.

                            Enkel dat van die zes maand is een beetje een smerige zet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dell garantie na 1 jaar

                              Ondertussen al 3 keer met de support desk gebeld en 6 mails later:

                              Dell beweert dat dit een zakelijke transactie is, omdat het over een Latitude computer gaat. Latitude is voor de zakelijke markt, en dus geldt er maar 1 jaar garantie.
                              Het vervangen van de schijf kost 282 € (82€ onderdelen en de rest werkuren)

                              Ik heb ondertussen al aan 3 personen uitgelegd dat dit niet klopt, omdat ik dit toestel als particulier gekocht heb.

                              Ook de 1 jaar garantie wordt tot op de dag geteld! (we zijn 2 dagen na de afloop van 1 jaar...)

                              Nu probeer ik via de commerciëlen die mijn bestelling hebben aangenomen, maar die zijn niet direct bereikbaar.

                              Dit is in elk geval de laatste keer geweest dat ik iets van Dell gekocht heb.
                              Je koopt dan een professioneel uitziende netbook, die 500€ kost en als beloning krijg je een jaar garantie minder en gaat het ding kapot. Great!

                              Comment

                              Working...
                              X