Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe kijk op evolutietheorie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe kijk op evolutietheorie

    Ik heb laatst iets gelezen wat mij compleet van mijn sokkel blaast.....

    We zijn allemaal vertrouwd met de evolutietheorie van Darwin. Je leert het op school, je neemt het aan en stelt je er geen vragen bij.
    Er zijn wel nog enkele 'missing links' in deze theorie, zaken die totaal onverklaarbaar en onbegrijpelijk zijn.

    Zaken die voor de hedendaagse evolutietheorie onbeantwoord blijven:
    * de continentale drift; hoe komt het dat de aardkorst uit platen bestaat?
    * de mensaap heeft voor miljoenen jaren bestaan, en plots (op een paar duizenden jaren) zijn die ontwikkeld naar zelfstandig denkende wezens. Hoe is zoiets mogelijk op zo'n korte tijd?
    * de mensaap heeft 44 chromosomen, de mens 46 chromosomen. Waar komen plots die 2 extra chromosomen vandaan?
    * in het genoom van de mens zitten genen die bij geen ander levend wezen op aarde te vinden zijn. Hoe is zoiets mogelijk?
    * Via mitochondriaal DNA is via vrouwelijke kant om terug te gaan in de tijd. Men gaat terug tot ongeveer 200000 jaar en dan stopt alles. Terwijl er wel skeletten gevonden zijn van mensapen die die miljoenen jaren oud zijn.
    * Egyptische pyramides; stonehendge,..... geen mens weet hoe men er vroeger in geslaagd is deze 'wereldwonders' te creeeren!
    * Waarop steunen de theorieen van de bijbel (genesis)?

    Ik heb mij nu verdiept in de theorie van een professor, die met zijn theorie op alles direct een antwoord kan geven. Op het eerste zicht een SF-verhaal, maar het gehele plaatje lijkt te kloppen.
    Ik ga hier niet alles neertypen, omdat het echt teveel is. Indien dit onderwerp jullie interesseert, raad ik aan deze zaken te bekijken/lezen:







    Ikzelf ben wetenschapper in de cel- en gentechnologie; dus ik neem zulke zaken niet direct voor waarheid aan. Maar dit blijft toch in mijn hoofd spoken!
    Ik weet dat de video's lang duren, maar ik raad toch aan ze te bekijken als je echt wilt weten waarover dit gaat.

    Wat als.....????

  • #2
    Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

    Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
    Ik heb laatst iets gelezen wat mij compleet van mijn sokkel blaast.....
    Waarop steunen de theorieen van de bijbel (genesis)?
    De bijbel is een weinig origineel werk!
    Bijna alle verhalen die erin verteld worden zijn ontleend aan de Egyptische cultuur.
    Ze werden enkel getransponeerd.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      De bijbel is een weinig origineel werk!
      Bijna alle verhalen die erin verteld worden zijn ontleend aan de Egyptische cultuur.
      Ze werden enkel getransponeerd.
      Wat de het ontstaan van de mensheid betreft:

      Heb je al eens "Het begin was het einde" van Oscar Kiss Maerth gelezen? ( Boeiend maar pseudo wetenschappelijk )

      Niettemin denk ik toch dat de theorie van Darwin rotsvast verankerd is in de wetenschap.

      ( sorry, dubbele post, dacht aan een aanvulling )
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

        Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
        De bijbel is een weinig origineel werk!
        Bijna alle verhalen die erin verteld worden zijn ontleend aan de Egyptische cultuur.
        Ze werden enkel getransponeerd.
        En de Egyptische cultuur heeft zijn verhalen ontleend aan de Sumeriers. Zij worden beschouwd als de allereerste beschaafde cultuur. Hun verhalen staan neergeschreven in kleitabletten. Deze zijn verschillende keren vertaald geweest, totdat ze - idd !- de basis vormen de bijbel.

        In deze kleitabletten is al sprake van ons zonnestelsel die wij nu kennen en ook van DNA! Deze originele kleitabletten zijn vertaald door Sitchin, en vormen de basis voor een compleet andere evolutietheorie.
        Maar dit past helemaal niet in het plaatje van Darwin.

        Sitchin heeft ook heel wat boeken geschreven. Ook boeiende materie die bovendien geloofwaardig is.
        Tis straffen toebak, want ik had nooit gedacht dat ik zou twijfelen aan de juistheid van Darwin

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

          Uw opmerking: Egyptische pyramides; stonehendge,..... geen mens weet hoe men er vroeger in geslaagd is deze 'wereldwonders' te creeeren

          Een Franse architect, die zich al jaren verdiept heeft in de mogelijke constructie-
          methode heeft daar een boeiende theorie over.
          Ik zal het eens opzoeken.
          Zijn theorie is geloofswaardig, maar kan "nog" niet gestaafd worden zonder in die
          pyramides boringen uit te voeren. Tot op heden zijn er wel een aantal indicaties
          teruggevonden die stroken met zijn theorie, maar ze is nog niet sluitend.

          gevonden: zie: http://videosift.com/video/French-Ar...e-Really-Built
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

            Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
            Ik heb laatst iets gelezen wat mij compleet van mijn sokkel blaast.....

            We zijn allemaal vertrouwd met de evolutietheorie van Darwin. Je leert het op school, je neemt het aan en stelt je er geen vragen bij.
            Er zijn wel nog enkele 'missing links' in deze theorie, zaken die totaal onverklaarbaar en onbegrijpelijk zijn.

            Zaken die voor de hedendaagse evolutietheorie onbeantwoord blijven:
            * de continentale drift; hoe komt het dat de aardkorst uit platen bestaat?
            * de mensaap heeft voor miljoenen jaren bestaan, en plots (op een paar duizenden jaren) zijn die ontwikkeld naar zelfstandig denkende wezens. Hoe is zoiets mogelijk op zo'n korte tijd?
            * de mensaap heeft 44 chromosomen, de mens 46 chromosomen. Waar komen plots die 2 extra chromosomen vandaan?
            * in het genoom van de mens zitten genen die bij geen ander levend wezen op aarde te vinden zijn. Hoe is zoiets mogelijk?
            * Via mitochondriaal DNA is via vrouwelijke kant om terug te gaan in de tijd. Men gaat terug tot ongeveer 200000 jaar en dan stopt alles. Terwijl er wel skeletten gevonden zijn van mensapen die die miljoenen jaren oud zijn.
            * Egyptische pyramides; stonehendge,..... geen mens weet hoe men er vroeger in geslaagd is deze 'wereldwonders' te creeeren!
            * Waarop steunen de theorieen van de bijbel (genesis)?

            Ik heb mij nu verdiept in de theorie van een professor, die met zijn theorie op alles direct een antwoord kan geven. Op het eerste zicht een SF-verhaal, maar het gehele plaatje lijkt te kloppen.
            Ik ga hier niet alles neertypen, omdat het echt teveel is. Indien dit onderwerp jullie interesseert, raad ik aan deze zaken te bekijken/lezen:







            Ikzelf ben wetenschapper in de cel- en gentechnologie; dus ik neem zulke zaken niet direct voor waarheid aan. Maar dit blijft toch in mijn hoofd spoken!
            Ik weet dat de video's lang duren, maar ik raad toch aan ze te bekijken als je echt wilt weten waarover dit gaat.

            Wat als.....????
            Vreemd. Je noemt jezelf wetenschapper en in één adem noem je Darwin's THEORIE.
            Een thorie is een NIET bewezen maar aannemelijke stelling.
            Ben je een aanhanger van Scientology ?

            Nerdi.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Vreemd. Je noemt jezelf wetenschapper en in één adem noem je Darwin's THEORIE.
              Een thorie is een NIET bewezen maar aannemelijke stelling.
              Ben je een aanhanger van Scientology ?

              Nerdi.
              Door de Big-Bang spatte een massa uit elkaar.
              Waar komt die massa vandaan?

              Was er nog iets voor die Big-Bang?

              Was er maar één Big-Bang?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Door de Big-Bang spatte een massa uit elkaar.
                Waar komt die massa vandaan?

                Was er nog iets voor die Big-Bang?

                Was er maar één Big-Bang?
                Vreemd genoeg is dit wetenschappelijk WEL bewezen (dat tijd een oorsprong heeft).

                professoren Hawking en Penrose waren duidelijk over singulariteiten. Wat ervoor was, zonder begrip van tijd, is niet aan de mens gegeven.
                Last edited by Nerdifant; 10 juli 2010, 19:19.
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Door de Big-Bang spatte een massa uit elkaar.
                  Waar komt die massa vandaan?

                  Was er nog iets voor die Big-Bang?

                  Was er maar één Big-Bang?

                  Een, in de kosmologie heeft men het over een singulariteit, en niet over een massa. Twee, je andere drie vragen zijn irrelevant en behoren niet tot het domein van wetenschap, aangezien wij te maken krijgen met andere natuurwetten.

                  Lees meer hierover: A brief history of time- Stephen Hawking.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

                    Enne nog wat leesvoer voor de geinteresseerden
                    Fermis paradox

                    en de SETI paradox (de Groote Stilte)

                    Nerdi
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

                      Thx voor de links, dyafani & nerdifant !

                      Feit is dat men enorm veel onderzoek doet naar alles, maar niemand weet hoe het exact gebeurd is aangezien niemand erbij was.
                      De wetenschappers kunnen niet alles aantonen, dus er kunnen wel degelijk fouten zitten in de theorieen. Wie zegt dat wat wij aannemen voor waarheid wel 100% correct is? Zo zitten er ook 'missing links' in de Darwin theorie. (zie sommige vragen uit mijn eerste post). Pythagoras werd ook als gek aanzien toen hij beweerde dat de aarde rond is...

                      Ik verwerp geen theorieen, en ik verkondig er geen......Ik stel mij gewoon soms vragen bij zaken die algemeen aanvaard zijn als werkelijkheid.
                      Maar misschien ben ik ook gewoon een beetje gek
                      Ik vind het allemaal heel intrigerende materie!

                      @ Nerdifant: ik 'noem' mezelf geen wetenschapper, ik heb wel degelijk een wetenschappelijk diploma
                      En ik ben helemaal geen aanhanger van Scientology; ik ken die term eigenlijk enkel maar van de roddelblaadjes (artikels ivm Tom Cruise), maar ik weet niet waarvoor ze eigenlijk staan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

                        Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
                        En ik ben helemaal geen aanhanger van Scientology; ik ken die term eigenlijk enkel maar van de roddelblaadjes (artikels ivm Tom Cruise), maar ik weet niet waarvoor ze eigenlijk staan.
                        Fundamenteel zegt Scientology dat alles op aarde NIET te verklaren is door evolutie (Darwinisme) of een God (Creationisme) maar door uitvoering van een Masterplan (Buitenaardsen) die een hoger doel (whatever) nastreven. De believer moet hieraan (in casu: storten op de juiste rekening) alles doen om dit doel te verwezenlijken.

                        -m-
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

                          de mensaap heeft 44 chromosomen, de mens 46 chromosomen. Waar komen plots die 2 extra chromosomen vandaan?
                          Een mensaap heeft 24 paar chromosomen (en niet 22), een mens heeft 23 paar chromosomen. De gemeenschappelijke voorouder van de mensaap en de mens had waarschijnlijk 24 paar chromosomen. Vervolgens heeft er een translocatie plaatsgevonden die de chromosomen 2a en 2b samengevoegd heeft (hier bestaan verschillende bewijzen voor). Volgende link bevat een afbeelding waar je duidelijk kan zien dat chromosoom 2 van de mens een samenvoeging is van de chromosomen 2a en 2b van de chimpansee.


                          in het genoom van de mens zitten genen die bij geen ander levend wezen op aarde te vinden zijn. Hoe is zoiets mogelijk?
                          Een bacterie heeft niet hetzelfde aantal genen als een complex wezen (een bacterie heeft er enkele duizenden, terwijl complexere wezens er enkele tienduizenden hebben). Wat ik hiermee wil zeggen is dat er gedurende de evolutie constant nieuwe genen gevormd zijn. Dit is ook logisch aangezien alle verschillende soorten die op aarde leven verschillende eigenschappen hebben. De mens heeft dus inderdaad genen die bij geen ander levend wezen op aarde te vinden zijn, maar dit zal ook gelden voor andere dieren, want zij hebben ook specifieke eigenschappen die bij geen andere dieren te vinden zijn.
                          canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                            Wat ervoor was, zonder begrip van tijd, is niet aan de mens gegeven.
                            Aan wie of wat dan wel?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe kijk op evolutietheorie

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Aan wie of wat dan wel?
                              geen idee ...
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment

                              Working...
                              X