Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijskaart voor iPhone / iPod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grijskaart voor iPhone / iPod

    Zag zonet in de apps store een toepassing die een 18% grijskaart weergeeft op uw iPod of IPhone. Ook wit, zwart of een kleurenreferentie, wat dit laatste ook moge zijn.
    Denken jullie dat dit nuttig kan zijn of waardeloos, omwille van calibratie, helderheid, reflecties... ?
    Of zou het toch iets zijn in nood ?
    Heb het nog niet getest (betalende app).
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Grijskaart voor iPhone / iPod

    Ik heb wel een iPhone maar ik denk dat een grijskaart toch stabieler gaat zijn, maar ook duurder waarschijnlijk hé, ik werk met ne Whibal en die heb ik toch rond de 25 euro betaald. Maar ze vergaat niet, mijn twijfel is als je 18 % grijs op het scherm van je iPhone plaatst, dan heb je te maken met een object dat een backlight heeft, hoe gaat da reageren als dit wil toepassen in een studio omgeving onder de flitsbelichting, die vele malen krachtiger is, je flitst met andere woorden je grijs weg, en met een gewone kaart maak je juist gebruik van het opvallend licht om je kaart te verlichten.

    Dus ik ga het niet kopen !

    MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Grijskaart voor iPhone / iPod

      Je kan natuurlijk ook gewoon een 18% grijs afbeelding maken in photoshop en dit op je ipod/iphone plaatsen.
      Even waardeloos maar het kost je tenminste niets.

      Comment


      • #4
        Re: Grijskaart voor iPhone / iPod

        Waardeloos.
        Grijskaart is gebaseerd op reflectie.
        Iphone scherm is backlit.

        Comment


        • #5
          Re: Grijskaart voor iPhone / iPod

          Sterk dat ze zoiets verkocht krijgen

          Comment


          • #6
            Re: Grijskaart voor iPhone / iPod

            Bedankt voor de reacties ! Dacht het al dat dit waardeloos was...
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment

            Working...
            X